recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Samsung BD-P1400
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Samsung BD-P1400

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej p.las og velkommen til recordere.dk.

Jamen jeg prøvede skam også coaxial udgangen - og der var ingen lydmæssig forskel i forholdet til den optiske udgang.

Der er ikke så store indstilningsmuligheder for højtalerne (lille/stor/ingen). Vælger man f.eks. stor til Subwooferen får man 100hz, altså fuld bas.  

det vil sige at når du skriver lyden er fremragende er det udelukkende via coaxial udgangen?

er den bedre i forhold til andre blu-ray afspiller?grunden til min nysgerrighed er at jeg har bestilt en,og jeg har i forvejen en rigtig god coax uddgang på min primare afspiller,så jeg håber ikke at skridtet ned vil blive alt for stort.Vil dog stadig bruge min primare til dvd og ikke mindst cd



Redigeret af p.las - 12-December-2007 kl. 15:25
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej p.las og velkommen til recordere.dk.

Jamen jeg prøvede skam også coaxial udgangen - og der var ingen lydmæssig forskel i forholdet til den optiske udgang.

Der er ikke så store indstilningsmuligheder for højtalerne (lille/stor/ingen). Vælger man f.eks. stor til Subwooferen får man 100hz, altså fuld bas.  

det vil sige at når du skriver lyden er fremragende er det udelukkende via coaxial udgangen?

er den bedre i forhold til andre blu-ray afspiller?grunden til min nysgerrighed er at jeg har bestilt en,og jeg har i forvejen en rigtig god coax uddgang på min primare afspiller,så jeg håber ikke at skridtet ned vil blive alt for stort.Vil dog stadig bruge min primare til dvd og ikke mindst cd

Hej - nu er det jo ikke sådan, at jeg har prøvet samtlige andre BD-afspillere, og kan kun udtale mig om dem som jeg har kendskab til. Det vil sige Samsung BD-P1000, Pana BD10 og BD10A, og så selvfølgelig Samsung BD P1400. Og her er det min opfattelse at lyden ved P1400 er bedre end de nævnte.

Dog savner jeg muligheden for 7.1 lyd, for dem der nu gerne vil benytte denne konstellation.

Tillykke med købet

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kseifert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-December-2007
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 18:16
Fed anmeldelse:) har lige et noob spørgsmål:P er der en som gider forklare mig hvad en SD-DVD er:D ? har aldrig hørt det udtryk før.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 18:17

Oprindeligt skrevet af Kseifert Kseifert skrev:

Fed anmeldelse:) har lige et noob spørgsmål:P er der en som gider forklare mig hvad en SD-DVD er:D ? har aldrig hørt det udtryk før.

Det får du - af mig selv - SD DVD er en normal altså standard definition DVD

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jr00 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2004
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 20:16

Hej Hother,

Der du oplevet nogle af denne problemer Iron Man beskriver på

Oprindeligt skrevet af Iron man Iron man skrev:

  1. Den har utrolig svært ved, at starte op når den er indstillet til 24fps. Vi snakker tænd/sluk for stikkontakten 5-6 gange.Samtidigt er softwaren ustabil, der kan forekomme udfald i lyd.Pt. står den til 1080p 60Hz, så er problemet væk. Så jeg regner med, at der kommer en software opdatering, der knytter sig til 24fps featuren.
  2. Samtidigt så har den en fejl med underteksterne, de kommer og forsvinder alt for hurtigt. Nogle gange kan man slet ikke nå, at læse dem.
  3. Chassiet er skævt. Bagerste venstre fod og forreste højre fod, kan ikke stå på jorden samtidigt.

De 2 sidstsnævnte fejl er de samme på alle BD-P1400 jeg har været i nærheden af.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33460& PN=1&TPN=1



Redigeret af jr00 - 07-Januar-2008 kl. 22:01
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 20:22
1: Har jeg ikke oplevet.

2: Har jeg oplevet på een film, så troede det var filmen og ikke maskinen!

3: Min er ikke skæv.

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af jr00 jr00 skrev:

Hei Hother,

Der du oplevet nogle af denne problemer Iron Man beskriver på

Oprindeligt skrevet af Iron man Iron man skrev:

  1. Den har utrolig svært ved, at starte op når den er indstillet til 24fps. Vi snakker tænd/sluk for stikkontakten 5-6 gange.Samtidigt er softwaren ustabil, der kan forekomme udfald i lyd.Pt. står den til 1080p 60Hz, så er problemet væk. Så jeg regner med, at der kommer en software opdatering, der knytter sig til 24fps featuren.
  2. Samtidigt så har den en fejl med underteksterne, de kommer og forsvinder alt for hurtigt. Nogle gange kan man slet ikke nå, at læse dem.
  3. Chassiet er skævt. Bagerste venstre fod og forreste højre fod, kan ikke stå på jorden samtidigt.

De 2 sidstsnævnte fejl er de samme på alle BD-P1400 jeg har været i nærheden af.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33460& PN=1&TPN=1

Hej jr00 - nej jeg har bestemt ikke oplevet nogle af de nævnte problemer

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jr00 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2004
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 22:08

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

1: Har jeg ikke oplevet.

2: Har jeg oplevet på een film, så troede det var filmen og ikke maskinen!

3: Min er ikke skæv.

MVH

Tak for svarene.

Hvad var det for en film du oplevede det på? Blu-ray/DVD? Men du har altså set mange film med undertekster hvor den ikke har gjort det?

Jeg står nemlig og skal købe en blu-ray afspiller inden for overskuelig fremtid og P1400'en virker umiddelbart som den bedste løsning (for min pengepung ... Pioneer'en er noget dyr).

Til top
jr00 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2004
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af jr00 jr00 skrev:

Hei Hother,

Der du oplevet nogle af denne problemer Iron Man beskriver på

Oprindeligt skrevet af Iron man Iron man skrev:

  1. Den har utrolig svært ved, at starte op når den er indstillet til 24fps. Vi snakker tænd/sluk for stikkontakten 5-6 gange.Samtidigt er softwaren ustabil, der kan forekomme udfald i lyd.Pt. står den til 1080p 60Hz, så er problemet væk. Så jeg regner med, at der kommer en software opdatering, der knytter sig til 24fps featuren.
  2. Samtidigt så har den en fejl med underteksterne, de kommer og forsvinder alt for hurtigt. Nogle gange kan man slet ikke nå, at læse dem.
  3. Chassiet er skævt. Bagerste venstre fod og forreste højre fod, kan ikke stå på jorden samtidigt.

De 2 sidstsnævnte fejl er de samme på alle BD-P1400 jeg har været i nærheden af.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33460& PN=1&TPN=1

Hej jr00 - nej jeg har bestemt ikke oplevet nogle af de nævnte problemer

Ok, så har han måske bare været uheldig.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af jr00 jr00 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af jr00 jr00 skrev:

Hei Hother,

Der du oplevet nogle af denne problemer Iron Man beskriver på

Oprindeligt skrevet af Iron man Iron man skrev:

  1. Den har utrolig svært ved, at starte op når den er indstillet til 24fps. Vi snakker tænd/sluk for stikkontakten 5-6 gange.Samtidigt er softwaren ustabil, der kan forekomme udfald i lyd.Pt. står den til 1080p 60Hz, så er problemet væk. Så jeg regner med, at der kommer en software opdatering, der knytter sig til 24fps featuren.
  2. Samtidigt så har den en fejl med underteksterne, de kommer og forsvinder alt for hurtigt. Nogle gange kan man slet ikke nå, at læse dem.
  3. Chassiet er skævt. Bagerste venstre fod og forreste højre fod, kan ikke stå på jorden samtidigt.

De 2 sidstsnævnte fejl er de samme på alle BD-P1400 jeg har været i nærheden af.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33460& PN=1&TPN=1

Hej jr00 - nej jeg har bestemt ikke oplevet nogle af de nævnte problemer

Ok, så har han måske bare været uheldig.

Jeg ved snart ikke, man har jo hørt om uheldige eksemplarer - måske har jeg bare været heldig Men der er absolut ingen fejl på min P1400. Sidder faktisk lige nu og fornøjer mig med Die Hard 4.1 - aldeles perfekt

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
flemmingkirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 18:41
Jeg har lige fået min byttet, den første virkede ikke. Den gamle var skæv & den nye er også skæv. Eller virker den perfekt og jeg kan bakke anmeldelsen 100% op.
Flemming Kirk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 19:09

Oprindeligt skrevet af flemmingkirk flemmingkirk skrev:

Jeg har lige fået min byttet, den første virkede ikke. Den gamle var skæv & den nye er også skæv. Eller virker den perfekt og jeg kan bakke anmeldelsen 100% op.

Hej Flemming, jeg er glad for at høre at du nu er tilfreds med din Samsung BD

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu