recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anonymitet...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnonymitet...

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Jeps, og det er naturligvis det vigtigste. Nogle gange tænker jeg bare på, hvem afsenderen er. Det er ikke altid så nemt at få et tydeligt billede - og godt det samme, som alle tydeligvis mener. Jeg bruger megen tid herinde, og det er måske bare et forsøg på at retfærdiggøre det som et mere 'ægte' fællesskab LOL

Jeg forstår godt både at det kan opleves som om at folk "gemmer" sig (hvilket de jo ret beset også gør, men med god grund), og også at det kan være frustrerende ikke at vide om man kommunikerer med en 13-årig eller en 53-årig, da det kan påvirke det svar man ville give. Men sådan er betingelserne nu engang, det er jo _netop_ en af de rigtigt GODE ting efter min mening, at man i et forum som udgangspunkt bliver vurderet fuldstændigt fordomsfrit, dvs. bedømt efter hvad man skriver og ikke hvem man er. Allerede når man ved om en person er fra Nordsjælland eller Nordjylland, begynder mange at danne sig nogle billeder af folks personlighed, som jo ikke nødvendigvis er rimelige. Jeg synes faktisk det er meget vigtigt for debatten netop IKKE nødvendigvis at vide hvem folk er. Jeg har f.eks. ført nogle ret intelligente debatter på relativt højt niveau med en 14-årig, hvor jeg overhovedet ikke tænkte på alderen før han skulle spørge mor om lov til at købe noget. Jeg synes da det ville være synd for en så intelligent sjæl at løbe mod en mur der hedder fordomme om teenagere, hver gang han skrev et indlæg. Når du så fratages muligheden for den "nemme", mere eller mindre fordomsfulde vurdering af de personer du debatterer med, så bliver du naturligvis nødt til at kigge lidt på en persons indlæg, hvis du vil danne dig et billede af personens baggrund for at komme med de indlæg han gør, og det kræver lidt mere arbejde - men det er netop dét der giver den åbne, fordomsfrie debat. Som branchemedlem er jeg naturligvis i en lidt anden situation end "almindelige" brugere, og kan ikke tillade mig at være anonym, men jeg ser det som gavnligt for debatten at andre er det.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 17:11
Well spoken, Otto.

Mvh. Roland
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 17:38
Jeg er først og fremmest her for at lære så meget som muligt, og give et godt tip når jeg synes at det er noget andre kan bruge. Desuden kan jeg godt lide at debattere og nogle gange også være lidt provokerende. Jeg er bedøvende ligeglad med om en bruger hedder Mikey Mouse eller Michael Mikkelsen, hvis jeg får den hjælp som jeg søger. Jeg er også ligeglad med hvor folk bor henne. Det kommer ikke mig ved.

Jeg synes at det er folks egen private sag hvad de vil fortælle omverdenen om dem selv. At kritisere folk for være anonyme i forum som dette, har jeg ingen forståelse overfor. Folk kan da gøre hvad de vil.

En bruger behøver da ikke være useriøs, bare fordi vedkommende ikke vil offentliggøre navn og adresse. Sikke dog en gang vås. Vi kan alle komme til at skrive noget tåbeligt... Nobody is perfect, men, dén der er godt nok langt ude.

Redigeret af Firebird - 19-Februar-2010 kl. 18:16
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Jeg må da også vedkende mig, at jeg har tænkt nogle gange at det kunne være rart med lidt mere viden om folk herinde. Spec. når man læser et indlæg hvor svaret bærer voldsomt præg af, at personen er sælger af det omdiskuteret emne..

Det er jo så også en anden situation, og rent faktisk SKAL man bekende kulør herinde, hvis man er branchemedlem, men mig bekendt har der været ganske få sager, hvor det har været et problem. I de snart mange år jeg har været medlem, kan jeg da kun svagt komme i tanke om et enkelt medlem, som groft misbrugte sin anonymitet.

Personligt ville jeg ikke røre et debatforum som denne med en ildtang, hvis det var et krav for alm. medlemmer at skulle oplyse navn, alder og bopæl,. Det må og skal være frivillig at oplyse, af grunde som allerede er fremført mange gange efterhånden.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 10:46
Tråden kunne fint afsluttes efter Ottos velargumenterede og velformulerede indlæg.

Identiteten afsløres selvfølgelig i køb/salg-annoncerne, men her kan man også begrænse sig til at udgive de personfølsomme data (fulde navn, adresse, kontooplysninger m.v.) over de private beskeder og/eller e-mails. Ingen grund til at reklamere med hvor der står et anlæg til 50K.
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 01:30
OK, jeg troede, at jeg lukkede denne efter flere navnkundige medlemmers vurdering åbenbart sørgelige tråd for et par indlæg siden ^_^
Jeg er af den opfattelse, at de fleste har reflekteret ud fra deres meget personlige, pekuniære behov. De har derfor afvist, at åbenhed er vigtigt, fordi de kunne blive bestjålet.

De har tilsyneladende(?) MANGE flere værdier end resten af befolkningen. De tror også på, at alle indbrud i private hjem er planlagte, villede handlinger og ikke et udslag af, at et en tilfældig narkoman skal have finansieriet sine stoffer og derfor tager fat på det næste nemme område med nemme boliger og nemt læste vaner. OK, jeg siger ikke, at det er forkert....

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeps, og det er naturligvis det vigtigste. Nogle gange tænker jeg bare på, hvem afsenderen er. Det er ikke altid så nemt at få et tydeligt billede - og godt det samme, som alle tydeligvis mener. Jeg bruger megen tid herinde, og det er måske bare et forsøg på at retfærdiggøre det som et mere 'ægte' fællesskab LOL

Jeg forstår godt både at det kan opleves som om at folk "gemmer" sig (hvilket de jo ret beset også gør, men med god grund)
Ja, nogle gange er grundene gode set i den enkeltes optik, fordi man tror, at man har flere værdier end naboen - uhhh var det virkelig (2)50.000 kr - snak med din assurandør om dit forsikringsbehov!!! Det her er sgu da latterlige summer!
Det er jo ikke engang let omsættelige mærker som B&O.
Sælg lige en 5090 eller en KRP til en hæler... Øhm, det B&O-mærke kender jeg ikke....

, og også at det kan være frustrerende ikke at vide om man kommunikerer med en 13-årig eller en 53-årig, da det kan påvirke det svar man ville give. Men sådan er betingelserne nu engang, det er jo _netop_ en af de rigtigt GODE ting efter min mening, at man i et forum som udgangspunkt bliver vurderet fuldstændigt fordomsfrit, dvs. bedømt efter hvad man skriver og ikke hvem man er.
Det giver sig selv i min verden, og det behøver jo ikke at fremhæves som noget særligt.

Allerede når man ved om en person er fra Nordsjælland eller Nordjylland, begynder mange at danne sig nogle billeder af folks personlighed, som jo ikke nødvendigvis er rimelige. Jeg synes faktisk det er meget vigtigt for debatten netop IKKE nødvendigvis at vide hvem folk er.
OK, jeg ser, at du(edit: IKKE) lader dig farve af, hvilken baggrund indlægsholderen har. Jeg lader mig berige af den.

Når du så fratages muligheden for den "nemme", mere eller mindre fordomsfulde vurdering af de personer du debatterer med, så bliver du naturligvis nødt til at kigge lidt på en persons indlæg, hvis du vil danne dig et billede af personens baggrund for at komme med de indlæg han gør, og det kræver lidt mere arbejde - men det er netop dét der giver den åbne, fordomsfrie debat.
Den person, som du vil rådgive, er i en situation, som du ganske givet vil tage udgangspunkt i. Det foregående citat indikerer, at du vil udelade noget?

Som branchemedlem er jeg naturligvis i en lidt anden situation end "almindelige" brugere, og kan ikke tillade mig at være anonym, men jeg ser det som gavnligt for debatten at andre er det.
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Mage til selvretfærdig klaphat skal man vist lede længe efter...
Sådan et udsagn er jo meget givende for denne debat (!?) Det er i hvert fald vand på min mølle!
Simon R. har her en gratis omgang. Den har ingen konsekvens for ham som person, og han bidrager ikke med noget, mens han tværtimod forringer debatten og faktisk forsøger at få mig med på flame-wrangle-vognen, hvis jeg da skulle retfærdiggøre min ret til at debattere. (Jeg har skrevet til ham personligt, men han vil ikke kommentere.)
Han - i sin trygge anonymitet - behøver IKKE at føle noget socialt ansvar, for han er ikke RIGTIGT en del af vores 'klub'.

Det er her er mine fattige ord, som sikkert ikke slår til, men jeg har sgu et problem med, at vi bare er åh så anonyme.

Jeg er mig!
Hvad jeg laver, står jeg til regnskab for! Det gør jeg på nettet såvel som irl!
Så skider jeg sgu på hvilken kanal eller hvilket medie, der er i spil!

Simon R og andre står så og råber fra kanten - i flokken. Deres udsagn står de jo ikke ved.

Hvis de vil tages alvorlig, må de sgu tone rent flag!
j2c
Venligst
Søren

Redigeret af Breddam - 21-Februar-2010 kl. 02:22
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 03:03
Din nedladendende måde at debattere på, bidrager ikke med noget som helst positivt ?
Udover at du er utrolig selvglad og bedrevidende, at høre på ! Så har du ikke meget tilovers for andre personer, der ikke lige følger dit indsnævrede kodeks ! 

"Jeg er mig" (og det er jeg stolt af) - og alle andre er "åh så sølle" - dem ude på kanten.
Magen til selvforherligelse og nedladende egoistisk tilgang til andre mennesker, skal man da lede længe efter.
Hyg du dig i din lille egoistiske cirkel - med dit rene "flag"
Vi andre med de beskidte - nøjes så med, at råbe   - fra kanten af !

Holy Moses - hvem er det lige, der skal tages alvorligt ???

/Roland
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 09:56

Jeg er af den opfattelse, at de fleste har reflekteret ud fra deres meget personlige, pekuniære behov. De har derfor afvist, at åbenhed er vigtigt, fordi de kunne blive bestjålet.

De har tilsyneladende(?) MANGE flere værdier end resten af befolkningen. De tror også på, at alle indbrud i private hjem er planlagte, villede handlinger og ikke et udslag af, at et en tilfældig narkoman skal have finansieriet sine stoffer og derfor tager fat på det næste nemme område med nemme boliger og nemt læste vaner.
Jeg har ikke set nogen i denne tråd hævde at de har MANGE flere værdier end resten af befolkningen. Men der er kæmpe forskel på at have værdier i sit hus og gå stille med dørene, og have værdier i sit hus, og gøre åbent og offentligt opmærksom på det i et debatforum. Der er heller ingen der påstår at alle indbrud er planlagte, eller at nogen indbrud ikke begåes af narkomaner der går efter en tilfældig chance.

Men at det ene skulle udelukke det andet synes jeg er en meget sort/hvid måde at se på tingene. Der er allerede blevet hentydet til det tidligere i tråden, men det er et faktum, at da ejendomsmæglere begyndte at bruge billeder på nettet til at reklamere for huse til salg, da var der en umiddelbart målbar stigning af indbrud, som direkte kunne tilskrives huse der var kommet til salg, med billeder af hvad de havde af værdier. Netop af denne grund fraråder de fleste ejendomsmæglere i dag at salgsfotos tages fra vinkler der viser dyre stereoanlæg, fladskærme, designermøbler osv.

Rent bortset fra det, så vil jeg gerne høre din kommentar til denne artikel:
her er godtnok tale om en lidt anden indgangsvinkel omkring hvad man skal passe på med på nettet - men den understreger at det ikke kun er deltagerne i denne debat, men eksempelvis også forsikringsselskaberne der er obs på at nogen indbrudstyve altså også har fået PC med internetadgang.

OK, jeg siger ikke, at det er forkert....
Hvad er så problemet? Smile

Ja, nogle gange er grundene gode set i den enkeltes optik, fordi man tror, at man har flere værdier end naboen - uhhh var det virkelig (2)50.000 kr - snak med din assurandør om dit forsikringsbehov!!! Det her er sgu da latterlige summer!
Det er jo ikke engang let omsættelige mærker som B&O.
Sælg lige en 5090 eller en KRP til en hæler... Øhm, det B&O-mærke kender jeg ikke....
Hvis mine begrundelser ikke skulle ses ud fra min egen optik, hvis optik skulle de så ses ud fra?

Hvad angår den monetære værdi af de ting man har stående, så tror jeg de færreste ville veje forskellen mellem om den fladskærm de fik stjålet havde kostet 4000 eller 40.000 kr. i forhold til hvor dybt ubehageligt det er at have indbrud (har prøvet det 3 gange), og det handler mere om tanken om at fremmede mennesker har rodet rundt i ens hus, end hvorvidt man får dækket det ene eller det andet af forsikringen. Og helt ærligt - jeg vægter mit behov for at undgå at indbyde til indbrud væsentligt højere end dit behov for at kende mit navn og adresse før du vil tage mine indlæg alvorligt.

, og også at det kan være frustrerende ikke at vide om man kommunikerer med en 13-årig eller en 53-årig, da det kan påvirke det svar man ville give. Men sådan er betingelserne nu engang, det er jo _netop_ en af de rigtigt GODE ting efter min mening, at man i et forum som udgangspunkt bliver vurderet fuldstændigt fordomsfrit, dvs. bedømt efter hvad man skriver og ikke hvem man er.
Det giver sig selv i min verden, og det behøver jo ikke at fremhæves som noget særligt.
Jamen det er da fint for dig at du kan være så fordomsfri - det må jeg dog erkende jeg har lidt svært ved at tage for gode varer, da jeg mener at du i denne tråd har udvist en ret høj grad af fordumsfuldhed over debattørernes ønske om anonymitet

Allerede når man ved om en person er fra Nordsjælland eller Nordjylland, begynder mange at danne sig nogle billeder af folks personlighed, som jo ikke nødvendigvis er rimelige. Jeg synes faktisk det er meget vigtigt for debatten netop IKKE nødvendigvis at vide hvem folk er.
OK, jeg ser, at du(edit: IKKE) lader dig farve af, hvilken baggrund indlægsholderen har. Jeg lader mig berige af den.
Hvad består den berigelse helt præcist i, udover en illusion om at du kender det rigtige navn og adresse på en (ukendt) person som du debatterer med?

Når du så fratages muligheden for den "nemme", mere eller mindre fordomsfulde vurdering af de personer du debatterer med, så bliver du naturligvis nødt til at kigge lidt på en persons indlæg, hvis du vil danne dig et billede af personens baggrund for at komme med de indlæg han gør, og det kræver lidt mere arbejde - men det er netop dét der giver den åbne, fordomsfrie debat.
Den person, som du vil rådgive, er i en situation, som du ganske givet vil tage udgangspunkt i. Det foregående citat indikerer, at du vil udelade noget?
Det må du meget gerne uddybe. Otto argumenterer netop for at de fordomme der kan dannes af at man f.eks. ved om den man "taler" med f.eks. er mindreårig eller bor et bestemt sted i landet får sværere ved at blive dannet når man ikke har disse informationer. Hvad er det du tror dette skulle resultere i udeladelsen af? Det må være op til den person som (f.eks.) Otto debatterer med at dele de oplysninger han mener er relevante for debatten (eller en evt. rådgivning). Har jeg eksempelvis behov for rådgivning om hvilket lærred jeg skal købe til min projektor, så vil han langt bedre kunne hjælpe mig ved at jeg fortæller ham hvilken projekter jeg bruger, end ved at jeg fortæller ham hvor i landet jeg bor.

Jeg kan give et personligt eksempel på den form for fordomme Otto argumenterer for kan opstå: I en anden sammenhæng på et andet forum deltog jeg for nylig i en temmelig følelsesladet debat om et stærkt politisk emne, og her blev det faktum at jeg bor i en lille jysk landsby med under 1000 indbyggere på et tidspunkt brugt til at latterliggøre mine indlæg, da jeg tilsyneladende umuligt kunne have valid førstehåndskendskab til emnet når jeg boede hvor jeg gjorde. Min meddebattør kendte kun navnet på den by jeg bor i, men ud fra det dannede han sig en (forkert) opfattelse af min baggrund og forudsætninger for at deltage i debatten.

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Mage til selvretfærdig klaphat skal man vist lede længe efter...
Sådan et udsagn er jo meget givende for denne debat (!?) Det er i hvert fald vand på min mølle!
Simon R. har her en gratis omgang. Den har ingen konsekvens for ham som person, og han bidrager ikke med noget, mens han tværtimod forringer debatten og faktisk forsøger at få mig med på flame-wrangle-vognen, hvis jeg da skulle retfærdiggøre min ret til at debattere. (Jeg har skrevet til ham personligt, men han vil ikke kommentere.)
Han - i sin trygge anonymitet - behøver IKKE at føle noget socialt ansvar, for han er ikke RIGTIGT en del af vores 'klub'.

Det er her er mine fattige ord, som sikkert ikke slår til, men jeg har sgu et problem med, at vi bare er åh så anonyme.

Jeg er mig!
Hvad jeg laver, står jeg til regnskab for! Det gør jeg på nettet såvel som irl!
Så skider jeg sgu på hvilken kanal eller hvilket medie, der er i spil!

Simon R og andre står så og råber fra kanten - i flokken. Deres udsagn står de jo ikke ved.

Hvis de vil tages alvorlig, må de sgu tone rent flag!
At der er nogen der vælger en mindre... nuanceret debatform end andre kan jeg ikke se skulle løses af at man angiver navn og adresse. Hvis folk har lyst til at "råbe fra kanten" som du siger, så er der intet der forhindrer dem i at gøre det under et falsk navn. Og hvad har du så opnået - du ved STADIG ikke hvem du debatterer med. Læserbreve i f.eks. EB og BT skal være forsynet med navn og adresse på afsenderen - men der har været eksempler på breve som har været på kanten af injurie eller racismeparagrafferne, hvor det viste sig at afsenderne havde brugt falske navne.

Medmindre man vitterlig er en offentlig person (evt. i så bred betydning af det omfatter branchemedlemmer i dette forum), så er den form for åbenhed du efterlyser i bedste fald en illusion og i værste fald en kilde til problemer.

Redigeret af RogueAgent - 21-Februar-2010 kl. 10:18
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 10:17

Ja, JOnas, jeg opfatter dig som mindre troværdig. Du toner ikke rent flag. Du skjuler dig bag et alias, og jeg kan kun tage dig mindre alvorligt, end hvis du var en mere håndgribelig person. Sorry!

Venligst
Søren
det vil sige når du handler i Neto fona osv. Alså hvergang du får en rådgivning, skal du kende pensonens navn og ardresse.
ellers er den rådgivning du får ikke troværdig.  
omvendt kan man sige du får en bedre rådgivning, når du ved hvor en person bor.

Det kan jeg alså ikke se holder nogen steder. Hvis du så får en dårlig rådgivning vil du så opsøge manden.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 11:59
Breddam, jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan du forholder dig til at folk jo bare kan bruge falske navne og adresser. Hvad forhindrer mig i på et andet forum at bruge dit navn og adresse (som du jo har oplyst i første post) og så bare begynde at svine folk til?

Jeg kunne også skrive herinde at jeg hedder Alexander von der Hafen-Schafen og så opdigte en fiktiv adresse (eller igen, bruge den du har oplyst), men hvordan hjælper det på debatten?

Jeg bevæger mig væsentligt mere rundt i HTPC-forummet end de andre dele, og derinde roamer en bruger ved navn Patriarken. Han er en af dem som nok ved allermest om emnet, og i de fleste tilfælde er villig til at hjælpe med spørgsmål og deltager meget aktivt i debatten om HTCP-relaterede emner.
Han har ikke oplyst sit navn, og han bor åbenbart i "The Vatican City State" (sjovt at han så hygger sig på et dansk internetforum, men det kan jo være han er udvandret?).
Jeg har aldrig nogensinde før dette været inde og kigge på hans profil, for jeg har aldrig haft behov for at vide mere om ham. Man skal ikke læse mange af hans indlæg før man finder ud af at han kan sit stof til fingerspidserne, at han er meget aktiv (ikke lige i øjeblikket dog) og at han til tider godt kan blive lidt små-grumpy og kort for hovedet hvis folk stiller spørgsmål som allerede er besvaret 1 milliard gange i forummet.
Hvorfor skal jeg vide hvor han bor og hvad han hedder?
Hvis vi endeligt skal snakke (imo) ligegyldige facts, så synes jeg da det er mere spændende at kende hans postcount og hvor længe han har været medlem. Ikke fordi høj postcount = god, fornuftig debattør der har en masse viden (jo længere tråden kører, bliver jeg mere og mere af den mening at du måske undtagelsen der bekræfter reglen), men fordi det siger da væsentligt mere om han er aktiv på forummet og om han deltager i debatten.

Nu har jeg desuden været inde og rette i min profil. Jeg ændrede mit navn fra "JOnas" til "Jonas" og jeg har skrevet at jeg er en mand.
På en skala fra 1 til 10, hvor troværdig er jeg så nu? 2-3? Hvor meget skal jeg skrive om mig selv for at komme op på 7?
Du kommer folk ind i en masse små kasser og danner dig et forudindtaget indtryk af hvor "gode" de er at have i forummet, ud fra deres specifikationer (navn, adresse mm.).
Hvis der er noget jeg har lært på dette forum, så er det netop at man ikke skal skue hunden på hårene eller et tv på dets specifikationer. Det er jo almindeligt kendt at mange producenter er lidt kreative med deres opgivelser af fx. kontrast og opdateringshastighed (eller ihvertfald har været det tidligere), så derfor har jeg lært at se bort fra dette salgsgas og forholde mig til hvordan jeg oplever skærmen eller hvordan anmeldere som jeg har respekt for bedømmer tv'et.

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Ja, JOnas, jeg opfatter dig som mindre troværdig. Du toner ikke rent flag. Du skjuler dig bag et alias, og jeg kan kun tage dig mindre alvorligt, end hvis du var en mere håndgribelig person. Sorry!

Venligst
Søren
det vil sige når du handler i Neto fona osv. Alså hvergang du får en rådgivning, skal du kende pensonens navn og ardresse.
ellers er den rådgivning du får ikke troværdig.  
omvendt kan man sige du får en bedre rådgivning, når du ved hvor en person bor.

Det kan jeg alså ikke se holder nogen steder. Hvis du så får en dårlig rådgivning vil du så opsøge manden.
Clap
Jeg havde slet ikke set den drejet på den måde, men det er faktisk et rigtigt godt spørgsmål.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 17:29

Jeg forstår godt både at det kan opleves som om at folk "gemmer" sig (hvilket de jo ret beset også gør, men med god grund), og også at det kan være frustrerende ikke at vide om man kommunikerer med en 13-årig eller en 53-årig, da det kan påvirke det svar man ville give.

Netop alder synes jeg kunne være rart at vide, for en på 13 kommunikerer altså meget anderledes end en på 53, og det der er en naturlig dagligdags formulering for den ene kan være en provokation for den anden.

Det gør det heller ikke nemmere at en del ord efterhånden kan betyde det modsatte afhængig af alderen.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9375
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg forstår godt både at det kan opleves som om at folk "gemmer" sig (hvilket de jo ret beset også gør, men med god grund), og også at det kan være frustrerende ikke at vide om man kommunikerer med en 13-årig eller en 53-årig, da det kan påvirke det svar man ville give.

Netop alder synes jeg kunne være rart at vide, for en på 13 kommunikerer altså meget anderledes end en på 53, og det der er en naturlig dagligdags formulering for den ene kan være en provokation for den anden.

Det gør det heller ikke nemmere at en del ord efterhånden kan betyde det modsatte afhængig af alderen.
Jeg synes det kunne være mere interssant hvis folk skrev hvilke udstyr de havde.
Ofte udtaler folk sig om udstyr de intet kender til.
iPad tråden var et godt eksempel på hvordan eksperterne fik luftet deres fordomme om Apple, sjovt nok var der mange der realt intet kendte til realiteterne, men byggede deres udsagt på gamle fordomme.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu