recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Pioneer PDP-508XD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Pioneer PDP-508XD

 Besvar Besvar Side  <1234 40>
Forfatter
Besked
DrRetina Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 279
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 21:38
4.0 for pris???

Så er der ikke meget råderum hvis Pioneer kommer til fornuft og sænker prisen til det halve (så Europæere ikke skal betale dobbelt så meget for dette TV som resten af verden).


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 21:51

Det kan da fås for 26k i Tyskland.

 

 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 21:58
Enig lahan - investere jeg i et nyt Pio, så bliver det også fra nabolandet
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 22:29

lader helt sikkert til mit næste tv blir Pioneer , med mindre Panasonic dukker op med noget der matcher 8. generation.

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 23:11
26K er sgu også en slags penge 
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 23:13

Oprindeligt skrevet af DrRetina DrRetina skrev:

4.0 for pris???

Tja. Det er jo svært at augumentere for prisen - hvis man samtidig syntes at dette TV giver 10 gange mere end et TV til 15.000 og et til 100.000 kr (uden at sætte mærker på de priser)

Om man syntes om Pioneers nye prisstruktur eller ej, så er det et TV som giver noget andre TV ikke har. Og det fandt jeg var 4.0 værd på skalaen.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 00:02

Rent nøgternt set er prisen høj i forhold til andre skærme. Mht. pris skal man vel sammenligne med de andre TV, uden at skelne til kvaliteten i TV'ne. Derfor vil jeg mene, at op til 100% over de nærmeste konkurrenters pris bør være lavere end 4.0.

Jeg gad godt selv have sådan en skærm, ingen tvivl om det. Men jeg mener bare ikke man som ren lønslave kan købe sådan et TV, medmindre man er filmbuff (eller hvad for et udtryk man nu vil bruge) til den pris. Derfor ville jeg måske vurdere prisen til 2.0-2.5.

Hvis flere gjorde det i forskellige anmeldelser rundt omkring, kunne det jo også være at pioneer fik øjnene op mht. deres prispolitik



Redigeret af tosa - 08-August-2007 kl. 00:03
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 00:50

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Til 24 fps gengivelse behøver afspilleren jo ikke kunne spytte det ud; man kan jo nøjes med 1080i, som fjernsynet så laver om til det rette. Selvfølgelig såfremt det ikke har ændret sig siden sidste generation.

Hvis chancen byder sig, vil jeg gerne afprøve om 1080i (50 eller 60 Hz) giver samme gode resultat som 1080P/24 Hz på et 50" Pioneer G8 plasma.

Det er dog ikke noget jeg har mulighed for at efterprøve her og nu.

  /Lars

 

 

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 00:59

Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Hvis flere gjorde det i forskellige anmeldelser rundt omkring, kunne det jo også være at pioneer fik øjnene op mht. deres prispolitik

Nu er prispolitiken jo netop ændret hos Pioneer - dog til det værre set med jeres øjne.

Pioneer har - ligesom de øvrige producenter - problemer med indtjeningen. Denne konstante fokus på prisen, har skabt et marked der ligger kunstigt lavt i forhold til indtjeningen.

Resultatet er at Pioneer - og alle andre af de primære leverandører af flad-TV har underskud. Pioneer forsøger med forskellige tiltag, igen at skabe ballance i det regnskab.

Jeg vil ikke være sortseer. Men der er en stor risiko for, at en leverandør som Pioneer der bruger mange resourcer på at være førende rent teknologisk, også kan være en af dem der bukker under først. Dette fordi vi har en konstant higen efter laveste pris - laveste pris -laveste pris -laveste pris -laveste pris -laveste pris -laveste pris -laveste pris -laveste pris -laveste pris -laveste pris -laveste pris -laveste pris -laveste pris -laveste pris -laveste pris - laveste pris - og ind imellem glemmer at stoppe op og kigge på hvad det er vi så rent faktisk får for pengene.

Med Pioneer G8 får vi ret meget for pengene. Og min påstand er, at vi får mere end nogensinde før.

Men hvis jeres fokus herefter bliver, at se på hvor man nu kan købe den highend kvalitet billigst i udlandet, så er jeg bange for at dagene for Pioneer er talte. Såvel herhjemme - som i udlandet.

Den der ikke kræver kvalitet, er selv med til at afskaffe den.

  /Lars



Redigeret af Lars - 08-August-2007 kl. 01:12
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
don purse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 05:37

Hvor kan man købe de til 26k i Dyskland

link please

mvh

Christian

 

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af don purse don purse skrev:

Hvor kan man købe de til 26k i Dyskland

link please

mvh

Christian

 

http://www.idealo.de/preisvergleich/MainSearchProductCategor y.html

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 07:21

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Men hvis jeres fokus herefter bliver, at se på hvor man nu kan købe den highend kvalitet billigst i udlandet, så er jeg bange for at dagene for Pioneer er talte. Såvel herhjemme - som i udlandet.

Den der ikke kræver kvalitet, er selv med til at afskaffe den.

  /Lars

Man går da heller ikke i elgiganten og betaler 10.000 for en vare man kan få i bilka for 4.500 - hvorfor skulle man så ikke hente en i udlandet, hvis man har muligheden for at spare en krig??

Og hvorfor bliver det lige præcis os danskere/europæere der skal betale for Pioneers underskud?? - fordi vi er mere kvalitetsbevidste, og derfor vil betale en højere pris??

Jeg mener de må prøve med en mere progressiv prispolitik, hvis de har underskud (dog er jeg ikke helt med på, at en gammel hifi gigant har et så stort underskud, at de må dreje nøglen om. Hvis det var tilfældet, ville de jo netop bare negligere produktion af TV, og fokusere på markeder/produkter hvor der er overskud at hente).

- men vi skal da som forbrugere aldrig skelne til de store koncerners regnskaber, når vi køber deres produkter.



Redigeret af tosa - 08-August-2007 kl. 07:22
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 40>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu