recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Panasonic TH-42PX80
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Panasonic TH-42PX80

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 10:52
Dejligt at have et 37" tv til kun 9199.- som giver et så godt billed, har selv et akvarium, har skråt stillet mit tv en smule, så det ikke påvirker mit tv
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 10:53

Arrgh.. Jeg argumentere lige lidt for mig selv her..

Ang. karaktere for design og finish, så tag eksemplet med den projektor fra BenQ, som også kom på anmeldelse i går. Der kan findes mange argumenter for/imod en karakter over/under middel. Men hvad er det der gør, at den ligger over, og kan man eksempelvis overhovedet have en mening om design og finish i forbindelse med en projektor?

Nu er der ikke lagt nogen bedømmelse i den overhovedet, men hvis man gjorde det, hvordan ville design & finish så falde ud?

Prøv evt. selv at lav forsøget med at karaktersætte den, og tag samtidig tid på, hvor lang tid du er om at nå frem til resultatet.

Det er ikke nemt

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Arrgh.. Jeg argumentere lige lidt for mig selv her..

Ang. karaktere for design og finish, så tag eksemplet med den projektor fra BenQ, som også kom på anmeldelse i går. Der kan findes mange argumenter for/imod en karakter over/under middel. Men hvad er det der gør, at den ligger over, og kan man eksempelvis overhovedet have en mening om design og finish i forbindelse med en projektor?

Nu er der ikke lagt nogen bedømmelse i den overhovedet, men hvis man gjorde det, hvordan ville design & finish så falde ud?

Prøv evt. selv at lav forsøget med at karaktersætte den, og tag samtidig tid på, hvor lang tid du er om at nå frem til resultatet.

Det er ikke nemt

Hehe kandersen, det har på ingen måde været min mening at sige det er en dårlig anmeldelse langt fra, blot en konstatering at mit syn på sammenhænge. Dit argument omkring design kan jeg sagtens forholde mig til men jeg tror bare ikke herr og fru danmark er enige.

Igen vil det blive en dybere debat fordi det hele ender ofte op i kr og om man vil ofre mere for noget design der dybest set ikke gør en snus ved billedet -men jeg kan så fortælle at hos mig har min kæreste haft krav til design pga den 50" fylder meget i en stue og ikke altid er tændt :)

Argumentet med at give produkter karakter for design med udgangspunkt i en projekter viser mig blot en ting - måske bør I overveje jeres punkter som i giver karakter for, har det ingen relevans for den der anmelder og ej heller for den der skal læse den, hvorfor er de der så?

Tro mig har selv anmeldt alverdens dippedutter elektriske igennem 6 år før jeg valgt at stoppe, ved alt om hvor svært det er at skulle forholde sig til punkt for punkt anmeldelser og så endda med karakter til hvert punkt.
Min anbefaling vil dog altid være at skrive i sektioner der matcher til punkterne, så man nemt som læser, og skribent for den sags skyld, kan se ok denne del står der agumenterne for at den har fået 5 til punkt eller 3 osv.

Glemte jo lige, jeg har dyb respekt for folk der ofre deres fritid på den slags, fordi det tager tid og man gør alt hvad man kan, så jeg kan kun takke for I gør det, men som "erhvervsskade" kan jeg ikke undgå at se på teksten kontra pointskalaen.



Redigeret af Smurf - 14-Marts-2008 kl. 11:03
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:09

lidt off topic men alligevel ansporet af ovenstående debat. 

Hvad er design.. hvad kan folk lide at se på... det er jo smag og behag... men jeg kunne foreslå et supplement til anmeldelser generelt, på de ting som er subjektive også sætte mulighed ind for brugerstemmer fra samme skala.

Så får man et gennemsnit af x antal stemmer og den kunne jo være interesant nok at have som suplement

Om man skulle give folk mulighed for at stemme mere generelt på alle faktorer vil jeg lade op til andre om at vurdere.. men det kunne være sjovt at have som forbrugerindikator.

Mvh

René
Til top
Lolianzo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:


Dette er ikke ud fra skærmen men fra det der er skrevet om den. Men lad det nu ligge. Det var mere for at vise, man har en stor tendens til at give karakter på en måde, der ofte indikerer anerledes end ordene der er skrevet - hvilket er fint nok, at man vil være positiv. Det eneste problem i dk er, at RIGTIGT mange kun kigger på konklusionen og karakterene og faktisk flere og flere køber efter anmeldelser uden selv at opleve produkterne - blot derfor jeg anker lidt over det.


Selve anmeldelsen fejler jo ikke noget og vil altid være skribentens oplevelse med produktet, hvad enten man så er enig eller ej, savner bare den sidste lille detalje, så der er sammenhæng i karakteren og det man rent faktisk skriver om det pågældende punkt :)


Nu er det jo ikke nogen salgs announce men en anmeldelse


Redigeret af Lolianzo - 14-Marts-2008 kl. 11:21
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309
XTZ 99 W12.16
XTZ 89 Front/Center/Sateliter
Popcorn Hour C-200
Qnap TS-219p/2tb
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

lidt off topic men alligevel ansporet af ovenstående debat. 

Hvad er design.. hvad kan folk lide at se på... det er jo smag og behag... men jeg kunne foreslå et supplement til anmeldelser generelt, på de ting som er subjektive også sætte mulighed ind for brugerstemmer fra samme skala.

Så får man et gennemsnit af x antal stemmer og den kunne jo være interesant nok at have som suplement

Om man skulle give folk mulighed for at stemme mere generelt på alle faktorer vil jeg lade op til andre om at vurdere.. men det kunne være sjovt at have som forbrugerindikator.

Meget interessant forslag, man skal dog være meget obs på at folk i det ganske danske land kan finde på at stemme ud fra billedet af produktet, mærke på produktet, hvad de har hørt fra andre osv., så set i det lys vil det være svært at kunne tage det gennemsnit man får ud af det som indikator.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Argumentet med at give produkter karakter for design med udgangspunkt i en projekter viser mig blot en ting - måske bør I overveje jeres punkter som i giver karakter for, har det ingen relevans for den der anmelder og ej heller for den der skal læse den, hvorfor er de der så?

Selv det er ikke en nem beslutning. Der vil altid være nogen der synes det burde fjernes og andre der synes det skal med.

Jeg synes det er helt fint du skriver det. Jeg tager det selvfølgelig personligt, men til gengæld kan jeg tage kritikken til mig, fordi den bliver fremført på en god og konstruktiv måde. Derfor er jeg også indstillet på, at ville bruge noget mere tid på det næste gang (hvis det bliver muligt), så der kan komme en bedre sammenhæng imellem det.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

lidt off topic men alligevel ansporet af ovenstående debat. 

Hvad er design.. hvad kan folk lide at se på... det er jo smag og behag... men jeg kunne foreslå et supplement til anmeldelser generelt, på de ting som er subjektive også sætte mulighed ind for brugerstemmer fra samme skala.

Så får man et gennemsnit af x antal stemmer og den kunne jo være interesant nok at have som suplement

Om man skulle give folk mulighed for at stemme mere generelt på alle faktorer vil jeg lade op til andre om at vurdere.. men det kunne være sjovt at have som forbrugerindikator.

Den er jo ret svær i det her tilfælde. For min vurdering ligger jo i, at jeg har haft TVét hjemme i perioden, og laver vurderingen ud fra det. Andre ser måske selv kun billedet, (som ikke altid afspejler virkeligheden), og nogle har måske set TVét i en forretning. Og hvem laver så det mest subjektive vurdering?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Lolianzo Lolianzo skrev:

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:



Selve anmeldelsen fejler jo ikke noget og vil altid være skribentens oplevelse med produktet, hvad enten man så er enig eller ej, savner bare den sidste lille detalje, så der er sammenhæng i karakteren og det man rent faktisk skriver om det pågældende punkt :)


Nu er det jo ikke nogen salgs announce men en anmeldelse

Det er ikke meningen med anmeldelsen. Men det er klart, at et produkt som får en positiv anmeldelse, det har tendens til at sælge nemmere, end et tilsvarende som får en negativ anmeldelse (eller karakter, hvis vi skal holde os til det). Så på den led har Smurf helt ret i hans kritik, at hvis ikke der er sammenhæng mellem det skrevne og den måde som karakteren opfattes på, så kan det få en uheldig effekt.

 

Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:32
Kanterne er sort pianolakeret. Jeg tror vi er mange der har haft valgt Samsung tv på grund af deres pianolakeret kant, sådan var mit lcd R72B, og det synes jeg var rigtigt flot, derfor faldt valget bla også på PX 80.
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:46

Kallek - Det er jeg glad for du siger, for det understøtter min tro på, at det er pga. det designmæssige. Desværre understøtter det også min opfattelse af, at det er uden hensyntagen til det upraktiske mht. genspejl fra kanterne.

 

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 11:47

Kandersen, jeg ved det rammer en selvom man prøver sit bedste som bruger for at fremføre synspunkterne så konstruktivt som muligt, vi ser jo heldigvis ikke alle sammen verden ens. Når man har brugt så mange timer på en anmeldelse igennemsnit har jeg aldrig oplevet at bruge under 12 timer og når der er tale om større ting som skærme vil jeg formode det er mere inkl billeder og gennemtænkning osv.

Så du skal vide det ikke er min mening at ramme dig, selvom det gør. Men blot prøve at skabe lidt debat omkring det at anmelde- det er så lidt off det er på en konkret anmeldelse, for det er jo lidt generelt, dog har jeg prøvet at tage udgangspunkt i din anmeldelse.

Til Lolanziano, tror jeg lide du må uddybe det du skriver, det er ikke en salgsannonce - det er en anmeldelse?
Det tror jeg ike vi er i tvivl om, men den har nu engang effekt som en salgsannonce på en stor del af bredden i Danmark. hvis de læser den, derfor er karakter på mange måder svære og ja lidt farlige faktisk.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu