recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - antennekabel virker kun sammen med andet kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

antennekabel virker kun sammen med andet kabel

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Christianht Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2013
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christianht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: antennekabel virker kun sammen med andet kabel
    Sendt: 14-Februar-2013 kl. 19:19
Goddag.

Jeg står med et problem som undrer mig. 

Jeg har et gammelt antennekabel, som fungerer fint mellem stikudgang og mit tv. 

Jeg har så købt nyt kabel, da jeg skulle bruge 2 meter mere. Det nye kabel virker ikke.

MEN hvis man sætter det sammen med det gamle kabel, virker det upåklageligt, dog med lidt forringet signal, da der er en samling med plus en masse sammenkrøllet ekstra ledning.

Jeg købte endnu et nyt antennekabel for at prøve om det virkede, men også dette virkede KUN sammen med det gamle. 

Er der nogen, der kan forklare mig hvad der foregår?

Mvh. Christian Thomsen.

Redigeret af Christianht - 14-Februar-2013 kl. 19:24
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 20:45
Hvilket signal modtager du, antenne eller kabel tv ?
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Christianht Christianht skrev:

Goddag.

Jeg står med et problem som undrer mig. 

Jeg har et gammelt antennekabel, som fungerer fint mellem stikudgang og mit tv. 

Jeg har så købt nyt kabel, da jeg skulle bruge 2 meter mere. Det nye kabel virker ikke.

MEN hvis man sætter det sammen med det gamle kabel, virker det upåklageligt, dog med lidt forringet signal, da der er en samling med plus en masse sammenkrøllet ekstra ledning.

Jeg købte endnu et nyt antennekabel for at prøve om det virkede, men også dette virkede KUN sammen med det gamle. 

Er der nogen, der kan forklare mig hvad der foregår?

Mvh. Christian Thomsen.
 
en samling med plus en masse sammenkrøllet ekstra ledning , hvad med at tjekke samlingen og rette den sammen krøllet kabel ud ? Hvor langt skal kablet være ialt ?
Til top
Christianht Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2013
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christianht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 22:05
Jeg ved ikke hvad det er for et signal. Jeg får det fra væggen i min lejlighed i en stor bygning i Aarhus C. Jeg har dr's kanaler samt tv2 go tv3 lige for tiden

Grunden til det ekstra led er jo at jeg har to kabler koblet sammen nu. Derfor også den ekstra masse længde. Det passer, hvis jeg kun har det nye kabel (8 meter) Og samlingerne er i orden.
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 22:47
8.M i alt burde ikke være forlangt...
 
Hvad med at aflevere de 2 nye indkøbte kabler, og købe et kabel i den rigtige længde ?
 
Hvor har du købt kabelt henne ? Er det analog eller digital tunern du bruger ?
Til top
Christianht Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2013
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christianht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 00:18
har retuneret det ene så jeg kun har det på 8m, som jeg oprindeligt regnede med, der ville fungerer. Det sidder dog sammen med min gamle kabel nu, for at jeg overhovedet kan se tv

Kan simpelthen bare ikke forstå hvorfor det kan virke, når det er sammensat med det gamle, men ikke alene. 

Jeg har prøvet at søge kanaler på egen antenne og kabel, men der er ikke så meget som en eneste, når det gamle kabel ikke er med i forbindelsen 

Til top
Christianht Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2013
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christianht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 00:19
Og det skulle gerne være digital. Det gamle kabel fungerer uden problemer
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 11:06
Et vildt gæt: Det gamle kabel er så dårligt skærmet , at det virker som antenne Wink
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Et vildt gæt: Det gamle kabel er så dårligt skærmet , at det virker som antenne Wink
 
Selvom du har en smiley på så tror jeg alligevel ikke det er noget dårligt gæt.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Et vildt gæt: Det gamle kabel er så dårligt skærmet , at det virker som antenne Wink
Jeg tror også du har ret. DR's kanaler samt TV2 og TV3 passer jo lige nu med DVB-T.
Et vægstik i en lejlighed er vel normalt til kabel tv, men der er ingenting i det stik hvis man ikke betaler abonnement, det tyder det på, trådstarter ikke gør.
Til dig trådstarter, prøv at sætte det gamle kabel direkte i dit tv uden at sætte det i vægstikket.
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Et vildt gæt: Det gamle kabel er så dårligt skærmet , at det virker som antenne Wink
 
Godt set Smile
Til top
Christianht Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2013
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christianht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 18:18
Haha. Det er sgu rigtigt nok, at det agerer antenne. Gamle kabel sidder nu i og enden ligger ved vinduet. Faktisk helt klart signal.

Jeg siger tak for hjælpen!

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu