recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Oppo BDP-83 blu-ray kodefri
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Oppo BDP-83 blu-ray kodefri

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:44
Tak for en fin anmeldelse.

Jeg er gået helt retro efter jeg har fået den, dvs set en masse dvder
igen...savner slet ikke min PS3

Jeg synes bare generelt maskinen virker så meget mere gennemtænkt end
det meste elektronik, herunder bl.a. betjeningen og en række praktiske
funktioner (fx den lille omstiller, der ændrer remotekoderne, hvis man har
flere apparater, hvis koder støder sammen), osv.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af dpetersen dpetersen skrev:

Men som jeg læser det så er det jo næsten et "must" at erhverve sig sådan en hvis man vil gå fra sin gamle dvdafspiller og over til BD. Det kunne evt. være den vej jeg skulle gå

Hother, hvis du snakker om om samme forskelle som mellem optisk og coaxial udgange ja så skal det være 7.1 analog udgang jeg skal bruge

Nu har jeg vel ikke snakket om de nævnte forskelle, ej heller har jeg testet dem, men hvis jeg forstår dit spørgsmål, så vil du formentlig være tilfreds med 7.1 analog - der er reelt ikke så mange andre muligheder som jeg forstår dig.

Din nuværende DVD afspiller, næsten uanset fabrikat kan ikke matche Oppo´en her 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

God anmeldelse Hother

Glæder mig nu til jeg modtage min afspiller

Jamen det glæder mig - du havde nær ødelagt min dag, med dine morgen udtalelser

Fin og detaljeret anmeldelse og er ganske enig i de fleste af dine observationer.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

God anmeldelse Hother

Glæder mig nu til jeg modtage min afspiller

Jamen det glæder mig - du havde nær ødelagt min dag, med dine morgen udtalelser

Fin og detaljeret anmeldelse og er ganske enig i de fleste af dine observationer.

Det er jeg jo glad for at høre

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
dpetersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af dpetersen dpetersen skrev:

Men som jeg læser det så er det jo næsten et "must" at erhverve sig sådan en hvis man vil gå fra sin gamle dvdafspiller og over til BD. Det kunne evt. være den vej jeg skulle gå

Hother, hvis du snakker om om samme forskelle som mellem optisk og coaxial udgange ja så skal det være 7.1 analog udgang jeg skal bruge

Nu har jeg vel ikke snakket om de nævnte forskelle, ej heller har jeg testet dem, men hvis jeg forstår dit spørgsmål, så vil du formentlig være tilfreds med 7.1 analog - der er reelt ikke så mange andre muligheder som jeg forstår dig.

Din nuværende DVD afspiller, næsten uanset fabrikat kan ikke matche Oppo´en her 

Jep du har kodet mit spørgsmål korrekt Om så mit eget svar er korrekt  ved vi jo så ikke, men det skal da testes en dag inden et evt. køb. Jo der er en mere mulighed men det bliver det ikke billigere af

Tak for svar

Mvh. Dennis
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af dpetersen dpetersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af dpetersen dpetersen skrev:

Men som jeg læser det så er det jo næsten et "must" at erhverve sig sådan en hvis man vil gå fra sin gamle dvdafspiller og over til BD. Det kunne evt. være den vej jeg skulle gå

Hother, hvis du snakker om om samme forskelle som mellem optisk og coaxial udgange ja så skal det være 7.1 analog udgang jeg skal bruge

Nu har jeg vel ikke snakket om de nævnte forskelle, ej heller har jeg testet dem, men hvis jeg forstår dit spørgsmål, så vil du formentlig være tilfreds med 7.1 analog - der er reelt ikke så mange andre muligheder som jeg forstår dig.

Din nuværende DVD afspiller, næsten uanset fabrikat kan ikke matche Oppo´en her 

Jep du har kodet mit spørgsmål korrekt Om så mit eget svar er korrekt  ved vi jo så ikke, men det skal da testes en dag inden et evt. køb. Jo der er en mere mulighed men det bliver det ikke billigere af

Tak for svar

Hvis du ser bort for eventuelle store krav på analog stereo, så er der efter min bedste overbevisning ingen alternativer

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
dpetersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 22:35
Stereo har jeg helt for sig selv og der skal en dvd/bd bare blande sig helt uden om

Redigeret af dpetersen - 12-August-2009 kl. 22:36
Mvh. Dennis
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 22:36

Oprindeligt skrevet af dpetersen dpetersen skrev:

Stereo har jeg helt for sig selv og der skal en dvd/bd bare blande sig helt uden om

Det er skam også det bedste

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mills Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-September-2007
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 22:38
Fin anmeldelse. Jeg tror godt vi kan regne med at Otto får den kodefri. Altså sådan at man køber den monteret med kittet. Det håber jeg i hvert fald.
Jeg og Zincks tanker om SPOT 07
http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=139
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hej hother

et god test , som jeg opfatter som meget "ufarvet"

når du mener at dekodningen er bedre end lx 71 ,snakker vi så PCM  (hd lyd) ud af afspilleren?

er der forskel på dekodningen i afspilleren vs din pio forstærker?

/Peter

Jeg er nu vist genrel ganske ufarvet i mine anmeldelser, men kan da altid blive revet med.

Ja PCM. Der er i mine øre ikke den store forskel mellem Oppo´en og Pio receiveren i HD lydkvalitet, måske med en lille hældning til fordel for receiveren. Men det var jo mest interessant at kigge på Oppo´ens kvalifikationer

det gjorde du jo også, men bare med en anden reference end pio lx71

Jeg syntes at det er fedt at du har testet dekodningen. Jeg tror faktisk at det er første gang jeg ser det. Det kan jo for nogle være lige så vigtig som billedkvaliteten på dvd siden. En absolut vigtig faktor

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Flot anmeldelse, men alligevel - selvom Oppo BDP-83 klare sig godt på alle punkter, så ser jeg ikke nogle grund til, at udskifte min Pioneer afspiller. Men til nye køber af Blu-ray afspiller, er den absolut vær at kigge på.

Den er nok svær at komme uden om for kunder der har en BD afspiller i tankerne til 4-5000 kr

hvis man kun skal bruge hdmi udgangen er der så overhovedet nogle som kan mache den, uanset pris?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 23:20
Hvilke indstillingsmuligheder er der for analog 7.1? Tænker
på højttalerstørrelse, delay, level og specielt LFE cross-
over?

Har du evt. et billede af menuen?

På forhånd tak
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu