recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldese af BD AVATAR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldese af BD AVATAR

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
akas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 09:20
ja det er jo smag og behag men det er jo så bare ca 20 procent man mangler af billedet i siderneThumbs Down
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af akas akas skrev:

ja det er jo smag og behag men det er jo så bare ca 20 procent man mangler af billedet i siderneThumbs Down

helt enig med akas her - hvis ikke filmen er i 16:9 format i biografen, så mister vi jo en del af den tiltænkte oplevelse. Film bør i min verden ses som det var tiltænkt, for det er vel derfor vi alle bruger så mange penge på at få gjort vort udstyr så optimalt som muligt og kalibrerer skærme til den helt store guldmedalje.

(kan nu give jer ret i at det er træls med sorte felter på skærmen/lærredet, men så længe formaterne er forskellige må vi jo leve med det)
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 09:35
Ikke sandsynligt...

Cameron er berømt for at skyde sine film i Super-35, og så beskære dem forskelligt til 1:2.35 og 1:1.78 formater. Dvs. du kan godt risikere i én scene, at du har MERE billede i 1:1.78-versionen end du havde i biografen, og i andre scener har mindre.

Her er et eksempel fra hans Terminator 2:

Redigeret af HeartWare - 28-April-2010 kl. 09:36
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 09:35
Men nu er det alså instruktøren som har bestemt det, så vidt jeg kunne se i en anmeldelse.
så er 1:78 helt i orden.
får ikke set min før på fredag, når vi skal have en filmen aften.
men kommer nok til at se fin ud på min projektor i 1:78
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

helt enig med akas her - hvis ikke filmen er i 16:9 format i biografen, så mister vi jo en del af den tiltænkte oplevelse. Film bør i min verden ses som det var tiltænkt, for det er vel derfor vi alle bruger så mange penge på at få gjort vort udstyr så optimalt som muligt og kalibrerer skærme til den helt store guldmedalje.

(kan nu give jer ret i at det er træls med sorte felter på skærmen/lærredet, men så længe formaterne er forskellige må vi jo leve med det)
Principielt helt enig. Men jeg har aldrig set Avatar før, så jeg mangler ligesom intet i oplevelsen. Tvært i mod. Men netop full screen i denne sammenhæng gav i det mindste mig, en helt speciel samhørighed i billedet, oplevelsen og eventyretTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
wcc1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2008
Sted: aalborg
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 09:55
kanon film og helt utrolig flot lavet, og sikke en billed kvalitet..

Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 09:58
Er der noget spændende ekstra materiale med til filmen ?
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 10:21
Der er intet ekstra materiale med. Kun filmen på Bluray og DVD
Til top
S_Dalsgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Principielt helt enig. Men jeg har aldrig set Avatar før, så jeg mangler ligesom intet i oplevelsen. Tvært i mod. Men netop full screen i denne sammenhæng gav i det mindste mig, en helt speciel samhørighed i billedet, oplevelsen og eventyretTongue

Der er faktisk mere med end der var i biograffen! Den er oprindeligt optaget i 16:9 (1.78:1) fordi den skulle passe til IMAX lærreder og er så beskåret i bund og top til almindelige bigrafer (hvor den blev vist i 2.35:1). Man kan fornemme det i de scener hvor Worthington laver sin video dagbog, hvor de overlagte displays ligger forholdsvis langt inde på skærmen (set fra oven og neden).

Cameron foretrak oprindeligt de breddere formater til Blu-ray udgivelsen, men da han så den i 1.78:1 ombestemte han sig og syntes det format var bedre.

Jeg har ikke set filmen i biograffen selv, så jeg kan ikke udtale mig om hvordan den ser ud i 2.35:1, men jeg synes at 1.78:1 formatet til denne udgivelse er rigtigt godt.

Ellers vil jeg til enhver tid altid foretrække det format filmen oprindeligt er tiltænkt, ligemeget hvor store sorte bjælker det giver i top og bund (eller siderne når det er film fra før 1950'erne).
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 12:19

jeg synes det er irreterende at den kun kommer i formatet 1.78.1 jeg mener da at den oprindelig var i den brede 2.40.1 i biografenThumbs Down

2D udgaven var 2.40:1 mens 3D udgaven mange steder var 1.78:1 (som den er filmet i).

Nej! 2.40:1 udgaven er lavet ud fra 1.78:1 - altså croppet i top og bund.

Redigeret af lunddal - 28-April-2010 kl. 12:23
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 12:46
har lige koebt den paa bluray i australien til 25 australeske $ hvilken svare til 130 kr, self uden dk tekster, saa glaeder mig til at se den naar jeg kommer hjem.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 12:56
er der 7.1 eller 5.1 surround på?
Synes google siger 5.1 men det kan vel ikke passe?
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu