recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Onkyo TX-SR605
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Onkyo TX-SR605

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Super god test du har skrevet.

Så ville jeg høre om du havde testet den med tv lyd fra din Panasonic hdd? om den kunne lave det om til 5.1 uden at der kom mislyde? som du måske har læst i den anden tråd har jeg selv det problem.

Hej - Nicolai jamen det fremgår jo faktisk af min anmeldelse, at jeg testede, også via min Pana HDD. Og jeg oplevede slet ingen problemer med lyden.

Og mange tak for dine pæne ord 

 

Den havde jeg luret men var det ikke kun med DVD? ;-)

 For jeg mener når man ser tv over recorderen. Altså bare med et almindeligt tv signal og stereolyd den laver om til 5.1?

Jo det var med DVD. Jeg har ikke prøvet at sende min lyd over afspilleren. Men jeg vil da gerne prøve din fremgangsmåde i løbet af weekenden

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ved ikke hvad mine højtalere koster i løs vægt. Men jeg ved at de er væsentligt bedre end andre som er væsentligt dyrere. Og ja man bruger faktisk rigtigt meget tid når man skal anmelde noget, og for den sags skyld penge også.

I bund og grund, så anmelder man vel noget fordi at man synes at der er interessant, men også af hensyn til recordere.dk, og sidens medlemmer.

Og alt hvad jeg har anmeldt er ting og sager jeg selv har indkøbt (med undtagelse af Onkyo HD 805), og der efter videre solgt.

Men helt ærligt, skal det være sådan, at man inden man går i gang med en anmeldelse skal sætte sig ned og vurdere om det set-up man nu har tilfredsstiller medlemmerne - så må jeg stoppe.

I øvrigt gør jeg det helt klart i min anmeldelse hvilken type højtalere jeg har, og jeg var spændt på om jeg kunne konstatere et løft i lyden.

Men den grundlæggende kvalitet i hele receiveren kan vel også konstateres på højtalere fra Denon.

At jeg så gerne nu vil have nogle endnu bedre højtalere er så en helt anden sag

Edit: I øvrigt blev jeg slet ikke fornærmet - mere bekymret.

Okey, lad mig kommentere det på en mere letfordøjelig måde...

Hvis du synes Onkyo'en lyder godt med dine højttalere, så kan man jo forvente at den vil lyde fantastisk med gode højttalere, hvilket jo er positivt

Det er ikke et spørgsmål om jeg bliver tilfredsstillet alt efter hvilket setup du har, men mere en kommentár til at Onkyo'en kan lyde meget bedre end det du har fået ud af den.

Håber det er OK, at komme med sådanne kommentarer, det er vel bl.a. derfor disse tråde bliver oprettet i forbindelse med anmeldelser

"Keep up the good work"

Til top
Nicolai25 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Super god test du har skrevet.

Så ville jeg høre om du havde testet den med tv lyd fra din Panasonic hdd? om den kunne lave det om til 5.1 uden at der kom mislyde? som du måske har læst i den anden tråd har jeg selv det problem.

Hej - Nicolai jamen det fremgår jo faktisk af min anmeldelse, at jeg testede, også via min Pana HDD. Og jeg oplevede slet ingen problemer med lyden.

Og mange tak for dine pæne ord 

 

Den havde jeg luret men var det ikke kun med DVD? ;-)

 For jeg mener når man ser tv over recorderen. Altså bare med et almindeligt tv signal og stereolyd den laver om til 5.1?

Jo det var med DVD. Jeg har ikke prøvet at sende min lyd over afspilleren. Men jeg vil da gerne prøve din fremgangsmåde i løbet af weekenden

 

Super duper det glæder jeg mig meget til at høre. Da det nemlig er den samme opsætning jeg også har. :-)

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ved ikke hvad mine højtalere koster i løs vægt. Men jeg ved at de er væsentligt bedre end andre som er væsentligt dyrere. Og ja man bruger faktisk rigtigt meget tid når man skal anmelde noget, og for den sags skyld penge også.

I bund og grund, så anmelder man vel noget fordi at man synes at der er interessant, men også af hensyn til recordere.dk, og sidens medlemmer.

Og alt hvad jeg har anmeldt er ting og sager jeg selv har indkøbt (med undtagelse af Onkyo HD 805), og der efter videre solgt.

Men helt ærligt, skal det være sådan, at man inden man går i gang med en anmeldelse skal sætte sig ned og vurdere om det set-up man nu har tilfredsstiller medlemmerne - så må jeg stoppe.

I øvrigt gør jeg det helt klart i min anmeldelse hvilken type højtalere jeg har, og jeg var spændt på om jeg kunne konstatere et løft i lyden.

Men den grundlæggende kvalitet i hele receiveren kan vel også konstateres på højtalere fra Denon.

At jeg så gerne nu vil have nogle endnu bedre højtalere er så en helt anden sag

Edit: I øvrigt blev jeg slet ikke fornærmet - mere bekymret.

Okey, lad mig kommentere det på en mere letfordøjelig måde...

Hvis du synes Onkyo'en lyder godt med dine højttalere, så kan man jo forvente at den vil lyde fantastisk med gode højttalere, hvilket jo er positivt

Det er ikke et spørgsmål om jeg bliver tilfredsstillet alt efter hvilket setup du har, men mere en kommentár til at Onkyo'en kan lyde meget bedre end det du har fået ud af den.

Håber det er OK, at komme med sådanne kommentarer, det er vel bl.a. derfor disse tråde bliver oprettet i forbindelse med anmeldelser

"Keep up the good work"

Jamen grundlæggende er vi jo ikke uenige - men som frivillig anmelder må jeg bare forholde mig til virkeligheden - og min pengepung. 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Super god test du har skrevet.

Så ville jeg høre om du havde testet den med tv lyd fra din Panasonic hdd? om den kunne lave det om til 5.1 uden at der kom mislyde? som du måske har læst i den anden tråd har jeg selv det problem.

Hej - Nicolai jamen det fremgår jo faktisk af min anmeldelse, at jeg testede, også via min Pana HDD. Og jeg oplevede slet ingen problemer med lyden.

Og mange tak for dine pæne ord 

 

Den havde jeg luret men var det ikke kun med DVD? ;-)

 For jeg mener når man ser tv over recorderen. Altså bare med et almindeligt tv signal og stereolyd den laver om til 5.1?

Jo det var med DVD. Jeg har ikke prøvet at sende min lyd over afspilleren. Men jeg vil da gerne prøve din fremgangsmåde i løbet af weekenden

 

Super duper det glæder jeg mig meget til at høre. Da det nemlig er den samme opsætning jeg også har. :-)

Så er det blevet weekend Du skal være opmærksom på, at jeg køre via en HD Selector. Men nu har jeg kørt mine signaler fra Selectoren via mit Pio ned i Pana´en og videre derfra op i Onkyo´en. Der var ingen problemer. For en sikkerheds skyld prøvede jeg også via det analog input - no problem either



Redigeret af Hother - 18-Januar-2008 kl. 18:43
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nicolai25 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 20:48

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo det var med DVD. Jeg har ikke prøvet at sende min lyd over afspilleren. Men jeg vil da gerne prøve din fremgangsmåde i løbet af weekenden

Super duper det glæder jeg mig meget til at høre. Da det nemlig er den samme opsætning jeg også har. :-)

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så er det blevet weekend Du skal være opmærksom på, at jeg køre via en HD Selector. Men nu har jeg kørt mine signaler fra Selectoren via mit Pio ned i Pana´en og videre derfra op i Onkyo´en. Der var ingen problemer. For en sikkerheds skyld prøvede jeg også via det analog input - no problem either

Hehe det var tidligt. :-) Okay men når du bruger selectoren sender den så ikke også i ægte 5.1? Hvis man kun bruger selve tuneren i Hdd´en så skal recieveren lave stereo om til 5.1? Er det noget du kan prøve uden selector? :-)



Redigeret af Sandal - 18-Januar-2008 kl. 20:56
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo det var med DVD. Jeg har ikke prøvet at sende min lyd over afspilleren. Men jeg vil da gerne prøve din fremgangsmåde i løbet af weekenden

Super duper det glæder jeg mig meget til at høre. Da det nemlig er den samme opsætning jeg også har. :-)

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så er det blevet weekend Du skal være opmærksom på, at jeg køre via en HD Selector. Men nu har jeg kørt mine signaler fra Selectoren via mit Pio ned i Pana´en og videre derfra op i Onkyo´en. Der var ingen problemer. For en sikkerheds skyld prøvede jeg også via det analog input - no problem either

Hehe det var tidligt. :-) Okay men når du bruger selectoren sender den så ikke også i ægte 5.1? Hvis man kun bruger selve tuneren i Hdd´en så skal recieveren lave stereo om til 5.1? Er det noget du kan prøve uden selector? :-)

Kigger på det og vender tilbage via en PM

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Ja hvis den er kraftig nok :lol:

Det er virkelig et subjekt jeg er OBS på.. features kan man læse sig til osv..
men lydkvalitet og effekt kan være lidt relativt. Det jeg betegner som kraftig
kan være du betegner som vattet - eller omvendt måske.

Ligesom mange folk mener en bil med 200hk er vild.. pga. de er vant til
deres egen med 100. Hvor jeg mener den er kedelig og tam.. pga jeg er vant
til noget mere..

Kan bedst forklare det med bil-analogier


Men du kan jo bare smide en effektblok på fronterne senere hvis det bliver nødvendigt...  Mener da at 705 har den feature...
Så er det jo lidt som at gå fra mercedes til kleeman!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 09:46

Hej!

Kan Zone 2 ikke bruges til at drive et par køkkenhøjtallere i et andet rum?

Tak!

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hej!

Kan Zone 2 ikke bruges til at drive et par køkkenhøjtallere i et andet rum?

Tak!

Jo det kan Zone 2 sagtens benyttes til

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 10:42

er der ikke een som kan skrive IR kode til denon cd-afspiller????

Morten

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

er der ikke een som kan skrive IR kode til denon cd-afspiller????

Morten

Selvfølgelig Morten: 0003 - 0034 - 0626 - 0766 - 0873

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu