|
Annullering af bilkøb |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | |
danbenmog
Ny bruger Oprettet: 17-Februar-2021 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-Februar-2021 kl. 07:43 |
Hej,
Jeg er i den lidt trælse situation, at jeg i starten af januar modtog min helt nye Skoda Octavia Combi IV. Den kører sådan set rigtig godt, men der er problemer med infotainment systemet, som gør, at bakkameraet ikke virker hver 3-4 gang, nogle gange går systemet helt i sort, som betyder jeg fx ikke kan putte varme på, og den trådløse mobiloplader virker kun få minutter af gangen indtil den siger fejl, og beder mig fjerne andre ting end min mobil - der ligger bare ikke andre ting. Igår begyndte mit køredisplay så også at blinke under kørsel. Den er som sagt helt ny, men har indenfor den første måned allerede haft den på værksted to gange. De mener der er tale om et softwareproblem, som de ikke kan løse på nuværende tidspunkt før Skoda frigiver en opdatering. Hvordan er jeg stillet i denne situation? Kan jeg på nogen måde kræve at de tager bilen tilbage eller på anden vis gøre noget? Bilen har stadig kørt under 500 km, så det er ikke fordi den er blevet brugt voldsomt efter jeg modtog den. |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selv stået i samme situation.
En diesel Skoda der fik skiftet 9 pumpedyser og stod på værksted sammenlagt i 2 måneder. VAG er desværre fuldstændig ligeglade med deres kunder. Her får du absolut ingen hjælp. Min sag endte med at FDM gik ind i sagen og jeg solgte bil til forhandler. Resultatet blev et tab på 50.000kr og en kunde der aldrig køber Skoda eller vw.
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Meld dig ind i FDM og gør som Mufti, få dem på sagen. Lyder som en seriøs mandags bil du har fået.
Redigeret af DanishCanadian - 17-Februar-2021 kl. 08:23 |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7100 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er meget sjældent at en bil kan returneres pga fejl.
Efter mage år i branchen har jeg kun oplevet det få gange og det var alvorlige og gentagende mekaniske fejl. Kan anbefale du spørger på et vag forum https://vagcars.dk/ kan anbefales. der er både Sælgere, mekanikere og alm brugere. Der deles meget viden og hjælp der. |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Da biler er lidt dyrer, så gælder reglen desværre ikke med at de har 3 forsøg til at udbedre fejlen og er den ikke udbedret, så kan man ophæve købet.
Om du får noget ud af at melde dig ind i FDM ved jeg ikke. Normalt tager FDM kun sager hvor forbrugeren var medlem af FDM på købstidspunktet. Du kan oprette dig på https://vagcars.dk/ og hører om andre har lign problemer. For hvis det er et software problem, så burde andre også opleve det samme. |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg desuden anbefale at du skriftlig beder forhandleren hvor du har købt bilen om at udbedre fejlen.
Du skal kun acceptere skriftlig svar. Husk det skal være hos den forhandler du har købt bilen. Selvom forhandler er autoriseret betyder det ikke at de er ansvarlig for garantien. Forhandlere er nemlig forskellige momsnumre og firmaer. Så det er kun der du har købt bilen du kan forlange at de udbedrer fejlen. Desværre er VW og Skoda så stærke varemærker, at de kan tillade sige at skide på kunder. Historier om dårlig kundeservice er utallige.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mufti har ret her.
Dit køb og din garanti/reklamationsret er udelukkende et spørgsmål mellem dig og forhandleren du har købt bilen af. Og skriftlig er altid godt at have. En del VAG værksteder et utroligt ringe hvad kundeservice angå, andre ganske okay. Og reparationer på kulance er afhængigt ag værksted og importør. På min gamle Golf fik jeg skiftet gearkasse en gang, koblinger to gange, magnetkobling til kompressor og knastkæde uden at betale en krone, vel at mærke i et forløb, hvor bilen var mellem 1 og 4 år gammel. Klaus
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10450 |
Funktioner
Tak(0)
|
I marts sidste år købte jeg også en fabriksny Skoda Octavia Combi IV. Jeg har nu kørt godt 16.000 km i den uden et eneste problem, så det er formentlig ikke et softwareproblem. Det skal dog siges, at jeg ikke har bakkamera, men kun baksensor. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ikke rigtigt at garenti kun er mellem dig og forhandleren.
Reklamationsret er mellem dig og forhandleren, for det er det der står i købeloven. Men da Skoda har givet 2 års garanti på bilen, så kan denne bruges hos alle Skoda værksteder. Jeg har selv Skoda og købt hos en forhandler, hvor imod den enkelte fejl jeg har haft indtil nu er udbedret på garentien hos det Skoda værksted jeg plejer at komme hos. Som faktisk slet ikke mere er Skoda forhandler. Problemet er nok mere at bilerne efterhånden er blevet så tekniske, så man forhandler er overbebyrdet i deres kunnen. |
|
jbl
Super bruger Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det er et softwareproblem, burde de kunne fremvise mindst én anden køber med samme problemer. Kan de det?
Du kan også prøve at kontakte importøren, forklare at forhandleren ikke er hjælpsom og spørge om de har erfaring med de problemer du oplever.
|
|
j8544
Bruger Oprettet: 13-Januar-2016 Status: Offline Point: 172 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er bange for, at de "gamle" bilmærker og deres mekanikere/teknikere ikke ved meget om software. Jeg fik en ny "premiumbil" i juli 2020 (ikke en Audi), og den er heldigvis uden problemer, men det par gange, hvor jeg har nævnt ordet "software" til et værkstedsmenneske, bliver vedkommende dårlig, får trækninger i ansigtet og skynder sig at henvise til en anden.
Jeg tror, at værkstedspersonalets softwareuddannelse er utilstrækkelig.
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4731 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der står “Mulighed for omlevering” ved garanti for VAG biler her i FDM’s oversigt. Betyder det ikke ombytning?
|
|
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |