recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - antennekabel virker kun sammen med andet kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

antennekabel virker kun sammen med andet kabel

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Christianht Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2013
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christianht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 18:28
Haha. Det er sgu rigtigt nok, at det agerer antenne. Gamle kabel sidder nu sammen med det nye og enden ligger ved vinduet. Faktisk fornuftig signal. Men kan jeg så. Investere i min egen antenne og evt sætte i skunken eller ud af vinduet? Jeg bor på 5. Sal

Jeg siger tak for hjælpen!

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Christianht Christianht skrev:

Haha. Det er sgu rigtigt nok, at det agerer antenne. Gamle kabel sidder nu i og enden ligger ved vinduet. Faktisk helt klart signal.

Jeg siger tak for hjælpen!

VelbekomBig smile
 
Viser desværre også hvilke udfordringer vi, der modtager via antenne, er ude i. Har næsten lige trukket nyt dobbeltskærmet kabel til antennen, men DR1 pixellerer stadigvækConfused, mens DR3 går fri


Redigeret af Kampus - 16-Februar-2013 kl. 19:10
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Christianht Christianht skrev:

Haha. Det er sgu rigtigt nok, at det agerer antenne. Gamle kabel sidder nu i og enden ligger ved vinduet. Faktisk helt klart signal.

Jeg siger tak for hjælpen!

VelbekomBig smile
 
Viser desværre også hvilke udfordringer vi, der modtager via antenne, er ude i. Har næsten lige trukket nyt dobbeltskærmet kabel til antennen, men DR1 pixellerer stadigvækConfused, mens DR3 går fri
Bliver DR1 og DR3 sendt på samme frekvens via antenne ? Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Gonardo Gonardo skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Christianht Christianht skrev:

Haha. Det er sgu rigtigt nok, at det agerer antenne. Gamle kabel sidder nu i og enden ligger ved vinduet. Faktisk helt klart signal.

Jeg siger tak for hjælpen!

VelbekomBig smile
 
Viser desværre også hvilke udfordringer vi, der modtager via antenne, er ude i. Har næsten lige trukket nyt dobbeltskærmet kabel til antennen, men DR1 pixellerer stadigvækConfused, mens DR3 går fri
Bliver DR1 og DR3 sendt på samme frekvens via antenne ? Smile
Det ved jeg ikke. Samme MUX går jeg ud fra da de er FTA kanaler
Til top
Christianht Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2013
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christianht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 12:39
Ja det er sgu lidt underligt. Alle mine kanaler er lidt uskarpe med pixilering engang imellem, så jeg skal have fundet ud af om jeg skal have min egen antenne eller hvad

Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 15:03
Man kan se her, hvad der sendes på hvilken MUX: http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/ Der sendes FTA på 2 MUX, og ja, du bør da få en antenne, istedet for blot at modtage på ledningen. Det er nok ikke lige dét, der menes med kabeltv!!Big smile Eller var der nogen, der sagde jordbaseret kabeltv.......

Redigeret af turbo2 - 17-Februar-2013 kl. 15:09
Til top
Christianht Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2013
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christianht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 15:38
Haha. Det har du  nok ret i ;)
hvad for noget antenne skal jeg have fat i så? 
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 16:02
Fx Triax Digi 6., 6-elements antenne, som evt. kunne ligge oven på et skab , eller hvis du har en altan, eller et loft, hvor den kunne være. Kan desværre ikke linke til noget, rigtigt på Triax. 
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 17:08
Christianht:
 
Dette er blot et skud i tågen.
 
Ikke for noget, men du skriver, at du bor i en lejlighed i en stor bygning, i Aarhus C. Prøv lige, at finde nogle betalingsservicesedler frem. Udover husleje og alt muligt andet, står der så "Antennebidrag" eller noget lignende? Hvis ja, så er det nok en forkert modtager, du har - evt. fra et tidligere sted, du har boet, hvor der ingen kabeltv var?
 
Med en antenne-modtager med "kun" DVB T-tuner, kan der IKKE modtages fra vægdåsen. Her skal anvendes en DVB C-modtager.
 
 
Langt de fleste steder er der nemlig tvungen YouSee eller Stofa. Prøv, om du kunne låne en boks fra en af de øvrige beboere i blokken, og se, om der fiser noget ind på skærmen med den!
 
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu