recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenne ved FM + DVB-T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntenne ved FM + DVB-T

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Emne: Antenne ved FM + DVB-T
    Sendt: 01-September-2006 kl. 09:22

Er der nogen, der kan fortælle mig hvordan man kan bygge et antenneanlæg som kan hive FM samt DVB-T med aktiv antenne ned gennem samme antennekabel?

Jeg har ét kabel fra mit "antenneområde" på loftet ned til stuen, hvor det splittes ud i "Radio" og "TV" i et traditionelt stik. Lige nu har jeg en UHF antenne (Hove) og en VHF antenne (Gladsaxe) der bliver samlet i en samledåse på loftet og kører DR1, DR2 og TV2 samt FM gennem dette ene kabel.

I fremtiden vil jeg gerne modtage DVB-T gennem en aktiv antenne og FM gennem den gamle VHF antenne (det er vel den der tager FM?). Kan det lade sig gøre gennem det samme kabel eller skal jeg trække et separat kabel fra stuen og op til den aktive antenne?

Alternativet er naturligvis at beholde UHF antennen, men jeg vil også gerne begynde tage Sverige DVB-T ned og skal så alligevel investere i en ekstra UHF antenne og et nyt samlefilter. I stedet synes jeg at en aktiv Digiality DA5000 antenne er en noget smartere løsning!

På forhånd tak!
Anders, Allerød



Redigeret af A.Morup - 01-September-2006 kl. 09:25
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu