recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af YouSee HD-boks med HDD 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af YouSee HD-boks med HDD 

 Besvar Besvar Side  <1 23242526>
Forfatter
Besked
ross22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-December-2008
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 14:19

Frank Kobberø skrev:
God box, men når man optager fra HD kanal, det kan være BBC HD, og man afspiller det, så laver boxen små fejl, springer flere sek frem, og fejl i lyd. Meget irriterende og så er det jo ingen ide, at man kan optage HD-tv. Har talt med you-see om dette, og de siger, at der er ny opdatering på vej. Er der andre som har oplevet samme problem ? - og er der nogen som ved, hvornår opdateringen kommer ? På forhånd tak.
 
 
Hej Frank.
De problemer du nævner er ret udbredte med den nye HD-box.
Der er forskellige måder at forbedre stabiliteten:
1. Godt antennekabel, hvis der er større afstand til antennestik.
2. Bug ikke boxen for meget, mens du optager et program.
3. Vent på den nye opdatering og hold øje med INFO-kanalens txt-tv side 110.
4. Se på signalstyrken under Menu/Indstillinger/Information/Modtageforhold>
   Signalstyrken kan være mellem -15 til + 15 og skal være helst over eller
   omkring nul for at få en nogenlunde stabil modtagelse. Svinger den meget
   eller der er stor BER (bit error rate), den skal helst være på 0, så er dit
   antennesignal for svagt.

Min mening:
Sådan som boksen står der i dag er den ikke helt færdigudviklet til HD-modtagelse.
Nogen skrev i denne tråd, at Samsung bruger en for langsom processor (CPU).
Der kan være noget ved det, men hvad kan man forvente til den pris.
Når man optager et program, ser på et andet og samtidig sætter det i pause,
fordi man lige skal lave sig en kop kaffe, stiller det større krav til CPU’en end den
kan klare og så begynder den at hakke og i værste tilfælde fryse til is.
Så bliver man nødt til at genstarte boxen og det ødelægger både optagelsen og fornøjelsen.

I øvrigt mangler der også undertekster hos mig nogengange. Andre gange kommer de for sene eller fryser og i går den 1. januar var der slet ingen tekster på den nye TV2-Filmkanal HD, men det er måske et midlertidigt nytårsproblem.
Ja og så fortsæt Godt Nytår!

Til top
Frank Kobberø Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 10:08

Tak for svar som er givet , ja det er ikke sådan med teknik, vil dog sige det er lidt mærkeligt at sende en box på markedet, som er så fuld af fejl. Der har trods alt været HD-tv i USA og Japan i mange år. Man skulle tro, at de havde noget der ville virke, Samsung er jo der fra. You See er jo et stort firma som burde være klogere end at snyde kunder, der har købt denne box. Jeg er dog så heldig, at vores box kun er lejet. Ja TV2-HD-kanalen har de ikke været heldig med, fejl i billede og tekst, men håber da at de får det rettet. Godt nytår til alle. Frank.

Til top
nightbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Frank Kobberø Frank Kobberø skrev:

Der har trods alt været HD-tv i USA og Japan i mange år. Man skulle tro, at de havde noget der ville virke, Samsung er jo der fra.

Samsung er nu altså fra Sydkorea...

Til top
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 20:47
Har haft den siden lørdag og jeg er indtil nu ikke specielt tilfreds. Før havde jeg den analoge Sagem 60, så det er mit sammenligningsgrundlag. Jeg har nogen problemer som måske kan løses med nogen gode tips.

Først satte jeg den til, i stedet for Sagem 60'en. Fik i første omgang sat kortet forkert i, da der ingen vejledning var hertil. Så opdaterede den, og så var den igang efter lidt nedtælling (kikset gimmick). Første fordel der dukkede op var, at jeg nu får et par ekstra kanaler, bl.a. RTL, Sat1, NDR, Folketinget, Viasat History+Explorer, Blue Hustler (!), samt Kanal5 HD og TV2 sport HD. I TDC butikken foreslog ekspedienten mig at købe HD pakken (Nat. Geographic, Discovery, MTV, EuroSport, BBC og TV2 Film i HD), men disse kanaler er jeg ligeglad med, så jeg afviste. Jeg spurgte så om jeg så slet ikke fik nogen kanaler med i HD, og det sagde ekspedienten "ja" til. Det er jo så ikke korrekt, da jeg får TV2 Sport og Kanal5 i HD.

Jeg synes ikke den er lige så let at gå til som min gamle Sagem 60. Og jeg savner en langt bedre oversigt over optagede udsendelser. Her slår min Panasonic Harddiskoptager fra 2003 Selector'en med mange længder. Der er ikke engang Time Shift på Selector'en, og såvidt jeg kan forstå kan jeg ikke bruge den til at optage fodboldkampe hvor der er mulighed for forlænget spilletid, da den så cutter efter 15 minutter ekstra. Eller alternativt deler den udsendelserne op.

Det er smart nok at den kan optage et program mens man ser et andet.
Fjernbetjeningen rammer meget godt, dog har jeg et par gange ramt de øverste knapper så den pludselig intet vil.
Jeg kunne godt leve uden de 2-3 sekunder det tager at zappe kanal.

Den hakker lidt når jeg ser programmer - har lige formatteret harddisken da jeg fik det som et tip.

Så til største problem pt: Signalet.
På min gamle selector havde jeg ingen problemer. Med den nye kan jeg nu pludselig ikke se TV2!!! Alle andre kanaler virker. Men på TV2 siger den at der ikke er signal. Jeg har en antenneledning på 5 meter, som virkede på Sagem 60. Det er ikke noget billigt kabel, så hvis ikke det virker, så ved jeg ikke hvad der skal til. Faktisk virkede det i starten, hvilket undrer mig lidt. Mit setup i starten var, at antenneledningen (analogt signal) først gik ind i min Panasonic HDD optager, og derfra videre til Selector, og derfra videre til TV'et. Jeg går ud fra, at antennesignalet er stærkst der hvor det først sættes til, men der ligger måske noget forstærker i min Panasonic HDD? (det er model DMR-E500).

Jeg skal i hvert fald aldrig have et Sony TV hvis brugerfladen på Samsung Selector HD'en er bedre.

Der har været en del kritik af boksen, og delvist også anmeldelsen. Jeg synes al kritikken har været konstruktiv, og hvis TDC ikke evner at lytte til forbrugernes krav, så løses det problem heldigvis i fremtiden når stort set alle kan modtage digitalt tv via Internet eller det nye digitale sendenet. Der vil kun de bedste overleve, og hvis TDC ikke strammer op, så er jeg den der er smuttet. Hvis ikke et forum som recordere.dk skal være et sted hvor man kan komme af med ønsker og kritik, så ved jeg ikke hvor det skal være. Og hvis anmelderne er SÅ tyndhudede at de tager kritikken personligt, ja så må man efter min ringe mening bare finde nogen andre. Der er sikkert mange nørder på recordere.dk - jeg er ikke en af dem, og jeg kender ikke engang alle de tekniske udtryk. Men nørderne skal have lov til at være her, og vi jagter alle det perfekte billede/setup.
Til top
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 00:19
Nå, så skiftede jeg rækkefølgen på antennekablerne således at rækkefølgen nu er:

Kabel 1 (5 meter): Fra stikdåsen til Panasonic DMR-E500 HDD-optager
Kabel 2 (50 cm): Fra DMR-E500 HDD til YouSee boksen
Kabel 3 (50 cm): Fra YouSee boksen til mit tv

Samtidig forbandt jeg YouSee boksen til min Internet router.

Nu fik jeg igen signal på TV2, dvs. mit signal er tilsyneladende stærkere når det først har været en tur igennem Panasonic'en. Undrer mig stadig over dette fænomen, men hvis det er pga. en antenneforstærker, så stor credit (igen) til Panasonic.

Jeg tror ikke TV2-signalet blev bedre af, at boksen kom på nettet, for i første omgang var indstillingerne jo sat til kabelmodem. Da jeg ændrede til Ethernet, genstartede boksen jo.

Signalet hakker stadig lidt, men ikke helt så meget som før. Det varierer også efter kanaler.

Start forfra virker faktisk ganske fint, dog fik jeg fejl på det en af gangene, og så kunne jeg ikke stoppe det igen. Så nu har jeg slukket boksen bagpå, og tænder den så igen i morgen (det tip om at slukke den i mindst 30 minutter læste jeg i en anden tråd her på forummet). Start forfra-funktionen er selvfølgelig en ting der åbner øjenene op for boksens fordele.

Så lige lidt af en film på filmkanalen Showtime. Og hold kæft hvor er underteksterne grimme. Det må da NEMT kunne fikses, YouSee?



Til top
Baronennn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2009
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 12:32
Jeg havde samme problemer som dig ij6210: ingen TV2 og hakken på udvalgte andre kanaler, till trods for dobbeltskærmet antennekabel og at signalet udsendes ca. 200m fra min lejlighed... jeg fik det dog aldrig til at virke og endte med at returnere hele skidtet. for mig var det en meget dårlig oplevelse at skifte til digitalt signal, selvom NFL i HD (når det kørte) var fantastisk.

Jeg overvejer at prøve igen efter næste opdatering.
Til top
Frank Kobberø Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 19:49

Ja man jo håbe de kan få den til at virke, virker fint her hos mig nu, dog ikke hvis jeg optager HD TV.Der skulle gerne komme en opdatering i denne måned, men den er jo snart slut så jeg tror ikke at de kan holde det som de lover.De har jo også indført start forfra, rigtig godt når det virker, problemer på TV2 men de arbejder på sagen.Lige nu er det ikke så meget boxen der driller men når der kommer regning fra dem, hold da fast et rod.Håber du en gang får glæde af HD TV for det er da kanon flot at se på.MVH Frank K Jensen

 

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 22:55
Jeg har 2 boxe, den ene laver de sædvanlige fejl med hakken, pixelering  og det med at gå helt i stå eller fryse og kræve genstart, + lidt mere, nemlig at den bliver skiftevis lys og mørk. Også undertekster. Ret dårligt faktisk.

Men så lagde jeg mærke til, at den var noget tid om at lave fejl efter en koldstart, altså fra helt slukket stand. Men at en start fra standby, gav problemer med det samme. Det fik mig til at overveje om det kunne være et varmeproblem.

Temperaturen målt på den ene box (der er ok) er højest 33 grader, mens den anden sniger sig op på 44C. Gætter på at udluftningen fungerer bedre på box 1.  

Jeg har så forsøgsvis sat en 120mm blæser på siden (af box 2), hvor der jo er riller for luftindtag og temperaturen kommer nu ikke højere end 39 gader. Og minsanten, den virker akkurart som den skal, sålænge den holder sig under 40 grader. Slukker jeg for min blæser (som kører ret langsomt og lydløst = 8volt, skulle have 12 - PC blæser) kommer problemerne tilbage når temperaturen stiger.

Sålænge jeg har en blæser på, går boksen ikke i stå, den pixelerer ikke, og den hakker ikke, hverken i lyd eller billede. Det er 4. dag, første fejlfri periode i 2 måneder.

Skulle du muligvis prøve det, hvis du har problemer? Man kan sikkert udmærker anbringe en udvendig blæser bagpå, skal så suge ud, endelig ikke det modsatte. En 120mm pc blæser er det mest lydløse. Men en 80mm vil også være ok.

Selvfølgelig er det YouSee der skal op på dupperne, men nu mens vi venter på en opdatering der ikke vil virke alligevel på min box.

Hvilken utrolig lettelse det er at se TV uden al det hakkeri og udfald af lyd, genstarter og pixel fejl. Jeg skal bare have farvet de grå hår jeg har fået, så er den der. Selv optagelser og HD virker. Jeg kniber lige mig selv i armen igen.
  
Til top
HansHe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 00:09
Ja, det lyder som noget, der duer. Kan du vise en skitse eller et foto af din
opstilling, altså en detaljeret illustration og beskrivelse af, hvad det er du
har gjort? Og med hvilke komponenter?
Med venlig hilsen

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 07:25

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Jeg har 2 boxe, den ene laver de sædvanlige fejl med hakken, pixelering  og det med at gå helt i stå eller fryse og kræve genstart, + lidt mere, nemlig at den bliver skiftevis lys og mørk. Også undertekster. Ret dårligt faktisk.

Men så lagde jeg mærke til, at den var noget tid om at lave fejl efter en koldstart, altså fra helt slukket stand. Men at en start fra standby, gav problemer med det samme. Det fik mig til at overveje om det kunne være et varmeproblem.

Temperaturen målt på den ene box (der er ok) er højest 33 grader, mens den anden sniger sig op på 44C. Gætter på at udluftningen fungerer bedre på box 1.  

Jeg har så forsøgsvis sat en 120mm blæser på siden (af box 2), hvor der jo er riller for luftindtag og temperaturen kommer nu ikke højere end 39 gader. Og minsanten, den virker akkurart som den skal, sålænge den holder sig under 40 grader. Slukker jeg for min blæser (som kører ret langsomt og lydløst = 8volt, skulle have 12 - PC blæser) kommer problemerne tilbage når temperaturen stiger.

Sålænge jeg har en blæser på, går boksen ikke i stå, den pixelerer ikke, og den hakker ikke, hverken i lyd eller billede. Det er 4. dag, første fejlfri periode i 2 måneder.

Skulle du muligvis prøve det, hvis du har problemer? Man kan sikkert udmærker anbringe en udvendig blæser bagpå, skal så suge ud, endelig ikke det modsatte. En 120mm pc blæser er det mest lydløse. Men en 80mm vil også være ok.

Selvfølgelig er det YouSee der skal op på dupperne, men nu mens vi venter på en opdatering der ikke vil virke alligevel på min box.

Hvilken utrolig lettelse det er at se TV uden al det hakkeri og udfald af lyd, genstarter og pixel fejl. Jeg skal bare have farvet de grå hår jeg har fået, så er den der. Selv optagelser og HD virker. Jeg kniber lige mig selv i armen igen.
  

Hvis du har én boks, der virker, så er det da utroligt, at du ikke har fået den defekte fejlmelde/byttet. Om ikke andet som et forsøg.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Frank Kobberø Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 07:47

Hvis man nu selv skal til at bygge en box, ikke fordi det er svært at sætte blæser på, ja så siger jeg at Samsung og Yousee har et problem.Og ikke nok med det, den bruger jo det samme i strøm i stanby som tænt, og med de strøm priser vi kan se frem til ser det ikke for godt ud, slukker selv min bag på efter brug, godt vores er lejet.Der var jo også folk fra dette forum som var med til at teste den, før den blev sendt på marked.En skam vi med digtal TV og HD format skulle alle disse problemer.

Frank K Jensen.

Til top
ny nørd ;o) Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Marts-2009
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 09:54

Hej,

jeg ved jeg er sen om at reagere, men jeg skal først nu, til at anskaffe mig en hd recorder og valget står mellem ovennævnte Samsung hdd boks fra yousee, da jeg har tv via dem, eller en ganske almindelig sony rdr-hxd895b og så kører videre med den gamle Sagem boks.

Er der nogen der kan give lidt for og imod på kvalitet og funktionalitet.

Jeg er selv kommet frem til at Sony selvfølgelig har en brænder og dette ikke er en mulighed med Samsungs boks. Ellers er jeg så meget forbruger at jeg ikke kan gennemskue formater og kvaliteter mv.

Har bare brug for en mening, gerne din. ;o)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23242526>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu