recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anonymitet...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnonymitet...

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 08:16
Hej Henrik,

Se du har jo fat i noget af det rigtigeThumbs Up
Jeg er jo ikke bange for, at jeg bliver genkendt. Jeg er jo med i mit liv på nettet, såvel som i virkeligeheden. Borgerne i Borup må gerne læse mine indlæg og vide, hvem jeg er.
Der er ikke noget hemmeligt, og sådan føler jeg, at det bør være. Ærligt.

Venligst
Søren
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 08:44
Jeg har da ikke noget imod andre ved hvad jeg hedder, men jeg foretrækker da også at alle ikke ved mine oplysninger. Jeg har så også haft 3 indbrud i min tid, så jeg vil gerne undvære at alle ved min adresse. Igen man kan jo nemt vide hvad jeg har inde for hjemmets fire vægge.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 1747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 08:54
Som mange andre i denne tråd kan jeg ikke helt se hvorfor det er så svært at forstå at man ikke har lyst til at opgive sit fulde navn, så man evt. på den måde kan finde frem til ens adresse.

Lyd og billed er ens store hobby herinde, og derfor ligger der højst sandsynligvis også rigtig mange penge i deres anlæg, tv, hjemmebio osv. 

Man kunne jo også bare hænge en banner op ud mod vejen der beskriver hvad der står af gode sager i ens stue? - er det ikke lidt det samme? 

Anyhow - Mit navn her er RuneH ... Det fordi mit fornavn er Rune, og mit efternavn starter med H. Det burde være oplysninger nok for at snakke med mig. Hvis ikke man syntes det er nok, ja, så er den vel bare ikke længere.

Jeg har fået lige så god hjælp af folk med nick, som jeg har af folk med fornavn, eller efternavn, vist herinde.

En skam nogle syntes nettet er så sikkert, at de vil smide hvad som helst derude. 

Desværre er www.pleaserobme.com ikke helt stabil lige nu. Men ellers et godt eksempel på at man bør tænke sig lidt om når man befinder sig på nettet.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1958
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Ja, JOnas, jeg opfatter dig som mindre troværdig. Du toner ikke rent flag. Du skjuler dig bag et alias, og jeg kan kun tage dig mindre alvorligt, end hvis du var en mere håndgribelig person. Sorry!

[QUOTE=dreamz]IMØ har du mindre værdi i vores forum, fordi du ikke viser, hvem du erWink
At du har disse holdninger er dit eget problem. Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor du skal komme her og prøve at give os andre dårlig samvittighed over at vi ikke udbasunerer vores identitet. Da jeg startede med at læse tråden tænkte jeg 'fint nok, det er jo bare hans holdning', men at du så kommer med sådan nogle udtalelser og prøver at få os andre til have det dårligt med os selv, det kan altså få mit pis i kog.

Måske keder du dig bare, måske missionerer du, måske er du en troll der bare vil prikke til folk, måske er du en listetyv der prøver at lokke adresser ud af folk. Jeg ved det ikke, jeg er også lige glad. Jeg tror du har set majoritetens holdning herinde; 'Ja vi er anonyme, vi har vores grunde til at være det'.

Jeg kunne forstå din holdning hvis du skulle købe et hus af en af os eller noget andet stort. Men hvad er det lige du snakker med folk herinde om som gør at du kommer til at tænke 'nu skal jeg passe på med at tage hans ord for gode varer, jeg ved jo ikke hvem han er. Måske dyre HDMI kabler er bedre. Bare jeg dog vidste hvem han var.'

End of rant...
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 09:51

Hvad er det for grunde, du har for at være anonym?

Jeg ved du spurgte lahan, men jeg kan da godt nævne et par grunde til at jeg ønsker at være anonym.

1) Jeg har listet en del af mit grej i min signatur. Noget af det er noget gammelt bras, men noget af det er også sjældent og/eller dyrt, og jeg ville være ret ked af hvis jeg fik "uventet besøg" fordi nogen havde set mit navn og adresse på denne site, ved siden af en liste over hvad de kan hente hjemme hos mig.

Jeg mener iøvrigt at andre brugere kan bruge min grejliste til væsentligt mere end mit navn og adresse, bl.a. fordi man så kan få en ide om hvilke forudsætninger jeg har for f.eks. at udtale mig om fladskærme, projektorer eller lignende.

2) Hvorfor skulle en bruger blive mere troværdig af at man nævner et navn og en adresse..? Du startede godtnok denne tråd med at nævne dit navn og adresse - men hvordan kan vi vide at det ikke er navn og adresse på din irriterende genbo eller en helt tilfældig (eller ikke-eksisterende) person i den anden ende af landet du nævner..? Der er mange måder at være anonym på.

Medmindre dette forums medlemmer i samlet flok går hjem og banker på din dør og inviterer os selv på kaffe kan vi jo ikke stole mere på dine oplysninger, end du åbenbart synes du kan på andres anonymitet.

3) Jeg arbejder med DVD og blu-ray produktion for et filmselskab. I dette forum udtaler jeg mig alene som privatperson - og deltager primært i tråde om hardware, snarere end software. Men hvis talen går på ting der har berøring med mit arbejde - og det kan jo ske i et forum som dette - ville jeg være ked af hvis noget jeg har skrevet kom tilbage og "bed mig i halen", fordi jeg eventuelt har udtrykt en holdning der ikke er i tråd med firmaets politik, eller måske kommet til at nævne en intern oplysning som egentlig ikke skulle have været offentlig. Det er selvfølgelig ikke noget jeg tilstræber, men det kan nogen gange være svært at forudse hvad andre kan risikere at få ondt af.

LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Måske keder du dig bare, måske missionerer du, måske er du en troll der bare vil prikke til folk, måske er du en listetyv der prøver at lokke adresser ud af folk. Jeg ved det ikke, jeg er også lige glad. Jeg tror du har set majoritetens holdning herinde; 'Ja vi er anonyme, vi har vores grunde til at være det'.
Måske vil sådan et indlæg som dette ikke være det bedste næste gang du vil sælge, for det er ikke særligt anonymt.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75770&KW=&title=s-ny-cloudy-with-a-chance-of-meatballs-bd-dvd

faktum er jo at de fleste sætter retur addresse på forsendelse, og yderligere udleverer konto oplysninger til køber, eller man "afhenter" lige når man kommer forbi..

Så når folk lægger "deres bio", køb&salgsindlæg og svarer med information omkring deres private genstande, familie forhold, arbejde etc... så kan man altså virkelig få rigtig meget at vide hvis man vil vide det.

Det er faktum man skal leve med, eller tro ikke er sandt... er sikker på at bio præsentationerne her, medvirker til en del planlægninger og udsagnene om ens interesser og kvalitets bevidsthed også medvirker til særskilte søgninger på de personer.. det er desværre dagens realiteter, selvom folk forsøger at tro andet, eller beskytte sig mest muligt..

det er svært idag at komme uden om at være "anonym", vil man det, så bør man slet ikke bruge internettet..

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Jeg ved du spurgte lahan, men jeg kan da godt nævne et par grunde til at jeg ønsker at være anonym.
dette er ikke særlig anonymt..

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Det kan du da godt have en pointe i - men jeg synes trods alt der er forskel på at udveksle nødvendige oplysninger via PM i forbindelse med en handel, og så skrive sit navn og adresse i en offentligt tilgængelig tråd.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1958
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 10:13

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Måske vil sådan et indlæg som dette ikke være det bedste næste gang du vil sælge, for det er ikke særligt anonymt.

faktum er jo at de fleste sætter retur addresse på forsendelse, og yderligere udleverer konto oplysninger til køber, eller man "afhenter" lige når man kommer forbi..

Det kan du da godt have en pointe i - men jeg synes trods alt der er forskel på at udveksle nødvendige oplysninger via PM i forbindelse med en handel, og så skrive sit navn og adresse i en offentligt tilgængelig tråd.
Enig. Når jeg sender noget som jeg har solgt, så skriver jeg som regel afsender på, ja. Men i den forbindelse har jeg jo på en eller anden måde fået noget info på den person jeg er i kontakt med, f.eks. deres adresse eller bankoplysninger. Altså slynger jeg ikke bare min personlige info ud i luften til alle der vil have den, og jeg vil kunne få fat i personen hvis der sker noget.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 10:26

Hvad er det for grunde, du har for at være anonym?

1) Jeg har listet en del af mit grej i min signatur. Noget af det er noget gammelt bras, men noget af det er også sjældent og/eller dyrt, og jeg ville være ret ked af hvis jeg fik "uventet besøg" fordi nogen havde set mit navn og adresse på denne site, ved siden af en liste over hvad de kan hente hjemme hos mig.
Ja, det har været fremført før, og det er sikkert en vigtig bevæggrund for flere, men jeg tror dog ikke, at tyveknægte læser disse indlæg i nogen væsentlig udstrækning. Hvis de gør, så er det vel ikke grund til at gå målrettet mod den enkelte.
Personligt har jeg det sådan, at mit udstyr vil kunne erstattes via forsikringen. Det er langt værre med personlige ting som arvestykker.

Jeg mener iøvrigt at andre brugere kan bruge min grejliste til væsentligt mere end mit navn og adresse, bl.a. fordi man så kan få en ide om hvilke forudsætninger jeg har for f.eks. at udtale mig om fladskærme, projektorer eller lignende.

2) Hvorfor skulle en bruger blive mere troværdig af at man nævner et navn og en adresse..? Du startede godtnok denne tråd med at nævne dit navn og adresse - men hvordan kan vi vide at det ikke er navn og adresse på din irriterende genbo eller en helt tilfældig (eller ikke-eksisterende) person i den anden ende af landet du nævner..? Der er mange måder at være anonym på.
Rigtigt! Men er det hele så ikke bare en illusion? Det er det jo ikke i min optik, og jeg forsøger at debattere det. (Mere eller mindre skarpt (Kluntet vil nogle nok mene Embarrassed))

Medmindre dette forums medlemmer i samlet flok går hjem og banker på din dør og inviterer os selv på kaffe kan vi jo ikke stole mere på dine oplysninger, end du åbenbart synes du kan på andres anonymitet.

3) Jeg arbejder med DVD og blu-ray produktion for et filmselskab. I dette forum udtaler jeg mig alene som privatperson - og deltager primært i tråde om hardware, snarere end software. Men hvis talen går på ting der har berøring med mit arbejde - og det kan jo ske i et forum som dette - ville jeg være ked af hvis noget jeg har skrevet kom tilbage og "bed mig i halen", fordi jeg eventuelt har udtrykt en holdning der ikke er i tråd med firmaets politik, eller måske kommet til at nævne en intern oplysning som egentlig ikke skulle have været offentlig. Det er selvfølgelig ikke noget jeg tilstræber, men det kan nogen gange være svært at forudse hvad andre kan risikere at få ondt af.

Det argument kan jeg godt forholde mig til. En væsentlig grund, som jeg ikke kunne drømme om at beklikke.

Venligst
Søren
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 10:38
hele problematikken er,
vi tror vi kender dem vi sender informationer til , og en blind tillid skabes til dem som man skriver og udveksler detajler med herinde..

Tror bare selv, at de somme tider kan være negativt, og det er nok ikke en salgs annonce på 3 dvd'r som man tænker på når ens lejlighed er rippet.

jeg mener ikke vi skal mistro til personer vi udveksler info'n med eller sælger til i forum's.
Der bør dog altid eksistere en skepsis omkring indlæg og købere/sælger..

Ved slet ikke hvor mange som idag skriver herinde som står ved at de også har haft indbrud og at dette måske kunne associeres med samtaler på et forum.. Samtalen kan jo være gammel?
Det er ihvertfald sikkert dette, og så muligheden for at måske kunne udbasunere lidt meninger som man normalt ikke ville gøre med ens kollega'r eller personer i ens omgangskreds. Der er ihvertfald sådanne tilfælde.

men folk proklamerer anonymitet, og alligevel går det desværre ikke helt sådan for dem, de glemmer hurtigt deres ønske om anonymitet.

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 10:46
Hej Søren,

Jeg må indrømme at jeg hellere ikke forstår din holdning. Jer læser med stor interesse mange indlæg her på recordere af kompetente brugere. Det er for mig indlæggets _karakter_ og nuancering der fanger min interesse. Indlæg fra brugere der kun vil kaste med mudder interesserer mig ikke.

Alt imens er jeg fløjtende ligeglad med om brugeren er anonym eller giver sin identitet til kende. Som altid er et internet information ustruktureret og dette forum er ligesom Wikipedia ikke en "troværdig" kilde som man kan referere til. Alle brugere skal IMO derfor tage indholdet med et gran salt.
Det er et forum om AV udstyr, intet andet, anonymitet eller ej, det betyder så uendeligt lidt.

/Halsted
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu