recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Onkyo TX-SR605
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Onkyo TX-SR605

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af Onkyo TX-SR605
    Sendt: 17-Januar-2008 kl. 16:25

 

Onkyo har en serie AV receivere med understøttelse af de nye HD lydformater fra HD DVD og Blu-ray. Selvom 605 modellen er den mindste i den "serie" er det ikke nogen lille receiver. Læs vores anmeldelse af den her.

 

Debat herunder >>>



Redigeret af Lars - 17-Januar-2008 kl. 16:28
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 00:14

Citat: "Jeg har generelt været af den mening, at det ikke betyder helt så meget, om man benytter et standard HDMI kabel, eller et mere high-end kabel og stik. Indrømmet, jeg oplevede ikke den helt store ændring i billedet med de til lejligheden lånte Supra kabler. Men lyden blev en hel del bedre med Supra-tilslutningen"

Hvordan skal det forstås?

Er HDMI ikke digitalt, dvs. enten er der lyd/video stream eller også er der ikke. Ikke dårlig kvalitet som i et dårligt analogt signal

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 00:50
Er den kraftig nok? Ja jeg kan ikke lade være med, at spørge selvom du har
været inde over emnet i anmeldelsen...

Jeg sammenligner med min AVR5000 fra Harman.

Den har jo en del effekt på papiret, men holder det stik? Det som narrer mig
lidt er prisen.. den er jo det jeg vil kalde billig!
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 01:07
Er det din der er billeder af i anmeldelsen , der er sku da MANGE  Skrammer/Riser  på den allerede troede du passede på dine ting - Hother .. lol

Det er din anmeldelse ikke Hother... lol nej driller bare, god anmeldelse


Redigeret af henrik-t - 18-Januar-2008 kl. 01:23
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 06:21
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Citat: "Jeg har generelt været af den mening, at det ikke betyder helt så meget, om man benytter et standard HDMI kabel, eller et mere high-end kabel og stik. Indrømmet, jeg oplevede ikke den helt store ændring i billedet med de til lejligheden lånte Supra kabler. Men lyden blev en hel del bedre med Supra-tilslutningen"

Hvordan skal det forstås?

Er HDMI ikke digitalt, dvs. enten er der lyd/video stream eller også er der ikke. Ikke dårlig kvalitet som i et dårligt analogt signal

Tja...jo HDMI er digitalt. Men alligevel oplevede jeg lyden en kende bedre med Suprakablerne. Jeg var selv forundret, for som du selv er inde på - det er enten eller - altså hul igennem eller ej. Det var jo det jeg også skrev med andre ord

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 06:41

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Er den kraftig nok? Ja jeg kan ikke lade være med, at spørge selvom du har
været inde over emnet i anmeldelsen...

Jeg sammenligner med min AVR5000 fra Harman.

Den har jo en del effekt på papiret, men holder det stik? Det som narrer mig
lidt er prisen.. den er jo det jeg vil kalde billig!

Hej Martin, alt er som bekendt relativt. Min opfattelse er, at såfremt at man har en stue på ca 25m2, så er 605 ganske fornem. Og så afhænger ens forventninger jo af, om man ønsker "biograflignende lyd" eller "jordskælvagtige" forhold - selv foretrækker jeg bio-lyden.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 06:47

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Er det din der er billeder af i anmeldelsen , der er sku da MANGE  Skrammer/Riser  på den allerede troede du passede på dine ting - Hother .. lol

Det er din anmeldelse ikke Hother... lol nej driller bare, god anmeldelse

Njaa.. det er ikke min 605 på billedet, men du kan såmænd godt få et billede af den hvis du ønsker det

Og takker for de pæne ord

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 09:35

Jeg har også læst et andet sted på nettet, at forstærkeren ikke er så kraftig igen.

Jeg er meget tæt på at købe en, men jeg er i tvivl om, om den kan trække mine Dali Concept 6.

Grunden til at jeg skifter lige nu, er at min nuværende forstærker hakker i lyden når jeg der BD film, den gør det ikke ved DVD.. Og det er til at blive idiot af når den gør det.

Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 10:41

Rigtig god anmeldelse.

Går selv med overvejelser at skifte min efterhånden gamle Rotel Suround forforstærker ud med en Onkyo. Dog bliver det nok 705'eren pga. det extra HDMI stik.

Hvis man har en extern effektforstærker til at tage sig af fronthøjtalerne, burde man i hvert fald ikke løbe ind i problemer med at den evt. ikke skulle være kraftig nok.

Men er der nogen der har erfaring med hvordan det fungerer? Her tænker jeg jo på om den kalibrering af lyden som den foretager, kan finde ud af at der er tilsluttet en anden effektforstærker?

Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 10:44

Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

Jeg har også læst et andet sted på nettet, at forstærkeren ikke er så kraftig igen.

Det siges, at 705'eren vil være et bedre valg, til store højttalere. Hvor 605 er fin til satellitter+sub.

Men igen. Selv med en optimistisk watt-angivelse (Onkyo skriver 140W/kanal) vil der for de fleste vil det være så rigeligt til musik og surround i stuen i en 605.

Men man skal nok ikke tage den med ud og spille mobil-diskotek til halballet 

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 10:46

Oprindeligt skrevet af Det sorte får Det sorte får skrev:

Men er der nogen der har erfaring med hvordan det fungerer? Her tænker jeg jo på om den kalibrering af lyden som den foretager, kan finde ud af at der er tilsluttet en anden effektforstærker?

Ja, for den måler på lyden og derefter beregnes de optimale niveauer for volume og forsinkelse ud til de enkelte højttalere.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Citat: "Jeg har generelt været af den mening, at det ikke betyder helt så meget, om man benytter et standard HDMI kabel, eller et mere high-end kabel og stik. Indrømmet, jeg oplevede ikke den helt store ændring i billedet med de til lejligheden lånte Supra kabler. Men lyden blev en hel del bedre med Supra-tilslutningen"

Hvordan skal det forstås?

Er HDMI ikke digitalt, dvs. enten er der lyd/video stream eller også er der ikke. Ikke dårlig kvalitet som i et dårligt analogt signal

Det er et emne der diskuteres meget frem og tilbage... Mens det på billedsiden er et simpelt spørgsmål om hul igennem eller ej, så er det på lydsiden en lidt anden historie, da det kan diskuteres hvorvidt jitter(tidsforsinkelse) i overførslen kan påvirke lydkvaliteten når signalet konverteres til et analogt signal. Dette emne er mere relevant end nogensinde, fordi lyden i et HDMI  kabel multiplexes ind i video-signalet, og derfor ligger ved en langt højere frekvens, hvor kablets egenskaber har langt mere indflydelse på signalkvaliteten, i en grad hvor jitter er direkte målbart - det er således hævet over enhver diskussion at forskellige kablers kvalitet medfører en forskellig grad af jitter. Dét der så kan diskuteres er hvor stor indflydelse jitter reelt har på lydkvaliteten, og her er der nok ikke meget andet at gøre end at prøve selv.

Jeg vil til enhver tid fastholde at kablets kvalitet udelukkende kan påvirke billedkvaliteten ved enten at billedet forsvinder helt, eller at der opstår direkte støj i billedet. Diverse subjektive forbedringer såsom skarpere billede eller dybere farver, er ren placebo. Det er forbedringer der ganske enkelt ikke er teknisk mulige.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu