|
Annullering af bilkøb |
Besvar | Side <1 3456> |
Forfatter | |
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4731 |
Funktioner
Tak(0)
|
Display der blinker eller går i sort, som på trådstarters nye bil, må være en væsentlig fejl, da der er elektronisk visning af speedometer, omdrejningstæller og andre funktioner.
|
|
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kører på mine hjulben
|
|
Hajsa
Super bruger Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg kører aldrig mere Audi, VW, Seat, skulle jeg vinde en Bugatti Veyron så vil jeg nok beholde den en uges tid, længere turde jeg nok heller ikke beholde den.
|
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sådan er det jo mad alle bilproducenter. Nogle udgaver af mercedes E-klassen har været virkeligt dårligt rustbeskyttet, andre modeller har været godt beskyttede og er bygget af bedre stål. VW gør det også, men alle de ting du nævner er jo objektivt identificerbare og komfortting, der kun påvirker den oplevede kvalitet og intet har at gøre med holdbarheden eller bilens robusthed. Her er lidt hvorledes forskellige udgaver af golf har været Golf 1 - Skrabet lille trendsætter Golf 2 - kæmpe hit Golf 3 - også kæmpe hit, men meget store problemer med rust. Golf 4 - Kæmpe kvalitetsløft. Rigtig gode svejsninger og godt stål, så rigtigt godt rustbeskyttet. Virkelig lækker kabine med blødt plast Golf 5 - Lydløs for sin tid, velkørende men som det kan ses nu, ikke så modstandsdygtig mod rust osv
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har kun kigget ganske lidt på Golf 8.
I forhold til min 7’er kan jeg kun sige at det er noget af en omvæltning. De der displays i kabinen er grimme, står man sammenligner med dem i min 7’er. At alting skal være touch er ikke min kop te, fra 6 til 7 skiftede en del også til touch, specielt omkring radio. Radio i 7 er langt federe end den i 6, men de fysiske knapper til vigtigste funktioner er et setback. I nogle 6’ere var fartpiloten på armen til blinklyset. Det var fucking genialt. Nu er de på rattet og slet ikke så intuitivt. I 6’eren var spejderne bundhængslet (som i 5’er) det tiltaler mig mere end den tophængslede i 7’er. Fra 6 til 7 blev bagagerummet mindre - ikke i følge VWs specifikationer, men tydeligt når man har haft begge biler at i 6 var det mere regulært. Min 6’er med den lille 1,4 / 160 HK (der har både turbo ohm kompressor) savner jeg en gang i mellem. Den motor er bare så lækker at køre med. Den kan være den lille uskyldige 1,4 benziner, men kommer man ned forbi et vist punkt på speedervandringen, tog fanden ved den og den hylede og skreg som en gal og stak af. Skift mellem tredje og fjerde skete ved 120, mellem fjerde og femte ved 160 - på en 7 gears kasse.. Min 7’er bliver nok min sidste Golf. Den er snart to år gammel og skal jeg beholde den i 7-8 år som de tidligere to, kan jeg ikke få en ny Golf til den tid. Så bliver det en batteribil. Klaus (Golfonman)
|
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1225 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man må sige, at det er jo ikke fordi VW ligger specielt godt længere. Da det er en amerikansk undersøgelse er flere af de mærker vi normalt køber i europa ikke med (fra bl.a. VAG og PSA).
https://www.jdpower.com/sites/default/files/styles/small/public/image/2021-02/2021010a.JPG?itok=ogvxtpWq Redigeret af jacobask - 20-Februar-2021 kl. 07:57 |
|
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som en kollega og tidligere ansat ved VW gennem en del år siger til mig, hold dig langt væk fra VAG, de er lækre de første par år, derefter komme alle skavanker.
Det er også ganske i tråd med hvad Berner fra bilbasen siger: der er 2 grunde til at man ikke giver længere garanti på sine varer, enten stoler man ikke på sit eget produkt, eller mangler der penge I kassen. Jeg er på min anden Kia, og gud hvor er jeg glad for det. Nej de er ikke fejlfrie MEN! På den tidligere fik jeg skiftet bremsekalibrer, skiver og klodser samt ny køler til aircondition på garantien, 6 1/2 år gammel. Kulance eller ej, prøv det med VAG, BMW eller Mercedes...
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
De første par år, hvor længe er det?
De to sidste Golfer jeg havde, havde jeg i 7 og 9,5 år. Ingen af dem havde jeg problemer med efter de var 3,5 år gamle. Hvis du har fået skiftet skiver og klodser, er det fordi værkstedet ikke har vedligeholdt bilen ordentligt, da det er caliperen der er problemet og har ødelagt klodser og skiver. For øvrigt, så skal du være glad for at det ikke er radioen der har været problemer med, den (inklusiv navigation) giver Kia kun 3 års garanti på. Klaus (der har 4 års garanti på sin nuværende Golf - på alt, undtagen sliddele)
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4731 |
Funktioner
Tak(0)
|
Da jeg købte min Skoda for ca 10 år siden, sagde sælger: Du kan godt tilkøbe yderligere fabriksgaranti ud over de to år for 3000 kr, men det er der ikke nogen af 2. gangs køberne der gør fordi de ved de ikke får brug for den. Og det var rigtigt nok, for efter 5 år røg bagviskermotor pris 720,- incl moms plus montering. Ellers er det kun sliddele der er skiftet, dæk og viskerblade, som ikke er dækket af garantien.
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Garanti er jo et valg og det kan man f.eks hos Skoda vælge til. På min Skoda har jeg 5 år eller 150.000 km garanti. Det var et tilvalg der kostede 6000 kr. men du kan som forbruger selv vælge. På min gamle Octavia der skulle der skiftes skiver bagpå ved 120.000 km og foran ved 150.000. Og kalibreren foran rystede fast efter 8 år og 240000 km. Der var der for længst ingen garanti ved Kia. Det interessante ved Kia er jo så deres service priser. Når man indimellem ser priser på serviceaftaler, så undre det. Og meget at en serviceaftale hos Kia er dyrer end hos fabrikater der Kunar-provinsen 2 års garanti. Ved at Kia har 7 års garanti, så burde deres service aftaler være langt billigerer, for der kommer vel ikke andet end service?
|
|
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
|
På vores gamle Kia Rio gav jeg 1200 for lille service og 2500 for stort, hvert for hver 15.000km synes da ikke at det er vildt? Er da sikker på at det ikke er nævneværdigt dyere end en Polo.
Pt har vi en Optima Phev, der nok er noget dyrere, men har ikke haft den til service endnu
|
|
Hajsa
Super bruger Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bilens bremser har intet med bilens service og gøre bare lige til din info, det er et selvstændig service.
|
|
Besvar | Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |