Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Breddam
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 00:44 |
dreamz skrev:
Måske handler det - udover ikke at tiltrække tyveknægte - også om, at ens arbejdsgiver ikke skal have mulighed for at vide, at man sidder og skriver indlæg i forums som dette i arbejdstiden. |
Det har han mange andre muligheder for at tjekke Men OK, det sker vel i ny og næ Venligst Søren
|
|
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 00:44 |
Så fordi jeg nu har din adresse, kan køre forbi en eller anden dag, banke på din dør og finde ud af hvordan du ser ud, så er du mere troværdig i dine indlæg herinde end jeg er? Jeg forstår ærligt talt ikke dit indlæg, og opfatter det ikke som andet end en slet skjult provokation (som jeg igen ikke kan se formålet med). Nu er det jo meget normalt på internetfora at folk "gemmer" sig bag et alias. Jeg ser det på ingen måde som et problem. Hvis vi havde et forum der endte ud i ren børnehave og hvor der var tonsvis af spammere eller folk der svinede hinanden til, så kunne jeg forstå kritikken. Så er det jo tydeligt at folk bare tager sig en gratis omgang med sviner-hatten på. Men det er jo på ingen måde tilfældet.
På et forum som lige netop dette her er der jo så den ekstra dimension at folk jo i mange tilfælde har noget voldsomt dyrt grej stående (som det allerede er nævnt). Jeg kan da sagtens forstå hvis folk så er lidt mere tilbageholdende med de personlige oplysninger. Jeg har da hørt masser af historier hvor tyvebander skaffede sig forhåndsviden om hvor de kunne finde dyrt grej (en overgang var dette vist meget udbredt med B&O udstyr) fx. ved at scoute internetfora som dette. Jeg kan slet ikke se nogen som helst grund til at du i et emne fuldstændigt umotiveret skal bashe disse personer for at værne lidt om deres privatliv. Hvad er det helt præcist du synes du ville få ud af at vide hvor jeg, Lahan, xcardman, Stampe mfl. bor henne? Ville det gøre debatterne om Nicolai Sonne eller iPad mere udbytterige? Hvordan gør det mig til en bedre debattør (på internettet) at min adresse, alder, ægteskabelige forhold, saldo på bankbogen, uddannelsesmæssige baggrund, seksuelle præferencer, favoritsteder når jeg går i byen og drikker hjernen ud, links til billeder af hele min familie mm. er opført i min signatur?
Ærligt talt så lugter det her meget af kedelig torsdag aften, hvor du ikke lige havde andet at lave. Hvis du ønsker at starte en debat, så lad være med at starte ud med at være bedrevidende og selvhøjtidelige. Og så kom med et oplæg til hvad du synes problemet reelt set er.
Som en sidenote så er det jo også meget nemt for dig i dit første indlæg at skrives at du har afsløret mere i indlægget end nogen anden har i deres profil - da det ikke er muligt at skrive sin fulde adresse i sin profil...
|
|
Breddam
Guld medlem
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 00:49 |
lahan skrev:
Der er mange gode grunde til at vælge at være anonym. |
OK, jeg undrer mig bare - og causerer over det. Det medfører selvfølgelig ikke, at det behøver at være en sandhed. Hvad er det for grunde, du har for at være anonym? Venligst Søren
|
|
Breddam
Guld medlem
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 00:57 |
Ja, JOnas, jeg opfatter dig som mindre troværdig. Du toner ikke rent flag. Du skjuler dig bag et alias, og jeg kan kun tage dig mindre alvorligt, end hvis du var en mere håndgribelig person. Sorry!
Venligst Søren
|
|
dreamz
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 01:00 |
Jeg må give flere af debattørene ret; hvad er formålet med denne tråd? Flere har allerede givet mange gode grunde, hvorfor de og andre ønsker anonymitet, og jeg kan ikke bruge oplysningen om hverken dit navn eller din bopæl til noget som helst. Ens alder kan måske være relevant i nogle tilfælde, selvom der så vil være fare for, at aldersfascisme sniger sig ind i debatterne.
Men du har rejst et spørgsmål. Fint nok. Og du har også fået en masse glimrende svar og begrundelser.
/dreamz
|
|
Breddam
Guld medlem
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 01:09 |
jonaskp skrev:
Ærligt talt så lugter det her meget af kedelig torsdag aften, hvor du ikke lige havde andet at lave. Hvis du ønsker at starte en debat, så lad være med at starte ud med at være bedrevidende og selvhøjtidelige. Og så kom med et oplæg til hvad du synes problemet reelt set er. |
Jeg forsøgte meget på ikke at være fx. 'bedrevidende'. Jeg forsøgte at være undrende, fordi jeg oplever, at selv faste medlemmer bare skriver under pseudonym? Ligesom dig! Venligst Søren
|
|
Breddam
Guld medlem
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 01:15 |
dreamz skrev:
Jeg må give flere af debattørene ret; hvad er formålet med denne tråd? |
Sorry, det er bare min undren, som kommer til udtryk, dreamz. Kalder dine venner dig også dreamz? Det kunne jeg ikke modstå, men jeg vil stå ved mit indledende udsagn. IMØ har du mindre værdi i vores forum, fordi du ikke viser, hvem du er Venligst Søren
|
|
dreamz
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 01:39 |
Breddam skrev:
IMØ har du mindre værdi i vores forum, fordi du ikke viser, hvem du er
Venligst Søren
|
Det står dig naturligvis frit for at mene, men det må som konsekvens heraf være begrænset, hvad du mener, du kan hente af værdi herinde på 'jeres' forum, når det altovervejende flertal er anonyme.
/dreamz
|
|
Breddam
Guld medlem
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 02:12 |
dreamz skrev:
Breddam skrev:
IMØ har du mindre værdi i vores forum, fordi du ikke viser, hvem du er
Venligst Søren
|
Det står dig naturligvis frit for at mene, men det må som konsekvens heraf være begrænset, hvad du mener, du kan hente af værdi herinde på 'jeres' forum, når det altovervejende flertal er anonyme.
/dreamz |
God pointe
|
|
kim.t
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3840
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 06:44 |
Når man googler mit navn får man ikke særlig mange hits - og det ønsker jeg at det fortsætter. Penge på DR1 handlede sidste dag om hvilke informationer man kan finde på nettet når man søgte efter personer - en mulighed stort set alle headhunter/arbejdsgiver m.m. gjorde brug af når de skulle ansætte nye medarbejdere.
Jeg opfatter mig selv som en pivat person, jeg har ikke brug for at udstille mig/min familie på internettet. Hverken på facebook, twitter, myspace m.m., og derfor har jeg ingen intention om at oprettet mig på disse sider.
Redigeret af kim.t - 19-Februar-2010 kl. 06:50
|
|
|
Slettet_120331
--
Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 07:45 |
For mig handler det også om at jeg ikke bryder mig om at folk kan finde frem til hvem jeg er ved at google mig. Ved ikke rigtigt hvad jeg er bange for! men kan ikke se nogen grund til at kaste sine oplysninger rundt på hele nettet.
|
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 08:00 |
Hej Søren
Hils Anja og ungerne.
P.S. Er du i Stevns på mandag ?
MVH Henrik
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|