recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Panasonic TH-42PX80
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Panasonic TH-42PX80

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af Panasonic TH-42PX80
    Sendt: 13-Marts-2008 kl. 23:21

 

Panasonic er sammen med Pioneer nok bedst kendt som de absolut førende inde for plasma TV teknologien, hvor de virkelig rykker ved billedkvaliteten. Vi tager et tættere kig på Panasonics helt nye model PX80 i 42"

 

Debat herunder>>>



Redigeret af Lars - 13-Marts-2008 kl. 23:25
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 00:08

Jeg forstår umiddelbart ikke karakteren 4.5 for design og finish.

Ud fra de kommentarer anmelderen har om selve designet, virker det meget højt.

Ellers er anmeldelsen vel som sådan en skal være og det giver jo klart en fordel i fremtiden at have erfaring med plasmaskærme når man skal anmelde  en :)

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 00:24

Design og finish er en smagssag, og et spring fra 1 til 5 kan virke som meget voldsomt.

Ang. det med erfaring, så kommenterede jeg det i kommentarene. Jeg mener snildt man kan forholde sig til billedkvaliteten, selvom man ikke har decideret erfaring med teknologien.

 

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 00:31
Ja der er et spring fra 1 til 5 ingen tvivl det, mener jo heller ikke vi snakker om 1 men at give 4,5 som jeg antager er den anden højeste med de argumenter der på design siden virker en smule i overkanten i min verden hvis det er neutralt i design så er karakteren vel også derhen ad for den del?

Det sidste var bestemt blot en konstatering, Har man prøvet teknologien før giver det bare et mere nuanceret billede for den der anmelder, hvad man selv lægger vægt på, hvad enten man er til lcd eller plasma, eller det ene eller andet mærke.

Redigeret af Smurf - 14-Marts-2008 kl. 00:32
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 00:42

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Ja der er et spring fra 1 til 5 ingen tvivl det, mener jo heller ikke vi snakker om 1 men at give 4,5 som jeg antager er den anden højeste med de argumenter der på design siden virker en smule i overkanten i min verden hvis det er neutralt i design så er karakteren vel også derhen ad for den del? 

Den karakter hedder "Design & finish" netop fordi det hænger sammen.

Så 4,5 kan godt ses som 3,5 i design og 5 i finish.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 00:46
Jeg syntes så bare ikke at kunne genkende den del i artiklen der trækker fx 3,5 for design til 4,5 for finish men lad nu det ligge. (som et eksempel).
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 00:49

Jamen, det er jo svært at argumentere imod et fuldstændigt neutralt design. Hvis jeg skal trække det ned i karakter, så er jeg nødt til at finde noget at pege på. Og jeg kan ikke komme på andet end kanterne, som har en visuel gene.. Foden kræver jo bare, at man må tørre støv af noget oftere.

 

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 00:55

Det er så der vi slet ikke er enige. Hvis man som anmelder ikke mener et neutralt design er godt nok, eller at for mange ligner hinanden, kan man sagtens vægte det på en helt anden måde.

Hvis det er den måde man vælger at sige ok den er neutralt designet og har en ok finisk så får den anden højeste karakter, så skal det godt nok være MEGET gralt for at få under middel, ja rent faktisk vil det vel i såfald aldrig ske, for ingen gider anmelder så dårlige produkter.

Det er ikke ment som en negativ kritik, men det kan oftes være afsindigt svært, at gennemskue udefra hvis man bruger stærke ord som neutralt så er det svært at kæde sammen med en høj karakter med mindre man virkelig understreger hvorfor :)

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
OveA Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Det er så der vi slet ikke er enige. Hvis man som anmelder ikke mener et neutralt design er godt nok, eller at for mange ligner hinanden, kan man sagtens vægte det på en helt anden måde.

Hvis det er den måde man vælger at sige ok den er neutralt designet og har en ok finisk så får den anden højeste karakter, så skal det godt nok være MEGET gralt for at få under middel, ja rent faktisk vil det vel i såfald aldrig ske, for ingen gider anmelder så dårlige produkter.

Det er ikke ment som en negativ kritik, men det kan oftes være afsindigt svært, at gennemskue udefra hvis man bruger stærke ord som neutralt så er det svært at kæde sammen med en høj karakter med mindre man virkelig understreger hvorfor :)

Hold da op hvor der ævles.....ha ha ha slap da af, det er jo bare en lille anmeldese af et SUPER tv, som overraskede manden....positivt....

 

Ove Andersen
Alt kan laves Bare der er tid og penge nok...
PANASONIC 50"PX70E
PANASONIC 42"PV60E (SOLGT)
---42" er alt for lille--
SONY PS3        NICE
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af OveA OveA skrev:

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Det er så der vi slet ikke er enige. Hvis man som anmelder ikke mener et neutralt design er godt nok, eller at for mange ligner hinanden, kan man sagtens vægte det på en helt anden måde.

Hvis det er den måde man vælger at sige ok den er neutralt designet og har en ok finisk så får den anden højeste karakter, så skal det godt nok være MEGET gralt for at få under middel, ja rent faktisk vil det vel i såfald aldrig ske, for ingen gider anmelder så dårlige produkter.

Det er ikke ment som en negativ kritik, men det kan oftes være afsindigt svært, at gennemskue udefra hvis man bruger stærke ord som neutralt så er det svært at kæde sammen med en høj karakter med mindre man virkelig understreger hvorfor :)

Hold da op hvor der ævles.....ha ha ha slap da af, det er jo bare en lille anmeldese af et SUPER tv, som overraskede manden....positivt....

 

Takker for de fine ord :) og det har såmen intet personligt med manden at gøre, men blot at tager man 2 ting hvor af den ene er design som ligger på middel 2,5(hvilket neutralt vel bør indikerer) og så et finish der for den sags skyld kunne have fået 5 så er 4,5 altså en høj karakter.

Dette er ikke ud fra skærmen men fra det der er skrevet om den. Men lad det nu ligge. Det var mere for at vise, man har en stor tendens til at give karakter på en måde, der ofte indikerer anerledes end ordene der er skrevet - hvilket er fint nok, at man vil være positiv. Det eneste problem i dk er, at RIGTIGT mange kun kigger på konklusionen og karakterene og faktisk flere og flere køber efter anmeldelser uden selv at opleve produkterne - blot derfor jeg anker lidt over det.

Selve anmeldelsen fejler jo ikke noget og vil altid være skribentens oplevelse med produktet, hvad enten man så er enig eller ej, savner bare den sidste lille detalje, så der er sammenhæng i karakteren og det man rent faktisk skriver om det pågældende punkt :)

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af OveA OveA skrev:

Hold da op hvor der ævles.....ha ha ha slap da af, det er jo bare en lille anmeldese af et SUPER tv, som overraskede manden....positivt....

Overraskede er måske nok så meget sagt. Jeg har alle dage erkendt, at nogle plasma tv har et væsetnlig bedre billede end eksemplevis rigtig mange LCD tv. Men ja, overraskede blev jeg nok mest af, hvor meget bedre dette i virkeligheden er, set i forhold til prisen. Og det er det aspekt som jeg mener man skal bide sig voldsomt fast i her, at der er tale om en fantastisk flot tv, som på prissiden er helt uden sammenligning med noget som helst andet. Det ville eksempelvis ikke være fair at sammenligne op imod et Pioneer, da man betaler næsten det dobbelt for det, men efter hvad jeg kan fornemme, og det som jeg selv har set til Pioneer, der får man langt fra et dobbelt så godt resultat.

Det er DET der netop gør Panasonic tvét så helt fantastisk.

Jeg kan finde virkelig mange argumenter for, at hvis man står og overvejer et tv, så vil man være et skarn, hvis man ikke kigger på dette Panasonic.
Jeg har så forsøgt med anmeldelsen, at fortælle hvad ting der evt. kan få betydning for valget.

F.eks nytter det ikke noget, hvis man går med tankerne om nyt tv, og man gerne vil have et tv med Full HD opløsning (uanset argument), at man så kigger på Panasonic tvét. Uanset hvor meget man kigger på det, så får man ikke det man ønsker sig. Omvendt kan man måske lade sig overbevise eller gå på kompromis, hvis man pga. billedkvaliteten alligevel ikke synes full HD er vigtigt.

Det er det som jeg forsøgte at sige med anmeldelsen. Simpelthen informere om, hvad er det man får/ikke får i dette tv. Samtidig med at jeg så ender ud med at konstatere, at hvis man har fokus på billedkvaliteten, så er dette nok det mest oplagte tv at gå efter lige pt. pga. prisen.

Det er meget vigtigt at folk ikke opfatter anmeldelsen som en teknisk gennemgang. Det er ikke meningen, det har ikke været meningen, mest af alt fordi jeg rent teknisk slet ikke har mulighed for at gøre det. Dertil er man nødt til at alliere sig med folk ala. Otto, som har en helt anden indgangsvinkel.

Min anmeldelse er en forbruger anmeldelse, hvor jeg ganske konkret kan tillade mig at være ragende ligeglad med, om teknologien hedder Plasma, LCD eller noget som helst andet. Det er resultatet som jeg ser på, som er afgørende, som forbruger.

Netop derfor var det under megen voldsom overvejelse, og en hel del tænken frem og tilbage, hvorvidt jeg skulle tage det med omkring genspejlet. I min personlige situation får det jo tvét til at fremstå rimelig ubrugbar. Omvendt mener jeg ikke jeg kan tillade mig, som den generelle forbruger, at ignorerer dette, da det intet med billedkvaliteten at gøre som sådan. Og for folk der ikke har samme situation som mig, der vil det på ingen som helst måde være et problem.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 10:44

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:



Selve anmeldelsen fejler jo ikke noget og vil altid være skribentens oplevelse med produktet, hvad enten man så er enig eller ej, savner bare den sidste lille detalje, så der er sammenhæng i karakteren og det man rent faktisk skriver om det pågældende punkt :)

Jeg har rimelig stor forståelse for din argumentation, og er tilbøjelig til at give dig ret.

Jeg tror på mange områder, at det hænger sammen med, at når man går ind i dette, så er det mest af alt fra det tekniske i billedet, og ikke så meget det er er uden om. Derfor kan man/jeg have problemer med, at måske bruge tid nok eller forholde mig nok til alt det uden om selve billedet på en ordentlig måde, og vurderingen får derfor en meget tvetydig betydning i det skrevne kontra det viste/bedømmelsen på et punkt som dette.

Jeg vil godt forsøge i fremtiden at gøre lidt mere ud af at være langt mere konkret omkring de andre mindre relevante ting, så det bliver uddybet på en sådan måde, så det også bliver afspejlet korrekt i karakteret. Om det så betyder at det generelt bliver en lavere karakter, det ved jeg så ikke endnu

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu