recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Panasonic TH-42PX80
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Panasonic TH-42PX80

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Måske Kandersen skulle overveje en af de kommende PZ modeller fra Panasonic - de er også perfekte til HTPC 

Det er bestemt også i mine overvejelser  Jeg skal bare lige finde en genial måde at fikse genspejlet på

 

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er bestemt også i mine overvejelser  Jeg skal bare lige finde en genial måde at fikse genspejlet på

Få et motoriseret beslag på skærmen så kan du altid dreje skærmen i en tilpas vinkel så reflektionerne enten er minimeret eller helt væk fra billedområdet.

Oftest skal der ikke rykkes ret meget på enten vinkel eller retning førend problemet er løst.. og motoriseret er en fordel hvis man ofte skifter position.. og er da også lidt bling bling gejl

Mvh

René
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 23:21
Den SD kortlæser bruges den kun til foto? eller kan den også vise videoklip ?
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 23:35

Den kan kun vise billeder.

 

Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 11:40

Oprindeligt skrevet af Anmeldelsen Anmeldelsen skrev:

Den negative oplevelse bestod derimod i, at TV'et åbenbart ikke kan strømføde en DVB-T antenne.

Mit TV skal bare have en strikkepind i r*ven, så får jeg et perfekt DVB-T signal. Det ville overraske mig, hvis den nye model ikke kan det.

Kuro
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 12:32

CITERE: Et mindre irritationsmoment er dog, at når man skal tænde for TV'et. Så foregår det ved, at man holder én af tal knapperne nede i længere tid. Det er ikke muligt at tænde fra den røde, og normal vis, ”tænd”/sluk knap. Jeg kan da godt tænde/slukke mit fra den røde knap ? Minus på mit tv er den smule støj der kommer fra bagsiden, en svag summe lyd, det kan høres når lyden er skruet ned, er der andre der har lagt mærke til det ?

Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 13:01

 

 Der er ingen mislyde fra mit. Kun en MEGET stille summen fra bagsiden af TVet, det høres ikke når man ligger øret til skærmen. Det tænder og slukker helt fint ved at bruge den røde On/Off.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Der er ingen mislyde fra mit. Kun en MEGET stille summen fra bagsiden af TVet, det høres ikke når man ligger øret til skærmen. Det tænder og slukker helt fint ved at bruge den røde On/Off.

Mit startede også med en svag summen men er blevet lidt mere markant, tror vi taler om en højfrekvent lyd, men måske vænner jeg mig til den. Må have lidt mere lyd på.



Redigeret af kallek - 15-Marts-2008 kl. 14:37
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
afk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 19:44

Jeg har et helt andet spor/aspekt, som jeg vil gerne høre de "lærde" her i forum-skaren har at sige til, da jeg faktisk overvejer, om jeg skal slå til på et plasma-TV, selvom jeg altid har troet, at det skulle blive et LCD-TV næste gang

STROBOSKOP-effekt - ja, det er måske ikke termen, men når jeg ser langt de fleste fladskærme (som sagt primært LCD hidtil), lider de af en horribel billed-fejl, hvor billedet nærmest "hopper" afsted, når der er tydelig bevægelse henover billedfladen.

Jeg vil umiddelbart tro, at det skyldes enten en svag grafikmotor eller en dårlig refresh-rate af panelet, men det er kun udfra min computer-viden, at det kunne være plausible grunde.  Det kan selvfølgelig nok også være kilden, der har en dårlig frame-rate, men...   Klokkeklare ekstempler er, når der er F1-løb om lørdagen, der har gode skarpe billeder, hvor bilerne nærmest HOPPER afsted på tværs af skærmen

Lider plasma-TV ikke af dette problem - og i denne sammenhæng Panasonic-skærmene (læs: 42" skærmen)?

Hvis du ved, hvorledes dette "læses" i specifikationerne, hører jeg gerne om dette, da det irriterer mig at læse en masse OK spec's, hvorefter jeg ser TV'et, og det ser horribelt ud i mine øjne, når jeg ser denne stroboskop-effekt

Lad mig høre jeres vise ord,
..Anders



Redigeret af afk - 23-Marts-2008 kl. 19:45
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 14:59

Hej , jeg ser også alt det F1 der er , og tro mig der er intet der " hopper eller hakker " ....

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Irgens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 19:35
Hvilke forbedringer/forskelle kan jeg forvente ved at vente på PZ85 & PZ800 (udover højere pris) fsva.:

  1. Blueray afspilning (jeg antager flere allerede har testet PS3 p� PX80- hvilke erfaringer har I?)
  2. Visning af digitale fotos 8-12 Mega pixel(jeg er blevet anbefalet HD tv og advaret om ex. PX80 ikke kan vise nok detaljer) ?


Redigeret af Irgens - 24-Marts-2008 kl. 19:37
Venlig hilsen
Jan
Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 20:15

Kandersen.

Du skrev følgende i anmeldelsen:

"Sidst er der understøttelse for ’true’ 24p af vikling. Der er tidligere skrevet omkring dette fænomen. Og der er ingen tvivl om, i fremtiden vil dette nærmest være et krav til nyere tv. Desværre fortæller TV'et ikke, når det modtager et 24p signal. Så hvis man ikke lige kan se det, på det materiale man afspiller, så kan man godt blive fristet til at tro, at det ingen som helst betydning har."

Måske forstår jeg ikke helt, hvad du prøver at sige med dette, men hvad er det, du vil have det til at fortælle?

Fjernsynet registrerer jo, at det er et 24p signal der modtages, og skifter automatisk til 96 Hz i h.t. Panasonics beskrivelse, der lyder således:

"Processoren er også kompatibel med 24p (24 billeder i sekundet). Hvis du har en kilde, som leverer 24p signaler, kan du nyde den samme filmoplevelse som i en rigtig biograf. Så skifter PX80 også automatisk fra 100 Hz (normal visning) og går over til 96 Hz visning, som giver dig ægte 24p billeder uden flimmer."

Keld

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu