|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | ||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|||
Pana´en er ligesom Onkyo´en væsentligt hurtigere på alle områder i forhold til Pio´en |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|||
Zirio testede det også kunne jeg erindre, at det var bedst, selvfølgelig siger Lexicon at det er bedst at det er PCM, fordi deres nuværende receivere og processorer ikke kan dekode DTS HD Master, vent nu bare til de engang også kan det, så kan det være at piben får en anden lyd. ![]() Hvis man sætter fx. en Panasonic eller en anden Blu-ray der både kan internt afkode signalet og bagefter lade den udsende det som bitstream, så skulle der gerne være forskel. |
||||
![]() |
||||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
![]() |
|||
Måske du lige vil rette anmeldelsen. Pio'en dekoder alt pånær dts hd som kommer til januar. Du skriver de begge ikke kan dekode, men det er jo kun onkyoen der ikke kan Jeg synes du fører onkyoen lidt frem i lyset ift pio'en, men det er måske fordi du selv har valgt onkyo'en? Du skriver det ikke er en ab sammenligning. Fair nok, men når du vælger at fortælle at onkyoen vejer 4.1kg, så nævner du belejligt nok ikke at fortælle at pio'en vejer 5.7kg. Det er lidt som om du kun vælger at sammenligne de 2 på de punkter hvor onkyoen ikke falder så langt bagud ift pio'en, eller måske er en smule bedre som eks startoptid, som vel ikke betyder det store hvis afspilleren er dårligere end en anden.. Ovenstående er betemt ikke ment som ond kritik. Jeg synes du gør et fint arbejde, men denne anmeldelse stiller jeg mig altså lidt kritisk overfor fordi jeg synes du fremføre onkyoen lidt for meget. (ja jeg ved godt det er den der er til anmeldelse) Så kudos for anmeldelsen, men knap så meget for de ting jeg nævner ovenfor |
||||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||||
![]() |
||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|||
Hej furious, se nu omhandler anmeldelsen jo primært Onkyo´en. men da jeg samtidig havde mulighed for at sammenligne med LX71 på visse vigtige områder, synes jeg det kunne være spændende. Måske en fejl, men gjort er gjort. Mht. HD lyd skriver jeg jo netop ved "lanceringen" fordi jeg jo godt ved, at der kommer en opdatering til Pio´en i februar. Jeg har såmænd ikke glemt vægten på Pio´en. Jeg synes bare ikke det var relevant, når nu anmeldelsen jo primært omhandler Onkyo´en. Jeg har såmænd også målt opstarts- og loadtider på Pio´en, men igen, jeg mente ikke det var relevant i denne anmeldelse. Og næh jeg har ikke købt Onkyo BD |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
consulten ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2008 Status: Offline Point: 13 |
![]() |
|||
...men det har jeg, og jeg er voldsomt tilfreds!
![]() Jeg kan kun bekræfte testindholdet. Det svarer meget godt til min egen oplevelse af BD606. Redigeret af consulten - 19-November-2008 kl. 20:41 |
||||
![]() |
||||
cbroegger ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Status: Offline Point: 90 |
![]() |
|||
Jeg ved ikke hvor rygtet om at den er baseret på en Panasonic er opstået, men sikkert fordi den bruger en Panasonic Uniphier chip. Onkyo'en er baseret på samme platform som Denon 2500 og Denon 3800. |
||||
![]() |
||||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|||
Rygter er opstået ved at importør af Onkyo har nævnt at det er Panasonic der stå bag Onkyo´s BD afspille, derfor
![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Tillykke med købet, og jeg kan det kun glæde mig over, at jeg ikke helt har misforstået detaljerne omkring BD606 |
||||
|
||||
![]() |
||||
cbroegger ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Status: Offline Point: 90 |
![]() |
|||
Ok, men det er selvfølgelig ikke helt forkert da hoved processoren jo er fra Panasonic. Men selve platformen er ikke den samme som i en Panasonic BD30/35/50/55. |
||||
![]() |
||||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|||
Tak for prisoplysning og regionsfriheds-info. Det med regionsfriheden er lidt noget øv... Er der nogle oplysninger om hvorvidt der er planer om at lave software regionsfrihed for onkyos afspillere i fremtiden? Ellers må man vente på en Harman/Lexicon afspiller, de plejer at kunne gøre det rent softwaremæssigt, jeg er ikke superglad ved at der skal pilles i min afspiller (omend det altid er gået godt førhen') Lexicon / Harman komme svjv. med 1.3a osv til næste år, så mon ikke også de lancerer blu ray afspillere i den forbindelse. |
||||
Crown - there is no substitute.
|
||||
![]() |
||||
Evanesco ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2008 Status: Offline Point: 25 |
![]() |
|||
Er det mig, eller får man bare SÅ meget mere for pengene med Panasonics BD55?? Den understøtter HD decodning og har 7.1 analog udgange. Den kører med 4:4:4 farveopscalering. BD profile 2.0 osv osv osv. Får skyhøje karakterer verden over. Uniphier chippen sidder i både Onkyo og Panasonic. Hvem, mon bedst kan finde ud af at udnytte denne ordentlig??? Og anmelderens sammenligning med Pioneers nye BD afspiller og Onkyo, fortæller mig at Panasonic BD35/55 opscalering af DVD også er rigtig rigtig god! PS. Synes faktisk Onkyo'en er p.... grim. Ligner noget fra start/midt 80'erne Redigeret af Evanesco - 20-November-2008 kl. 11:21 |
||||
![]() |
||||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|||
Sjovt du nævner eksemplet, om hvem der kan gøre det bedst. Onkyoen gjorde præcis det samme, da Toshiba hadve udgivet deres HD-XE1. Onkyos 805 havde næsten det samme hardware, som Toshiba's, men selve afspilleren skulle være bedre på aller leder (altså Onkyo) iflg. Lars (Ejeren af recordere - Han havde begge til test). Jeg så selv Onkyo til test, ude hos CSO og jeg synes den gjorde det rigtig godt. Nu skal jeg hjem til Hother senere, så skal vi nok få gennemtestet den lille fætter. Omkring designet, det er fuldstændig et individuelt spørgsmål. Men som jeg altid siger, når snakken går på design, så er det forhåbentlig ikke derfor man køber en afspiller. Det er vel for det, den kan performe. /Zirio |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |