recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Onkyo DV-BD606 blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Onkyo DV-BD606 blu-ray

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
cbroegger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Oprindeligt skrevet af cbroegger cbroegger skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Er I sikre på at det er en Panasonic, der er basen?

Andre steder er det Funai der er nævnt som producent, og den er da også mistænkeligt ens i placeringen af knapper m.m. som andre Funai producerede afspillere (bl.a. Philips BDP7200).

Jeg ved ikke hvor rygtet om at den er baseret på en Panasonic er opstået, men sikkert fordi den bruger en Panasonic Uniphier chip. Onkyo'en er baseret på samme platform som Denon 2500 og Denon 3800.

Jeg tror du tænker på DVD-1800BD fra Denon.

DVD-1800BD bygges af Funai på deres egen platform, som benytter UniPhier chippen. Efter sigende skulle der være en del yderligere logik fra Panasonic i maskinen. Denon har så tilføjet egen analogdel. Tilsvarende gælder at Onkyo DV-BD606 og Marantz BD7003 bygges på fuldstændig samme platform, hvor i hvert fald Marantz også har arbejdet videre med den analoge del.

Så vidt jeg ved, er Denons DVD-2500BT og DVD-3800BD helt separate produkter, som ikke er OEM i en grad som ovennævnte.

OVenstående er dog bestemt ikke nogen garanti for at performance fra de tre maskiner (og tilsvarende Funai og Philips) er ens.

Nej jeg tænker ikke på DVD-1800BD.  DVD-2500BT, 3800BD og Onkyo 606 har samme boards / chipsets, men dog forskellig analog del. Onkyo 606 bruger de DACs der er i Uniphier chippen, hvor 3800BD bruger externe. DVD-2500BT er jo så kun en transport maskine.

Men klart enig med dig i at performance sagtens kan være forskellig alt efter anvendt firmware og ekstern analogt kresløb, men over hdmi er f.eks. Denon 2500BT og Onkyoen identiske. Men der er så kælet en del mere for kasse  og fjernbetjening på Denon maskinen.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 10:31

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Sjovt du nævner eksemplet, om hvem der kan gøre det bedst. Onkyoen gjorde præcis det samme, da Toshiba hadve udgivet deres HD-XE1. Onkyos 805 havde næsten det samme hardware, som Toshiba's, men selve afspilleren skulle være bedre på aller leder (altså Onkyo) iflg. Lars (Ejeren af recordere - Han havde begge til test).

Det er en debat der er dødt ud pga. HD-DVD's død, men der er absolut ikke enighed om at Onkyo'en er bedre end Toshiba'en. Flere anmeldelser siger de er ens, og jeg kan ikke få øje på forskellen. "Næsten" samme hardware indebærer såvidt jeg kan se præcist samme elektronik, men på Onkyo'en fik du en billigere (!) kasse uden alu-profiler på siden, og en billigere (!) fjernbetjening, magen til dén der følger med Toshiba HD-E1. Derudover er de ens.

Da Onkyo'en blev præsenteret, havde den nogle features som Toshiba'en ikke havde (24p output, bitstream output), men da Onkyo'en rent faktisk blev leveret, var Toshiba'en opdateret til at kunne præcist det samme. Efterfølgende opdateringer kom samtidig til Toshiba og Onkyo, og indeholdt præcist det samme. Det betyder ikke at de ikke har gjort noget egenhændigt ved bluray afspilleren, den har jeg ikke set endnu, men HD-DVD'en var 100% Toshiba. Onkyo's problem i den henseende blev Toshiba's prisfald. Da Onkyo'en blev præsenteret kostede den 10.000,-, og det var en fair pris i forhold til at Toshiba'en kostede 7.000,-, de 3k ekstra gik så til at få et matchende design hvis man har en Onkyo receiver, og til en distributionskæde med langt højere service-niveau. Det synes jeg ikke er urimeligt. Onkyo's problem blev så at Toshiba dumpede prisen dramatisk på HD-XE1, mens Onkyo formentligt har skullet betale den samme eller tæt på den samme OEM-pris for produktet... Derfor blev prisforskellen urimelig, uden at Onkyo kunne gøre ret meget ved det.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg giver dig ret i, at det sansynligvis er Funai som har bygget denne Onkyo blu-ray, men det viser jo netop at de sagtens kan håndtere kvalitetsprodukter i deres produktion. Ellers havde Philips nok heller ikke valgt Funai, til at stå for alle deres nordamerikanske produkter.

Det var nok ikke det mest tungtvejende argument for kvalitet jeg har hørt...

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg giver dig ret i, at det sansynligvis er Funai som har bygget denne Onkyo blu-ray, men det viser jo netop at de sagtens kan håndtere kvalitetsprodukter i deres produktion. Ellers havde Philips nok heller ikke valgt Funai, til at stå for alle deres nordamerikanske produkter.

Det var nok ikke det mest tungtvejende argument for kvalitet jeg har hørt...

Nu er der vel ingen der kan udlede, at Funai ikke kan lave høj kvalitet, hvis de får udstukket specifikationer m.v., for produktionen

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Slipknot Slipknot skrev:

Hvorfor er der så få høj kvalitets leverandører tilbage?

Det gav jeg et bud på for halvandet år siden.

Meget af det jeg skrev i den blog er forældet i dag, hvilket bare understreger pointen... De kraftigt faldende priser er et problem for udbuddet af kvalitetsprodukter. Et kvalitetsprodukt når ganske enkelt ikke at have en brugbar levetid i markedet for "early adopters", før discount-markedet er ræst forbi. Det er et problem på sigt, fordi det traditionelt set har været high-end markedet der har trukket udviklingen. Hvis ingen køber en Sony X4500 til 40.000,-, fordi de ved at næste års W5500 formentligt er et mindst lige så godt tv for 15.000,- eller mindre, så holder producenterne op med at lave den dyre model, og så går udviklingen i stå.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 10:49

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu er der vel ingen der kan udlede, at Funai ikke kan lave høj kvalitet, hvis de får udstukket specifikationer m.v., for produktionen

Enig, jeg synes bare ikke lige Philips har bevist at de er frontløber for høj produktionskvalitet... Men alt andet lige, så er nogle firmaer bedre til nogle ting, og andre firmaer er bedre til andre ting. Jo billigere produkt du ønsker, jo stærkere står Funai. Det er ikke fordi de ikke KAN lave høj kvalitet, det er bare ikke dér deres markedspotentiale er størst.

Når det er sagt, så er det formentligt også omvendt sådan at de dyrere producenter ikke er effektive nok i de lavere prisklasser, så skal en afspiller produceres billigt, vil kvaliteten relativt set være bedre hos Funai end hos mange af mærkevare-producenterne. Forstået på den måde at en Funai top-model kan være bedre end en mærkevare bund-model. Men du vil næppe nogensinde se et Funai produkt med samme attention to detail som en Denon 3800 eller Pioneer LX-91.

Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af cbroegger cbroegger skrev:

Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

DVD-1800BD bygges af Funai på deres egen platform, som benytter UniPhier chippen. Efter sigende skulle der være en del yderligere logik fra Panasonic i maskinen. Denon har så tilføjet egen analogdel. Tilsvarende gælder at Onkyo DV-BD606 og Marantz BD7003 bygges på fuldstændig samme platform, hvor i hvert fald Marantz også har arbejdet videre med den analoge del.

Så vidt jeg ved, er Denons DVD-2500BT og DVD-3800BD helt separate produkter, som ikke er OEM i en grad som ovennævnte.

OVenstående er dog bestemt ikke nogen garanti for at performance fra de tre maskiner (og tilsvarende Funai og Philips) er ens.

Nej jeg tænker ikke på DVD-1800BD.  DVD-2500BT, 3800BD og Onkyo 606 har samme boards / chipsets, men dog forskellig analog del. Onkyo 606 bruger de DACs der er i Uniphier chippen, hvor 3800BD bruger externe. DVD-2500BT er jo så kun en transport maskine.

Jeg synes nok det mildest talt er en modificeret sandhed at sige at DVD-3800BD og DV-BD606 har "samme boards / chipsets" blot med forskellige analog del, og dermed afskrive forskellen som Denons brug af "eksterne DACs".

Det er en korrekt beskrivelse af forholdet mellem DVD-1800 og DV-BD606, men DVD-3800BD er godt nok en helt anden historie. Frit efter hukommelsen (ret mig hvis jeg tager fejl):

1) Begge afspillere benytter så vidt jeg ved samme MPEG-dekoder, men

2) Drevet er ikke det samme

3) DVD-3800BD benytter Analog Devices chips til surround processing (herunder sikkert bass management)

4) DVD-3800BD benytter en Silicon Optix REALTA til deinterlacing og scaling

5) Denon har egenudviklede separate strømforsyninger

6) Denon benytter egenudviklede analoge kredsløb både til lyd og billede

Hvis du hiver overtøjet af de to afspillere kan du vist være ret sikker på at det eneste som gå igen er MPEG-afkodningen, som sikkert er baseret på Panasonics shipsæt. De to afspillere er herudover helt forskellige.

Det skal ikke nødvendigvis komme Onkyo til skade, jeg har betydelig respekt for deres produkter - men at sige at "3800BD og Onkyo 606 har samme boards / chipsets, men dog forskellig analog del" er bare ikke retvisende i mine øjne.

Oprindeligt skrevet af cbroegger cbroegger skrev:

Men klart enig med dig i at performance sagtens kan være forskellig alt efter anvendt firmware og ekstern analogt kresløb, men over hdmi er f.eks. Denon 2500BT og Onkyoen identiske. Men der er så kælet en del mere for kasse  og fjernbetjening på Denon maskinen.

Af ren nysgerrighed: Er det noget du har konstateret ved selvsyn under kontrollerede forhold?



Redigeret af fredtoft - 24-November-2008 kl. 22:16
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
cbroegger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 19:06

Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Jeg synes nok det mildest talt er en modificeret sandhed at sige at DVD-3800BD og DV-BD606 har "samme boards / chipsets" blot med forskellige analog del, og dermed afskrive forskellen som Denons brug af "eksterne DACs".

Nu gik snakken på platform, ikke på hele maskinen.

Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Det er en korrekt beskrivelse af forholdet mellem DVD-1800 og DV-BD606, men DVD-3800BD er godt nok en helt anden historie. Frit efter hukommelsen (ret mig hvis jeg tager fejl):

1) Begge afspillere benytter så vidt jeg ved samme MPEG-dekoder, men

2) Drevet er ikke det samme

3) DVD-3800BD benytter Analog Devices chips til surround processing (herunder sikkert bass management)

4) DVD-3800BD benytter en Silicon Optix REALTA til deinterlacing og scaling

5) Denon har egenudviklede separate strømforsyninger

6) Denon benytter egenudviklede analoge kredsløb både til lyd og billede

Hvis du hiver overtøjet af de to afspillere kan du vist være ret sikker på at det eneste som gå igen er MPEG-afkodningen, som sikkert er baseret på Panasonics shipsæt. De to afspillere er herudover helt forskellige.

Ja, næsten helt enig,  det er dog langt fra "kun" MPEG dekodning som Uniphier håndterer i en 3800, det er alt det samme som i de andre afspillere på nær deinterlacing for SD og Audio i visse tilfælde, som du også nævner.

Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Det skal ikke nødvendigvis komme Onkyo til skade, jeg har betydelig respekt for deres produkter - men at sige at "3800BD og Onkyo 606 har samme boards / chipsets, men dog forskellig analog del" er bare ikke retvisende i mine øjne.

Det giver jeg dig ret i, men igen er det platformen der er den samme, og som jeg besvarde på.

Oprindeligt skrevet af cbroegger cbroegger skrev:

Men klart enig med dig i at performance sagtens kan være forskellig alt efter anvendt firmware og ekstern analogt kresløb, men over hdmi er f.eks. Denon 2500BT og Onkyoen identiske. Men der er så kælet en del mere for kasse  og fjernbetjening på Denon maskinen.

Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Af ren nysgerrighed: Er det noget du har konstateret ved selvsyn under kontrollerede forhold?

Ja, jeg har praktisk talt haft åbent for alle producerede bluray afspillere til dato. Og jeg kender en BD3800 ud og ind. Har lavet både hd-sdi output og regions kits til dem.

Iøvrigt, en BD3800 er en lækker maskine, og man kommer ikke i nærheden af samme kvalitet i de billigere maskiner.  Men når platformen er den samme, og hdmi output bruges, og firmwaren er baseret på samme software, så er outputtet identisk ved afspilning af HD materiale.

 

 

Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 07:36

Nu har bd 606 efterhånden været på prøve i et stykke tid, og forventningens glæde har formodentlig lagt sig lidt - holder begejstringen sig ?

Kan der siges noget mere præcist om opstartstiderne på cd, dvd og bd ?

Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 08:05
PS3 er stadig den hurtigste
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 08:21

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

PS3 er stadig den hurtigste

Men ikke den bedste

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
D.B.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2008 kl. 22:59
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man får fjernbetjeningen til en TX-SR876'er til at virke med en DV-BD606'er???

Vel at mærke uden at jeg skal til at programere samtlige funktioner fra den ene fjernbetjening over i den anden!

Har ikke rigtig kunne finde noget på nettet eller i brugsanvisningerne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu