recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Onkyo TX-SR605
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Onkyo TX-SR605

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

Jeg har også læst et andet sted på nettet, at forstærkeren ikke er så kraftig igen.

Det siges, at 705'eren vil være et bedre valg, til store højttalere. Hvor 605 er fin til satellitter+sub.

Men igen. Selv med en optimistisk watt-angivelse (Onkyo skriver 140W/kanal) vil der for de fleste vil det være så rigeligt til musik og surround i stuen i en 605.

Men man skal nok ikke tage den med ud og spille mobil-diskotek til halballet 

He he, det er nu heller ikke lige halbal jeg holder mest af. :) Jeg ville bare blive skuffet hvis lyden forvrænger når jeg ser film.

Effekten er jo også opgivet ved 6 ohm, og mine Concept 6 højtalere er jo 8 ohm, så effekten er jo lidt mindre.

Jeg kan dog godt lide ideen med at min gamle Sony harddiskoptager kører via komponent ind i forstærkeren og videre på HDMI opskaleret op til tv'et.. :)

Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Citat: "Jeg har generelt været af den mening, at det ikke betyder helt så meget, om man benytter et standard HDMI kabel, eller et mere high-end kabel og stik. Indrømmet, jeg oplevede ikke den helt store ændring i billedet med de til lejligheden lånte Supra kabler. Men lyden blev en hel del bedre med Supra-tilslutningen"

Hvordan skal det forstås?

Er HDMI ikke digitalt, dvs. enten er der lyd/video stream eller også er der ikke. Ikke dårlig kvalitet som i et dårligt analogt signal

Det er et emne der diskuteres meget frem og tilbage... Mens det på billedsiden er et simpelt spørgsmål om hul igennem eller ej, så er det på lydsiden en lidt anden historie, da det kan diskuteres hvorvidt jitter(tidsforsinkelse) i overførslen kan påvirke lydkvaliteten når signalet konverteres til et analogt signal. Dette emne er mere relevant end nogensinde, fordi lyden i et HDMI  kabel multiplexes ind i video-signalet, og derfor ligger ved en langt højere frekvens, hvor kablets egenskaber har langt mere indflydelse på signalkvaliteten, i en grad hvor jitter er direkte målbart - det er således hævet over enhver diskussion at forskellige kablers kvalitet medfører en forskellig grad af jitter. Dét der så kan diskuteres er hvor stor indflydelse jitter reelt har på lydkvaliteten, og her er der nok ikke meget andet at gøre end at prøve selv.

Jeg vil til enhver tid fastholde at kablets kvalitet udelukkende kan påvirke billedkvaliteten ved enten at billedet forsvinder helt, eller at der opstår direkte støj i billedet. Diverse subjektive forbedringer såsom skarpere billede eller dybere farver, er ren placebo. Det er forbedringer der ganske enkelt ikke er teknisk mulige.

Vedr. lydkvaliteten, jeg "switchede" for en sikkerheds skyld mellem mine egne HDMI kabler og Supra kablerne ikke mindre end 4 gange for at se om jeg oplevede den samme forbedring. Og det gjorde jeg.

Forbedringen er på ingen måde revolutionerende, men den var der. Måske kan iagttagelsen også skyldes mit set-up, hvor andre med et andet set-up vil opleve noget andet. 

 



Redigeret af Hother - 18-Januar-2008 kl. 12:46
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Hej Martin, alt er som bekendt relativt. Min opfattelse er, at såfremt at
man har en stue på ca 25m2, så er 605 ganske fornem. Og så afhænger ens
forventninger jo af, om man ønsker "biograflignende lyd" eller
"jordskælvagtige" forhold - selv foretrækker jeg bio-lyden.



Jeg foretrækker begge dele - nu ved jeg godt alt er relativt, men jeg synes
jeg får det med min AVR5000 - andre vil måske mene den er for svag.

Nuvel jeg har kigget lidt på 705'eren - den har 1 HDMI ekstra og lidt ekstra
saft.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Hej Martin, alt er som bekendt relativt. Min opfattelse er, at såfremt at
man har en stue på ca 25m2, så er 605 ganske fornem. Og så afhænger ens
forventninger jo af, om man ønsker "biograflignende lyd" eller
"jordskælvagtige" forhold - selv foretrækker jeg bio-lyden.



Jeg foretrækker begge dele - nu ved jeg godt alt er relativt, men jeg synes
jeg får det med min AVR5000 - andre vil måske mene den er for svag.

Nuvel jeg har kigget lidt på 705'eren - den har 1 HDMI ekstra og lidt ekstra
saft.

Jamen så er det jo vejen frem Martin

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 14:00
Ja hvis den er kraftig nok :lol:

Det er virkelig et subjekt jeg er OBS på.. features kan man læse sig til osv..
men lydkvalitet og effekt kan være lidt relativt. Det jeg betegner som kraftig
kan være du betegner som vattet - eller omvendt måske.

Ligesom mange folk mener en bil med 200hk er vild.. pga. de er vant til
deres egen med 100. Hvor jeg mener den er kedelig og tam.. pga jeg er vant
til noget mere..

Kan bedst forklare det med bil-analogier
Til top
Nicolai25 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 15:01

Super god test du har skrevet.

Så ville jeg høre om du havde testet den med tv lyd fra din Panasonic hdd? om den kunne lave det om til 5.1 uden at der kom mislyde? som du måske har læst i den anden tråd har jeg selv det problem.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Super god test du har skrevet.

Så ville jeg høre om du havde testet den med tv lyd fra din Panasonic hdd? om den kunne lave det om til 5.1 uden at der kom mislyde? som du måske har læst i den anden tråd har jeg selv det problem.

Hej - Nicolai jamen det fremgår jo faktisk af min anmeldelse, at jeg testede, også via min Pana HDD. Og jeg oplevede slet ingen problemer med lyden.

Og mange tak for dine pæne ord 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 16:27

Opfat det ikke forkert.., men er det relevant at anmelde kvalitets audioudstyr med et sæt Denon SYS-56HT højttalere? Alt andet lige, må det da være en kraftigt begrænsende faktor, som i høj grad vil sløre udstyrets virkelige formåen.

Ellers en fin anmeldelse.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Opfat det ikke forkert.., men er det relevant at anmelde kvalitets audioudstyr med et sæt Denon SYS-56HT højttalere? Alt andet lige, må det da være en kraftigt begrænsende faktor, som i høj grad vil sløre udstyrets virkelige formåen.

Ellers en fin anmeldelse.

Jeg har svaret på dit indlæg i kommentarerne

Og desuden er det jo sådan, at man som anmelder ved recordere.dk bliver nødt til at benytte det udstyr man nu engang har. Jeg kan altså ikke drøne ud og købe nye højtalere fordi at jeg gerne vil anmelde en receiver



Redigeret af Hother - 18-Januar-2008 kl. 16:32
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Opfat det ikke forkert.., men er det relevant at anmelde kvalitets audioudstyr med et sæt Denon SYS-56HT højttalere? Alt andet lige, må det da være en kraftigt begrænsende faktor, som i høj grad vil sløre udstyrets virkelige formåen.

Ellers en fin anmeldelse.

Jeg har svaret på dit indlæg i kommentarerne

Ingen grund til at blive fornærmet .. Du har det udstyr du har, og det er godt du gider tage dig tid til at lave anmeldelser.

Men, synes bare det var synd for Onkyo'en at den bliver testet med et sæt højttalere der koster under 1000.- (for et komplet sæt). Det er ikke en kritik af dig.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Opfat det ikke forkert.., men er det relevant at anmelde kvalitets audioudstyr med et sæt Denon SYS-56HT højttalere? Alt andet lige, må det da være en kraftigt begrænsende faktor, som i høj grad vil sløre udstyrets virkelige formåen.

Ellers en fin anmeldelse.

Jeg har svaret på dit indlæg i kommentarerne

Ingen grund til at blive fornærmet .. Du har det udstyr du har, og det er godt du gider tage dig tid til at lave anmeldelser.

Men, synes bare det var synd for Onkyo'en at den bliver testet med et sæt højttalere der koster under 1000.- (for et komplet sæt). Det er ikke en kritik af dig.

Jeg ved ikke hvad mine højtalere koster i løs vægt. Men jeg ved at de er væsentligt bedre end andre som er væsentligt dyrere. Og ja man bruger faktisk rigtigt meget tid når man skal anmelde noget, og for den sags skyld penge også.

I bund og grund, så anmelder man vel noget fordi at man synes at der er interessant, men også af hensyn til recordere.dk, og sidens medlemmer.

Og alt hvad jeg har anmeldt er ting og sager jeg selv har indkøbt (med undtagelse af Onkyo HD 805), og der efter videre solgt.

Men helt ærligt, skal det være sådan, at man inden man går i gang med en anmeldelse skal sætte sig ned og vurdere om det set-up man nu har tilfredsstiller medlemmerne - så må jeg stoppe.

I øvrigt gør jeg det helt klart i min anmeldelse hvilken type højtalere jeg har, og jeg var spændt på om jeg kunne konstatere et løft i lyden.

Men den grundlæggende kvalitet i hele receiveren kan vel også konstateres på højtalere fra Denon.

At jeg så gerne nu vil have nogle endnu bedre højtalere er så en helt anden sag

Edit: I øvrigt blev jeg slet ikke fornærmet - mere bekymret.



Redigeret af Hother - 18-Januar-2008 kl. 16:58
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nicolai25 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Super god test du har skrevet.

Så ville jeg høre om du havde testet den med tv lyd fra din Panasonic hdd? om den kunne lave det om til 5.1 uden at der kom mislyde? som du måske har læst i den anden tråd har jeg selv det problem.

Hej - Nicolai jamen det fremgår jo faktisk af min anmeldelse, at jeg testede, også via min Pana HDD. Og jeg oplevede slet ingen problemer med lyden.

Og mange tak for dine pæne ord 

 

Den havde jeg luret men var det ikke kun med DVD? ;-)

 For jeg mener når man ser tv over recorderen. Altså bare med et almindeligt tv signal og stereolyd den laver om til 5.1?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu