recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Pioneer BDP-LX52
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Pioneer BDP-LX52

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af Pioneer BDP-LX52
    Sendt: 07-Juli-2009 kl. 22:58
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 23:26

Ja det lader desværre til at der ikke er så meget at hente ved at skifte fra sidste generation, lige bortset fra profile 2.0 som indtil videre kun seriøst kan bruges til opdateringer.

Ellers en rigtig fin og grundig anmeldelse fra Hother 



Redigeret af Kampus - 07-Juli-2009 kl. 23:27
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 23:35

Tak for en god anmeldelse

Ang. loadtider, så kan det undre en, at det ikke er lykkes for Pioneer, gøre dem bedre.  

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 00:26
Sådan af ren nysgerrighed - Kan den levere et output i 720p ?
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 07:55

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Sådan af ren nysgerrighed - Kan den levere et output i 720p ?

Se det kan jeg faktisk ikke huske (demens light). LX71 har ikke 720p, men jeg checker når jeg kommer hjem senere i dag

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Se det kan jeg faktisk ikke huske (demens light). LX71 har ikke 720p, men jeg checker når jeg kommer hjem senere i dag

Woot?? Det vidste jeg ikke, det var da en besynderlig disposition.

Anyway, når nu jeg ind imellem har bitchet lidt, så skal jeg også huske at rose når der er behov for det: Glimrende anmeldelse, og jeg synes især det er rart at se en anmelder der tør stille sig op og kritisere load-tiderne, hvadenten det er den specifikke afspiller eller systemet som helhed man kritiserer. Det er simpelthen for ringe, uanset årsagen, at det kan tage flere minutter at starte en film. Hvad nytter det at producenterne introducerer en lyn-start (som, hvis den er lavet ligesom HDD-optagerne, formentligt indebærer en særlig "stand-by mode", hvor mange kredsløb holdes i gang og strømforbruget i stand-by dermed stiger kraftigt), hvis det primært er selve tiden for indlæsningen af skiven der er det store problem i praksis?

Det er simpelthen for ringe af denne branche som helhed, at hver gang vi skal have et teknologisk fremskridt der forbedrer ydelsen af billede og/eller lyd, så skal vi samtidig have smidt ringere betjening i nakken, og omvendt. Jeg kan ikke komme i tanke om ret mange produkter eller systemer der er lanceret inden for de sidste 5 år, der _både_ har leveret en forbedring af det betjeningsmæssige _og_ det ydelsesmæssige. Det er sgu for dårligt. Og jeg synes ikke det er godt nok at nye blu-ray afspillere ligger på nogenlunde samme niveau betjeningsmæssigt som de forrige, for det er dér vi mangler nogle forbedringer. Der er reelt masser af blu-ray afspillere på markedet med fremragende billede og lyd, som de fleste entusiaster, for slet ikke at snakke om almindelige brugere, vil være fuldt ud tilfredse med (ved blu-ray afspilning i hvert fald). Dét vi mangler nu, er at vi får en betjening vi kan bruge til noget. Jeg forstår godt hvis "almindelige forbrugere" ikke vil vente 6 minutter på at se T2 i lidt højere opløsning på sit 32" tv, i forhold til at købe en DVD-afspiller.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:09
Ih....Otto dog, bortset fra at jeg er helt enig, så er jeg ganske beæret
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:20

Jeg læste et sted en anmeldelse af bdp 320, og den skulle vise 24 frames

helt exceptionelt godt, bemærkede du om lx 52 var bedre , end

andre afspillere du har set.

Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:24

Fin og funktionel anmeldelse.

Må jeg fremadrettet foreslå at man benytter en ekstern person til at læse korrektur? Så kan man nemlig ofte eliminerer de sprogbøffer man uundgåeligt kommer til at lave

Crown - there is no substitute.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

Jeg læste et sted en anmeldelse af bdp 320, og den skulle vise 24 frames

helt exceptionelt godt, bemærkede du om lx 52 var bedre , end

andre afspillere du har set.

Altså, to the best of my knowledge, så er 24 p  - 24 p, så derfor vil jeg mene, at sådan en udtalelese nærmer sig vrøvl.

Som jeg skrev i anmeldelsen, var der ingen billedmæssig forskel mellem min egen BDP-LX71, og BDP LX52

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Fin og funktionel anmeldelse.

Må jeg fremadrettet foreslå at man benytter en ekstern person til at læse korrektur? Så kan man nemlig ofte eliminerer de sprogbøffer man uundgåeligt kommer til at lave

Jo, god idé. Nu læser jeg selv anmeldelsen igennem flere gange inden at jeg fremsender den, problemet er jo blot, at jeg ved hvad der SKAL stå, og derfor overser fejlene - som jeg i øvrigt tror er svære at undgå uanset hvad. Husk på, at det er fritidsarbejde for alle involverede, og der er andet der skal passes også

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:49

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo, god idé. Nu læser jeg selv anmeldelsen igennem flere gange inden at jeg fremsender den, problemet er jo blot, at jeg ved hvad der SKAL stå, og derfor overser fejlene - som jeg i øvrigt tror er svære at undgå uanset hvad. Husk på, at det er fritidsarbejde for alle involverede, og der er andet der skal passes også

Det er korrekt, men når nu man ikke selv er i stand til at læse korrektur på sine egne ting (det er min påstand at det er der tæt på ingen der er) og recordere har en stor brugergruppe, dvs. der er potentielt mange læsere, så synes jeg nu ikke at du vil forstyrre nogle ved at bede andre om at læse korrektur på tingene. hvis du spørger pænt vil du blive overrasket over hvor mange der er klar til at være behjælpelig, også selvom der ikke er en eneste krone indvoldveret

Crown - there is no substitute.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu