Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
|
Sendt: 19-April-2008 kl. 02:02 |
Pede8000 skrev:
Lynggaard skrev:
Et hurtigt spørgsmål
BD30 er kun en profile 1.1 afspiller. :-(
Hvor "smart" er det at købe en 1.1 afspiller nu om dage, dels når pana selv kommer med en 2.0 senere på året og der findes andre 2.0 afspillere ?
Eller er den mangel ligegyldig ?
|
KORT SAGT: PS3
Hej Hother!
Fin anmeldelse, as usual!!
Savner dog lidt om 1080/24 kvaliteterne... syns du den gengiver Blu Ray bedre end Samsungen du havde før?? Jeg har nemlig hørt at det en marginalt forskel fra en ven, der var lidt skuffet!
Vedr. SD-DVD; intet økonomisk tilgængeligt produkt stikker Tosh. HD-XE1 (måske Denon) Glæder mig meget til at høre om BD50 formåen på det område..!
Jeg er nemlig ejer af 500+ dvd´er og køber stadig ind som en vild.
Derfor er det særdeles vigtigt for mig med en ordentlig SD kvalitet!
Toshiba HD-XE1 gør det sq så godt med DVD at jeg nogen gange glemmer at det ikke er HD!! | Desværre er der vidst intet der tyder på at BD50 skulle blive bedre til SD DVD end BD30. De bruger nemlig samme billedebehandlingskredsløb, så vidt jeg ved. Men det kan da være de skruer det anderledes sammen, eller laver det om inden da! Men når du har en super lækker maskine som XE1, så er det jo også lige meget! Det er sgu en dejlig maskine, er lidt misundelig... Med venlig hilsen
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
|
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7123
|
Sendt: 19-April-2008 kl. 07:30 |
jeg har siddet og set cars på min bd30
Load tiden syntes noget længre end andre skiver jeg har haft i den, men jeg havde ikke målt det.
Men hele familien er meget imponeret over den flotte billed kvalitet den laver på blu ray SD dvd er endnu ikke afprøvet
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 19-April-2008 kl. 09:48 |
Pede8000 skrev:
Lynggaard skrev:
Et hurtigt spørgsmål
BD30 er kun en profile 1.1 afspiller. :-(
Hvor "smart" er det at købe en 1.1 afspiller nu om dage, dels når pana selv kommer med en 2.0 senere på året og der findes andre 2.0 afspillere ?
Eller er den mangel ligegyldig ?
|
KORT SAGT: PS3
Hej Hother!
Fin anmeldelse, as usual!!
Savner dog lidt om 1080/24 kvaliteterne... syns du den gengiver Blu Ray bedre end Samsungen du havde før?? Jeg har nemlig hørt at det en marginalt forskel fra en ven, der var lidt skuffet!
Vedr. SD-DVD; intet økonomisk tilgængeligt produkt stikker Tosh. HD-XE1 (måske Denon) Glæder mig meget til at høre om BD50 formåen på det område..!
Jeg er nemlig ejer af 500+ dvd´er og køber stadig ind som en vild.
Derfor er det særdeles vigtigt for mig med en ordentlig SD kvalitet!
Toshiba HD-XE1 gør det sq så godt med DVD at jeg nogen gange glemmer at det ikke er HD!!
|
Hej Pede - beklager det omkring 24 fps - jeg har jo kunne benytte 24 fps så længe, at jeg ike bemærker forskellen som sådan længere. Bortset fra, at jeg satte 24fps "fra" på et tidspunkt, og en filmsekvens fra "Planet" var lidt i "ryk". Det fænomen forsvandt med 24 fps.
Ja - efter min bedste vurdering er Pana måske markedets pt bedste BD afspiller.
Takker de venlige ord
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 19-April-2008 kl. 09:59 |
Lynggaard skrev:
Eller er den mangel ligegyldig ? |
Profile 2.0 er muligheden for at gå på internettet, og downloade ekstra matriale. Trailere mv. vil være gratis, mens egentlig ekstra matriale vil (formentlig) koste penge.
Det kunne også være muligheden, for at kommentere filmen. Evt. se andres kommentarer samtidig med at filmen vises.
Og så kunne man forestille sig online adgang til andre interaktive tjenester. Spil, communities ect.
Personligt er jeg ikke typen der engagerer mig i den slags. Og hvis jeg gør, vælger jeg nok ofte at bruge det "rigtige" internet istedet. Jeg vil bare se filmen, og derfor et BD-Live funktionaliteterne ikke nogen jeg vil savne (med mindre de finder på noget ægte smart - det må tiden vise).
Derimod syntes jeg ethernet forbindelse, med mulighed for nemme firmware updates er ganske nyttigt. Ok, man kan downloade firmware, brænde en CD, og så opdatere playeren. Men hvis firmware kommer i samme tempo som eksempelvis til PS3, så foretrækker jeg bare at kunne trykke "update".
Omvendt var det nok ikke en funktion jeg ville give 1000-1500 kroner for. Så vigtig er den heller ikke. Så hvis det var eneste årsag, til at købe BD50 i forhold til BD30, så ville jeg snuppe BD30.
/Lars
Redigeret af Lars - 19-April-2008 kl. 10:02
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 19-April-2008 kl. 10:11 |
Lars skrev:
Lynggaard skrev:
Eller er den mangel ligegyldig ? |
Profile 2.0 er muligheden for at gå på internettet, og downloade ekstra matriale. Trailere mv. vil være gratis, mens egentlig ekstra matriale vil (formentlig) koste penge.
Det kunne også være muligheden, for at kommentere filmen. Evt. se andres kommentarer samtidig med at filmen vises.
Og så kunne man forestille sig online adgang til andre interaktive tjenester. Spil, communities ect.
Personligt er jeg ikke typen der engagerer mig i den slags. Og hvis jeg gør, vælger jeg nok ofte at bruge det "rigtige" internet istedet. Jeg vil bare se filmen, og derfor et BD-Live funktionaliteterne ikke nogen jeg vil savne (med mindre de finder på noget ægte smart - det må tiden vise).
Derimod syntes jeg ethernet forbindelse, med mulighed for nemme firmware updates er ganske nyttigt. Ok, man kan downloade firmware, brænde en CD, og så opdatere playeren. Men hvis firmware kommer i samme tempo som eksempelvis til PS3, så foretrækker jeg bare at kunne trykke "update".
Omvendt var det nok ikke en funktion jeg ville give 1000-1500 kroner for. Så vigtig er den heller ikke. Så hvis det var eneste årsag, til at købe BD50 i forhold til BD30, så ville jeg snuppe BD30.
/Lars
|
Hej Lars - det er samlet set (udfra min erfaring) mindst lige så hurtigt at installere firmware på Pana´en via en CD-R, som det ville være via internet
Redigeret af Hother - 19-April-2008 kl. 10:12
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 19-April-2008 kl. 10:15 |
Hother skrev:
Altså kalibreringen skyldes primært, at jeg ikke kunne indstille mit 508 lige så godt som mit tidligere 428. Men ærligt - jeg har bestemt fået et bedre billede end før - måske lidt rigeligt med farver efter min smag - pudsigt nok |
OT: Hother's setup var et af de få hvor farverne var for svage, hvor de fleste kører med for kraftige farver. Det skyldes at Hother havde kompenseret for Pioneer'ens overmættede farver, ved at skrue (meget!) ned for farvestyrken. Farvemætning og farvestyrke (lysstyrken af farverne) er to forskellige ting. Hother havde med andre ord rettet én fejl ved at skabe en ny. Ligesom når mange andre har vænnet sig til for kraftige farver, og lige skal indrette sig på at billedet ser anderledes ud end man er vant til, før man sætter pris på kvaliteten, så vil du lige skulle vænne dig til ikke at have alt for svage farver.
(og nej, det betyder IKKE at det er lige meget hvordan man indstiller det, bare man vænner sig til det... Men den diskussion hører til i en anden tråd).
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 19-April-2008 kl. 10:19 |
AV Precision skrev:
Hother skrev:
Altså kalibreringen skyldes primært, at jeg ikke kunne indstille mit 508 lige så godt som mit tidligere 428. Men ærligt - jeg har bestemt fået et bedre billede end før - måske lidt rigeligt med farver efter min smag - pudsigt nok |
OT: Hother's setup var et af de få hvor farverne var for svage, hvor de fleste kører med for kraftige farver. Det skyldes at Hother havde kompenseret for Pioneer'ens overmættede farver, ved at skrue (meget!) ned for farvestyrken. Farvemætning og farvestyrke (lysstyrken af farverne) er to forskellige ting. Hother havde med andre ord rettet én fejl ved at skabe en ny. Ligesom når mange andre har vænnet sig til for kraftige farver, og lige skal indrette sig på at billedet ser anderledes ud end man er vant til, før man sætter pris på kvaliteten, så vil du lige skulle vænne dig til ikke at have alt for svage farver.
(og nej, det betyder IKKE at det er lige meget hvordan man indstiller det, bare man vænner sig til det... Men den diskussion hører til i en anden tråd).
|
Hej Otto - og takker for sidst - har faktisk takket dig mange gange i en anden tråd - jeg er nu super tilfreds
|
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 19-April-2008 kl. 10:33 |
Hother skrev:
Hej Otto - og takker for sidst - har faktisk takket dig mange gange i en anden tråd - jeg er nu super tilfreds |
Har jeg slet ikke set... Det var nu også mere for at informere andre, ikke fordi jeg troede du havde behov for yderligere overbevisning...
(jeg er nysgerrig, hvilken tråd er det?)
Redigeret af AV Precision - 19-April-2008 kl. 10:53
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 19-April-2008 kl. 20:43 |
Hvis man har mange DVD film (500+), som man ikke ønsker at udskifte lige
med det samme til Blu-ray udgave af samme film, er et god råd, køb em
Denon DVD3930, her kan ingen HD-DVD afspille, og slet ikke Blu-ray
afspille værre med.
Alle de Blu-ray afspille jeg har set, er ringe (eller ustabil) til at afspille DVD
film, hvis de ses op med en Denon DVD3930, ved ikke om at det er fordig at
Blu-ray afspille aldrig har værret bygget til afspilling af DVD film (men noget
der bliv press frem).
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 19-April-2008 kl. 21:07 |
Startrek skrev:
Hvis man har mange DVD film (500+), som man ikke ønsker at udskifte lige med det samme til Blu-ray udgave af samme film, er et god råd, køb em Denon DVD3930, her kan ingen HD-DVD afspille, og slet ikke Blu-ray afspille værre med.
Alle de Blu-ray afspille jeg har set, er ringe (eller ustabil) til at afspille DVD film, hvis de ses op med en Denon DVD3930, ved ikke om at det er fordig at Blu-ray afspille aldrig har værret bygget til afspilling af DVD film (men noget der bliv press frem). |
Og en helt anden ting vedr blueray drev er faktisk jeg har hørt om generelt er selve drevet kun bygget til at klare 3000-4000 timer.... hvilket er en af grundene til at nogle af de "tungere" mærker har været påholdene med at komme med afspillere.. men nu er presset af markedets efterspørgsel... men ok det er selvfølgelig også mange afspilninger anyway...
|
Mvh
René
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 19-April-2008 kl. 22:04 |
Startrek skrev:
Hvis man har mange DVD film (500+), som man ikke ønsker at udskifte lige med det samme til Blu-ray udgave af samme film, er et god råd, køb em Denon DVD3930, her kan ingen HD-DVD afspille, og slet ikke Blu-ray afspille værre med.
Alle de Blu-ray afspille jeg har set, er ringe (eller ustabil) til at afspille DVD film, hvis de ses op med en Denon DVD3930, ved ikke om at det er fordig at Blu-ray afspille aldrig har værret bygget til afspilling af DVD film (men noget der bliv press frem). |
Just for info - denne tråd handler om Pana BD30 - og ikke Denon
|
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 20-April-2008 kl. 13:46 |
Hehe, ved god at tråden handler om ana BD30 - og ikke Denon, men et