recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Pioneer BDP-LX52
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Pioneer BDP-LX52

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Hother: Fik du testet om den kunne klare at sende et signal ud i 720p ?

Nej beklager, jeg havde så travlt med så meget andet, og afspilleren var allerede "afmonteret". Og nu er den pakket til afsendelse.

Men jeg kan forestille mig, at når de øvrige ikke har 720p, så har de nye det formentlig heller ikke.

Men send en mail til Pioneer Support.

Det var mest fordi jeg var nysgerrig. Var meget overrasket da de andre ikke kunne - mest fordi der er så mange der har 720p paneler og ved at afspilleren "kun" kan spytte ud i 1080i/1080p så skal TV'et for det første kunne klare det og dels kommer der en masse unødig interlacing/deinterlacing - hvis man ikke lige er med på det nyeste fullhd TV/projektor.  Syntes det ville være væsentligt i anmeldelsen.

Det har selv været inde på livet af mig i forbindelse med min nyeste BD afspiller. Da flyttede jeg min Panasonic BD55 til soveværelset hvor jeg kun har et 720p TV af tvivlsom kvalitet og der var det til stor gavn at afspilleren kunne klare det.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Troede da bestemt heller ikke at Pioneer BD er noget for dig

Med det nuværende featuresæt så syntes jeg der er andre mærker der er mere interessante for mig, men jeg vil da ikke afvise Pioneer sådan permanent.

Men det er også lige så meget fordi det er interessant at vide i forbindelse med venner og familie som spørger vedr Blu-ray afspillere.

 



Redigeret af hedberg - 09-Juli-2009 kl. 16:06
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 09:32

Super pre anmeldelse af Pioneer-LX52

Jeg troede at det kun var mig der syntes at min nye afspiller var lidt skarpere, måske at mine øjne var blevet lidt bedre over natten, areadvd`s anmelder lider nok af det samme , pre anmeldelsen & Hother`s lagt sammen er jeg slet ikke i tvivl, med hensyn til mit køb. se nedenstående link

http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&h l=da&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.areadvd.de%2Fhardwa re%2F2009%2Fpioneer_bdp_lx52.shtml&sl=de&tl=en&h istory_state0=

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Super pre anmeldelse af Pioneer-LX52

Jeg troede at det kun var mig der syntes at min nye afspiller var lidt skarpere, måske at mine øjne var blevet lidt bedre over natten, areadvd`s anmelder lider nok af det samme , pre anmeldelsen & Hother`s lagt sammen er jeg slet ikke i tvivl, med hensyn til mit køb. se nedenstående link

http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&h l=da&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.areadvd.de%2Fhardwa re%2F2009%2Fpioneer_bdp_lx52.shtml&sl=de&tl=en&h istory_state0=

Jeg har såmænd set AreaDVD´s preview. Og det er jo lidt pudsigt (sjovt), at de på visse områder benytter samme setup som jeg (SC-LX71/72).

Afspilleren fejler bestemt intet, når man prioritere kvalitet i teknik og opbygning

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 09:50
nu spørger jeg måske lidt dumt hvad skal jeg bruge RS232 til
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Afspilleren fejler bestemt intet, når man prioritere kvalitet i teknik og opbygning

Det har jeg set fremhævet et par gange efterhånden. Hvad er det du mener er specielt i opbygningen af Pioneer's modeller der gør dem specielle i forhold til andre?

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 10:10

Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

nu spørger jeg måske lidt dumt hvad skal jeg bruge RS232 til

Nogle enheder bruger den til firmware opgraderinger, men i denne forbindelse tror jeg mere den er til at lave remote control. så man isteder for at bruge IR kan bruge et RS232 kabel - f.eks fra en PC eller en RS232 extender til ens fjernbetjening.

 

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 10:25

nu da de har åbnet den prøv at se de andre eksembler åbnet, bare for at sammenligne , hedberg tak for svar ang.RS232 så blev jeg da lidt klogere

Panasonic BD-60,SONY BDP-550 & Samsung BDP-2500, der er stor forskel i den måde man laver layout og shield`er drevet, mit bud er at det er det anmelderne taler om og derud over at Pioneer bruger en meget høj kvalitet af komponenter på deres mid & highend afspillere, .



Redigeret af jugglerq - 28-Juli-2009 kl. 10:27
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Afspilleren fejler bestemt intet, når man prioritere kvalitet i teknik og opbygning

Det har jeg set fremhævet et par gange efterhånden. Hvad er det du mener er specielt i opbygningen af Pioneer's modeller der gør dem specielle i forhold til andre?

 

Principielt er jeg ikke den store beundre af kompaktafspillere, og til den kategori høre desværre også de nye Pio afspillere.

Men når det endelig skal være, så har Pioneer det med, at placere de forskellige komponenter ret godt i forhold til interferens og afkøling

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
vassagohifi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Branchemedlem

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 06:50

Hej

Jeg har lige købt deres model 51FD.

Kan det passe den er så langsom.

Den loader meget langsomt samt så har den det med at fyse hvis den står tænk uden DVD i.

Har pakket den ned igen for kan ikke leve med at når jeg skal se en film at den er så længe om at loade.

Jeg har en HD afspiller fra Onkyo den er klasser bedere.

Hvad afspiller skal man købe hvis man skal ud og finde en i dag, det skal ikke være en Pioneer hvis det er sådan deres maskiner køre.

Og den spiller ikke mine gammel DVD film bedere end min gammel pioneer der er 5 år gammel.

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af vassagohifi vassagohifi skrev:

Hej

Jeg har lige købt deres model 51FD.

Kan det passe den er så langsom.

Den loader meget langsomt samt så har den det med at fyse hvis den står tænk uden DVD i.

Har pakket den ned igen for kan ikke leve med at når jeg skal se en film at den er så længe om at loade.

Jeg har en HD afspiller fra Onkyo den er klasser bedere.

Hvad afspiller skal man købe hvis man skal ud og finde en i dag, det skal ikke være en Pioneer hvis det er sådan deres maskiner køre.

Og den spiller ikke mine gammel DVD film bedere end min gammel pioneer der er 5 år gammel.

Ja pioneers afspillere er pænt langsomme, det er der ikke så meget at gøre ved. Men den burde dog ikke fryse.. har du snakket med forhandleren? Det kunne godt lyde som om det er en bytter hvis du lige har fået den.

Hvis du er utilfreds med den pioneer, så prøv en oppo eller pana bd60 eller 80. De er væsentlig hurtigere end min gamle pio lx71. Desuden er de mindst ligeså gode til dvd, og oppo burde være en del bedre. Har nu haftt oppo'en i lidt over en uge og den er virkelig lækker. Inden jeg modtig den med posten fortrød jeg lidt mit salg af pio lx71, men da jeg fik sat oppo'en til så forsvandt den følelse! Desuden kan den gøre regions fri på både dvd og bd.



Redigeret af furious jt - 26-August-2009 kl. 08:25
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
vassagohifi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Branchemedlem

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 06:26

Har snakket med min forhandler, de vil ikke bytte den, de siger sådan er det fra det mærke af, pio vil heller ikke, men det er ikke første gange jeg har prøvet det med det mærke.

Så er færdig med det mærke.

Købte den i juni køret med den i 5 dage så har den bare stået pakket ned.

Så fremover holder jeg mig til sony de har altid været seriøse.

 

 

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af vassagohifi vassagohifi skrev:

Har snakket med min forhandler, de vil ikke bytte den, de siger sådan er det fra det mærke af, pio vil heller ikke, men det er ikke første gange jeg har prøvet det med det mærke.

Så er færdig med det mærke.

Købte den i juni køret med den i 5 dage så har den bare stået pakket ned.

Så fremover holder jeg mig til sony de har altid været seriøse.

Lyder som en useriøs forhandler. Så må du ha' fat i forbrugerklagenævnet. Afspilleren skal IKKE fryse billedet, har en selv og den virker upåklageligt. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu