recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Onkyo TX-SR605
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Onkyo TX-SR605

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 01:52
Onkyo 605-805 kan ikke scalerer på HD kilder, ej heller over HDMI (så vidt jeg husker). Men kan opscalerer alle kilder under HD til 720p eller 1080p...  Alle HD kilder sendes som pass through!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 04:23

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Onkyo 605-805 kan ikke scalerer på HD kilder, ej heller over HDMI (så vidt jeg husker). Men kan opscalerer alle kilder under HD til 720p eller 1080p...  Alle HD kilder sendes som pass through!

Med venlig hilsen

Ja men det var jo en god forklaring på det som jeg prøver at forklarere i mit indlæg ovenover  - takker

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 10:31

Tak for svarene!

En bestilling af en 605 er på trapperne!

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Tak for svarene!

En bestilling af en 605 er på trapperne!

Hej Larxox - det kan du roligt gøre - bestille altså. Du bliver overrasket over de mange kvaliteter i Onkyo´en



Redigeret af Hother - 28-Januar-2008 kl. 10:54
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 11:21

Hother - Jeg sidder lige og læser din anmeldelse igen, da jeg går og overvejer en ny receiver (igen igen igen)...

Jeg er faldet over noget du skriver, som jeg ikke helt forstår. Du skriver:

2 sæt højtaler tilslutninger (1 for 5.1 og 1 for 7.1 surround)

Der er vel reelt set kun et sæt tilslutninger for højtalerne i surround opsætning? Derudover er der et sæt for tilslutnig til højtalere i zone 2. Men disse kan ikke tilsluttes i surround opsætning, (hverken 5.1 eller 7.1), som du ellers skriver senere således:

Onkyo TX-SR605 kan tilsluttes 2 adskilte lydsystemer (surround), således, at lyden i de 2 systemer kan anbringes i forskellige rum.

Det kan godt være det bare er mig der ikke kan se tilslutningerne på bagside, eller så misforstår jeg formuleringerne du bruger. Men jeg kan ikke se det kan lade sig gøre.



Redigeret af Kandersen - 28-Januar-2008 kl. 11:23
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hother - Jeg sidder lige og læser din anmeldelse igen, da jeg går og overvejer en ny receiver (igen igen igen)...

Jeg er faldet over noget du skriver, som jeg ikke helt forstår. Du skriver:

2 sæt højtaler tilslutninger (1 for 5.1 og 1 for 7.1 surround)

Der er vel reelt set kun et sæt tilslutninger for højtalerne i surround opsætning? Derudover er der et sæt for tilslutnig til højtalere i zone 2. Men disse kan ikke tilsluttes i surround opsætning, (hverken 5.1 eller 7.1), som du ellers skriver senere således:

Onkyo TX-SR605 kan tilsluttes 2 adskilte lydsystemer (surround), således, at lyden i de 2 systemer kan anbringes i forskellige rum.

Det kan godt være det bare er mig der ikke kan se tilslutningerne på bagside, eller så misforstår jeg formuleringerne du bruger. Men jeg kan ikke se det kan lade sig gøre.

Hej Kim - jamen det kan jo godt være at jeg skulle have formuleret anderledes. Jeg har nu ikke prøvet Zone 2 opsætningen. Men jeg har forstået manualen på den måde, at benytter man Zone2, kan man kun udtage 5.1 (hvilket i bund og grund lyder mærkeligt). Med Zone 2 kan man kun udtage stereo.

God jagt i øvrigt



Redigeret af Hother - 28-Januar-2008 kl. 13:09
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 13:19

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har nu ikke prøvet Zone 2 opsætningen. Men jeg har forstået manualen på den måde, at benytter man Zone2, kan man kun udtage 5.1 (hvilket i bund og grund lyder mærkeligt).

Der sidder 8 forstærkere inde i apparatet. Når de 2 tages fra for at spille musik i et andet rum, er der kun 6 tilbage.

Det betyder at receiveren kun kan spille 5.1 lyd, mens zone 2 er i brug.

  /Lars



Redigeret af Lars - 28-Januar-2008 kl. 13:20
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har nu ikke prøvet Zone 2 opsætningen. Men jeg har forstået manualen på den måde, at benytter man Zone2, kan man kun udtage 5.1 (hvilket i bund og grund lyder mærkeligt).

Der sidder 8 forstærkere inde i apparatet. Når de 2 tages fra for at spille musik i et andet rum, er der kun 6 tilbage.

Det betyder at receiveren kun kan spille 5.1 lyd, mens zone 2 er i brug.

  /Lars

Hej Lars - jamen så har jeg sørme forstået det rigtigt

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har nu ikke prøvet Zone 2 opsætningen. Men jeg har forstået manualen på den måde, at benytter man Zone2, kan man kun udtage 5.1 (hvilket i bund og grund lyder mærkeligt).

Der sidder 8 forstærkere inde i apparatet. Når de 2 tages fra for at spille musik i et andet rum, er der kun 6 tilbage.

Det betyder at receiveren kun kan spille 5.1 lyd, mens zone 2 er i brug.

  /Lars

Den er jeg med på. Faktisk er denne receiver meget lig min Yamaha, bortset fra at denne kan tage Dolby og DTS HD, (det kan min Yamaha ikke).

Men een ting er hvad der er af forstærkere i kassen, en anden ting er, hvad der er af tilslutninger til højtalere. Og det er her jeg mener det formuleringsmæssigt går lidt galt. Man kan nemlig slet ikke tilslutte 5.1 surround til Zone 2. (eksempelvis i tilfælde af, at man bruger zone 1 til stereo og zone 2 til surround). Så derfor synes jeg formuleringerne er uheldige. Og jeg troede i første omgang at jeg havde fattet det, indtil jeg så bagsiden af receiveren  

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har nu ikke prøvet Zone 2 opsætningen. Men jeg har forstået manualen på den måde, at benytter man Zone2, kan man kun udtage 5.1 (hvilket i bund og grund lyder mærkeligt).

Der sidder 8 forstærkere inde i apparatet. Når de 2 tages fra for at spille musik i et andet rum, er der kun 6 tilbage.

Det betyder at receiveren kun kan spille 5.1 lyd, mens zone 2 er i brug.

  /Lars

Den er jeg med på. Faktisk er denne receiver meget lig min Yamaha, bortset fra at denne kan tage Dolby og DTS HD, (det kan min Yamaha ikke).

Men een ting er hvad der er af forstærkere i kassen, en anden ting er, hvad der er af tilslutninger til højtalere. Og det er her jeg mener det formuleringsmæssigt går lidt galt. Man kan nemlig slet ikke tilslutte 5.1 surround til Zone 2. (eksempelvis i tilfælde af, at man bruger zone 1 til stereo og zone 2 til surround). Så derfor synes jeg formuleringerne er uheldige. Og jeg troede i første omgang at jeg havde fattet det, indtil jeg så bagsiden af receiveren  

Sorry - men se nu at få dig taget sammen til en Onkyo - hva......

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 14:56
Haha,, jeg skal jo lige finde ud af, om det jeg i virkeligheden kigger på er lig med det jeg allerede har. Så er det jo nærmest ligegyldigt med at skifte
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Onkyo 605-805 kan ikke scalerer på HD kilder, ej heller over HDMI (så vidt jeg husker). Men kan opscalerer alle kilder under HD til 720p eller 1080p...  Alle HD kilder sendes som pass through!

Med venlig hilsen

Ja men det var jo en god forklaring på det som jeg prøver at forklarere i mit indlæg ovenover  - takker



Det beklager jeg... Jeg ville bare lige sammenfatte det kort!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu