recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Onkyo DV-BD606 blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Onkyo DV-BD606 blu-ray

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Sikke en ommer hvis den ikke kan videregive hd formaterne via pcm og ej heller selv kan dekode dem. Lidt et hint til at man skal ud og have en feature receiver med et HD klistermærke på - Kan Pioneer 71'eren heller ikke det ? Selv panasonic' afspillere kan jo...

pio'en kan dekode alt pånær dts hd ma. Det kommer den dog til at kunne til januar.

Den kan sende via hdmi og 7.1 analog

Den er dog ret langsom (bliver hurtigere med firmware update). Tror pana'erne er hurtigere.

Pana´en er ligesom Onkyo´en væsentligt hurtigere på alle områder i forhold til Pio´en

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det er sjove at man få denne debat om, hvad der lyd beste PCM eller HD-
bitstream.

CSN-teknik siger HD-bitstream.
og CSO siger PCM.

Selv Lexicon siger PCM, og dette er grund til at Lexicon ikke komme med
en surround forsærker der kan decode de ny HD lyd formate, grund
skulle værre at det er best at det er BD afspille der står for dekodning og
hvis ikke at Lexicon ved det så er der ingen der ved det.

Nogle der har samlignet denne afspille og panasonic BD30 med Onkyo
DV-BD606 ?


Zirio testede det også kunne jeg erindre, at det var bedst, selvfølgelig siger Lexicon at det er bedst at det er PCM, fordi deres nuværende receivere og processorer ikke kan dekode DTS HD Master, vent nu bare til de engang også kan det, så kan det være at piben får en anden lyd.

Hvis man sætter fx. en Panasonic eller en anden Blu-ray der både kan internt afkode signalet og bagefter lade den udsende det som bitstream, så skulle der gerne være forskel.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Sikke en ommer hvis den ikke kan videregive hd formaterne via pcm og ej heller selv kan dekode dem. Lidt et hint til at man skal ud og have en feature receiver med et HD klistermærke på - Kan Pioneer 71'eren heller ikke det ? Selv panasonic' afspillere kan jo...

pio'en kan dekode alt pånær dts hd ma. Det kommer den dog til at kunne til januar.

Den kan sende via hdmi og 7.1 analog

Den er dog ret langsom (bliver hurtigere med firmware update). Tror pana'erne er hurtigere.

Pana´en er ligesom Onkyo´en væsentligt hurtigere på alle områder i forhold til Pio´en

Måske du lige vil rette anmeldelsen. Pio'en dekoder alt pånær dts hd som kommer til januar. Du skriver de begge ikke kan dekode, men det er jo kun onkyoen der ikke kan 

Jeg synes du fører onkyoen lidt frem i lyset ift pio'en, men det er måske fordi du selv har valgt onkyo'en?

Du skriver det ikke er en ab sammenligning. Fair nok, men når du vælger at fortælle at onkyoen vejer 4.1kg, så nævner du belejligt nok ikke at fortælle at pio'en vejer 5.7kg. Det er lidt som om du kun vælger at sammenligne de 2 på de punkter hvor onkyoen ikke falder så langt bagud ift pio'en, eller måske er en smule bedre som eks startoptid, som vel ikke betyder det store hvis afspilleren er dårligere end en anden..

Ovenstående er betemt ikke ment som ond kritik. Jeg synes du gør et fint arbejde, men denne anmeldelse stiller jeg mig altså lidt kritisk overfor fordi jeg synes du fremføre onkyoen lidt for meget. (ja jeg ved godt det er den der er til anmeldelse)

Så kudos for anmeldelsen, men knap så meget for de ting jeg nævner ovenfor

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Sikke en ommer hvis den ikke kan videregive hd formaterne via pcm og ej heller selv kan dekode dem. Lidt et hint til at man skal ud og have en feature receiver med et HD klistermærke på - Kan Pioneer 71'eren heller ikke det ? Selv panasonic' afspillere kan jo...

pio'en kan dekode alt pånær dts hd ma. Det kommer den dog til at kunne til januar.

Den kan sende via hdmi og 7.1 analog

Den er dog ret langsom (bliver hurtigere med firmware update). Tror pana'erne er hurtigere.

Pana´en er ligesom Onkyo´en væsentligt hurtigere på alle områder i forhold til Pio´en

Måske du lige vil rette anmeldelsen. Pio'en dekoder alt pånær dts hd som kommer til januar. Du skriver de begge ikke kan dekode, men det er jo kun onkyoen der ikke kan 

Jeg synes du fører onkyoen lidt frem i lyset ift pio'en, men det er måske fordi du selv har valgt onkyo'en?

Du skriver det ikke er en ab sammenligning. Fair nok, men når du vælger at fortælle at onkyoen vejer 4.1kg, så nævner du belejligt nok ikke at fortælle at pio'en vejer 5.7kg. Det er lidt som om du kun vælger at sammenligne de 2 på de punkter hvor onkyoen ikke falder så langt bagud ift pio'en, eller måske er en smule bedre som eks startoptid, som vel ikke betyder det store hvis afspilleren er dårligere end en anden..

Ovenstående er betemt ikke ment som ond kritik. Jeg synes du gør et fint arbejde, men denne anmeldelse stiller jeg mig altså lidt kritisk overfor fordi jeg synes du fremføre onkyoen lidt for meget. (ja jeg ved godt det er den der er til anmeldelse)

Så kudos for anmeldelsen, men knap så meget for de ting jeg nævner ovenfor

Hej furious, se nu omhandler anmeldelsen jo primært Onkyo´en. men da jeg samtidig havde mulighed for at sammenligne med LX71 på visse vigtige områder, synes jeg det kunne være spændende. Måske en fejl, men gjort er gjort.

Mht. HD lyd skriver jeg jo netop ved "lanceringen" fordi jeg jo godt ved, at der kommer en opdatering til Pio´en i februar.

Jeg har såmænd ikke glemt vægten på Pio´en. Jeg synes bare ikke det var relevant, når nu anmeldelsen jo primært omhandler Onkyo´en. Jeg har såmænd også målt opstarts- og loadtider på Pio´en, men igen, jeg mente ikke det var relevant i denne anmeldelse. 

Og næh jeg har ikke købt Onkyo BD

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
consulten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2008
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 20:39
...men det har jeg, og jeg er voldsomt tilfreds!

Jeg kan kun bekræfte testindholdet. Det svarer meget godt til min egen oplevelse af BD606.




Redigeret af consulten - 19-November-2008 kl. 20:41
Til top
cbroegger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 20:41

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Er I sikre på at det er en Panasonic, der er basen?

Andre steder er det Funai der er nævnt som producent, og den er da også mistænkeligt ens i placeringen af knapper m.m. som andre Funai producerede afspillere (bl.a. Philips BDP7200).

Jeg ved ikke hvor rygtet om at den er baseret på en Panasonic er opstået, men sikkert fordi den bruger en Panasonic Uniphier chip. Onkyo'en er baseret på samme platform som Denon 2500 og Denon 3800.

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 20:52
Rygter er opstået ved at importør af Onkyo har nævnt at det er Panasonic der stå bag Onkyo´s BD afspille, derfor 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 20:58

Oprindeligt skrevet af consulten consulten skrev:

...men det har jeg, og jeg er voldsomt tilfreds!

Jeg kan kun bekræfte testindholdet. Det svarer meget godt til min egen oplevelse af BD606.


Tillykke med købet, og jeg kan det kun glæde mig over, at jeg ikke helt har misforstået detaljerne omkring BD606

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
cbroegger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 21:02

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Rygter er opstået ved at importør af Onkyo har nævnt at det er Panasonic der stå bag Onkyo´s BD afspille, derfor 

Ok, men det er selvfølgelig ikke helt forkert da hoved processoren jo er fra Panasonic.  Men selve platformen er ikke den samme som i en Panasonic BD30/35/50/55.

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 09:48

Tak for prisoplysning og regionsfriheds-info.

Det med regionsfriheden er lidt noget øv...

Er der nogle oplysninger om hvorvidt der er planer om at lave software regionsfrihed for onkyos afspillere i fremtiden?

Ellers må man vente på en Harman/Lexicon afspiller, de plejer at kunne gøre det rent softwaremæssigt, jeg er ikke superglad ved at der skal pilles i min afspiller (omend det altid er gået godt førhen')

Lexicon / Harman komme svjv. med 1.3a osv til næste år, så mon ikke også de lancerer blu ray afspillere i den forbindelse.

Crown - there is no substitute.
Til top
Evanesco Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juli-2008
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 11:18

Er det mig, eller får man bare SÅ meget mere for pengene med Panasonics BD55??

Kan vi ikke få en anmeldelse af den også? Den kan da købes alle vegne nu.

Den understøtter HD decodning og har 7.1 analog udgange. Den kører med 4:4:4 farveopscalering. BD profile 2.0 osv osv osv.

Får skyhøje karakterer verden over. Uniphier chippen sidder i både Onkyo og Panasonic. Hvem, mon bedst kan finde ud af at udnytte denne ordentlig??? Og anmelderens sammenligning med Pioneers nye BD afspiller og Onkyo, fortæller mig at Panasonic BD35/55 opscalering af DVD også er rigtig rigtig god!

PS. Synes faktisk Onkyo'en er p.... grim. Ligner noget fra start/midt 80'erne



Redigeret af Evanesco - 20-November-2008 kl. 11:21
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Evanesco Evanesco skrev:

Er det mig, eller får man bare SÅ meget mere for pengene med Panasonics BD55??

Kan vi ikke få en anmeldelse af den også? Den kan da købes alle vegne nu.

Den understøtter HD decodning og har 7.1 analog udgange. Den kører med 4:4:4 farveopscalering. BD profile 2.0 osv osv osv.

Får skyhøje karakterer verden over. Uniphier chippen sidder i både Onkyo og Panasonic. Hvem, mon bedst kan finde ud af at udnytte denne ordentlig??? Og anmelderens sammenligning med Pioneers nye BD afspiller og Onkyo, fortæller mig at Panasonic BD35/55 opscalering af DVD også er rigtig rigtig god!

PS. Synes faktisk Onkyo'en er p.... grim. Ligner noget fra start/midt 80'erne

Sjovt du nævner eksemplet, om hvem der kan gøre det bedst. Onkyoen gjorde præcis det samme, da Toshiba hadve udgivet deres HD-XE1. Onkyos 805 havde næsten det samme hardware, som Toshiba's, men selve afspilleren skulle være bedre på aller leder (altså Onkyo) iflg. Lars (Ejeren af recordere - Han havde begge til test).

Jeg så selv Onkyo til test, ude hos CSO og jeg synes den gjorde det rigtig godt. Nu skal jeg hjem til Hother senere, så skal vi nok få gennemtestet den lille fætter.

Omkring designet, det er fuldstændig et individuelt spørgsmål. Men som jeg altid siger, når snakken går på design, så er det forhåbentlig ikke derfor man køber en afspiller. Det er vel for det, den kan performe.

/Zirio
CineZirio
Onkyo, Elac, Velodyne, Panasonic, Playstation 3, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu