|
Anmeldelse af Panasonic TH-42PX80 |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | ||
kallek
Guld medlem Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1287 |
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 10:52 | |
Dejligt at have et 37" tv til kun 9199.- som giver et så godt billed, har selv et akvarium, har skråt stillet mit tv en smule, så det ikke påvirker mit tv
|
||
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD MARANTZ SR 4600 KEF HØJTALER 6,1 Blu-ray LG 730 Humax BXR-HD |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 10:53 | |
Arrgh.. Jeg argumentere lige lidt for mig selv her.. Ang. karaktere for design og finish, så tag eksemplet med den projektor fra BenQ, som også kom på anmeldelse i går. Der kan findes mange argumenter for/imod en karakter over/under middel. Men hvad er det der gør, at den ligger over, og kan man eksempelvis overhovedet have en mening om design og finish i forbindelse med en projektor? Nu er der ikke lagt nogen bedømmelse i den overhovedet, men hvis man gjorde det, hvordan ville design & finish så falde ud? Prøv evt. selv at lav forsøget med at karaktersætte den, og tag samtidig tid på, hvor lang tid du er om at nå frem til resultatet. Det er ikke nemt |
||
Smurf
Super bruger Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:01 | |
Hehe kandersen, det har på ingen måde været min mening at sige det er en dårlig anmeldelse langt fra, blot en konstatering at mit syn på sammenhænge. Dit argument omkring design kan jeg sagtens forholde mig til men jeg tror bare ikke herr og fru danmark er enige. Argumentet med at give produkter karakter for design med udgangspunkt i en projekter viser mig blot en ting - måske bør I overveje jeres punkter som i giver karakter for, har det ingen relevans for den der anmelder og ej heller for den der skal læse den, hvorfor er de der så? Glemte jo lige, jeg har dyb respekt for folk der ofre deres fritid på den slags, fordi det tager tid og man gør alt hvad man kan, så jeg kan kun takke for I gør det, men som "erhvervsskade" kan jeg ikke undgå at se på teksten kontra pointskalaen. Redigeret af Smurf - 14-Marts-2008 kl. 11:03 |
||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:09 | |
lidt off topic men alligevel ansporet af ovenstående debat. Hvad er design.. hvad kan folk lide at se på... det er jo smag og behag... men jeg kunne foreslå et supplement til anmeldelser generelt, på de ting som er subjektive også sætte mulighed ind for brugerstemmer fra samme skala. Så får man et gennemsnit af x antal stemmer og den kunne jo være interesant nok at have som suplement Om man skulle give folk mulighed for at stemme mere generelt på alle faktorer vil jeg lade op til andre om at vurdere.. men det kunne være sjovt at have som forbrugerindikator. |
||
Mvh
René |
||
Lolianzo
Super bruger Oprettet: 30-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:18 | |
Nu er det jo ikke nogen salgs announce men en anmeldelse Redigeret af Lolianzo - 14-Marts-2008 kl. 11:21 |
||
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309 XTZ 99 W12.16 XTZ 89 Front/Center/Sateliter Popcorn Hour C-200 Qnap TS-219p/2tb |
||
Smurf
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:19 | |
Meget interessant forslag, man skal dog være meget obs på at folk i det ganske danske land kan finde på at stemme ud fra billedet af produktet, mærke på produktet, hvad de har hørt fra andre osv., så set i det lys vil det være svært at kunne tage det gennemsnit man får ud af det som indikator. |
||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||
Kandersen
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:25 | |
Selv det er ikke en nem beslutning. Der vil altid være nogen der synes det burde fjernes og andre der synes det skal med. Jeg synes det er helt fint du skriver det. Jeg tager det selvfølgelig personligt, men til gengæld kan jeg tage kritikken til mig, fordi den bliver fremført på en god og konstruktiv måde. Derfor er jeg også indstillet på, at ville bruge noget mere tid på det næste gang (hvis det bliver muligt), så der kan komme en bedre sammenhæng imellem det.
|
||
Kandersen
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:27 | |
Den er jo ret svær i det her tilfælde. For min vurdering ligger jo i, at jeg har haft TVét hjemme i perioden, og laver vurderingen ud fra det. Andre ser måske selv kun billedet, (som ikke altid afspejler virkeligheden), og nogle har måske set TVét i en forretning. Og hvem laver så det mest subjektive vurdering? |
||
Kandersen
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:30 | |
Det er ikke meningen med anmeldelsen. Men det er klart, at et produkt som får en positiv anmeldelse, det har tendens til at sælge nemmere, end et tilsvarende som får en negativ anmeldelse (eller karakter, hvis vi skal holde os til det). Så på den led har Smurf helt ret i hans kritik, at hvis ikke der er sammenhæng mellem det skrevne og den måde som karakteren opfattes på, så kan det få en uheldig effekt.
|
||
kallek
Guld medlem Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1287 |
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:32 | |
Kanterne er sort pianolakeret. Jeg tror vi er mange der har haft valgt Samsung tv på grund af deres pianolakeret kant, sådan var mit lcd R72B, og det synes jeg var rigtigt flot, derfor faldt valget bla også på PX 80.
|
||
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD MARANTZ SR 4600 KEF HØJTALER 6,1 Blu-ray LG 730 Humax BXR-HD |
||
Kandersen
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:46 | |
Kallek - Det er jeg glad for du siger, for det understøtter min tro på, at det er pga. det designmæssige. Desværre understøtter det også min opfattelse af, at det er uden hensyntagen til det upraktiske mht. genspejl fra kanterne.
|
||
Smurf
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:47 | |
Kandersen, jeg ved det rammer en selvom man prøver sit bedste som bruger for at fremføre synspunkterne så konstruktivt som muligt, vi ser jo heldigvis ikke alle sammen verden ens. Når man har brugt så mange timer på en anmeldelse igennemsnit har jeg aldrig oplevet at bruge under 12 timer og når der er tale om større ting som skærme vil jeg formode det er mere inkl billeder og gennemtænkning osv. Til Lolanziano, tror jeg lide du må uddybe det du skriver, det er ikke en salgsannonce - det er en anmeldelse? |
||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
||
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |