recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anthem MRX540 + billig effekt = ok Atmos?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anthem MRX540 + billig effekt = ok Atmos?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anthem MRX540 + billig effekt = ok Atmos?
    Sendt: 20-Juli-2022 kl. 17:28
Kan man relativt let sætte en simpel effektforstærker til en Anthem MRX540 og dermed få 5.2.1 Atmos lys?


Jeg har bare et par billige MINX højtalere jeg bruger til Atmos :-)

Har idag en Sony STR DN1080 - men overvejer Anthem pga ARC systemet

Det skal drive et sæt KEF T205 (og så de 2 Atmos højtalere vha seperat effekttrin) 

Synes en MRX740 er for dyr

Og 720 har desværre ikke EARC, som jeg skal bruge pga. mit setup


Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2022 kl. 20:39
Syntes ikke du skal lade dig afskrække af manglen af eARC. 

En af mine kammersjukker arbejder i en hi-fi biks og nævner flere gange at der p.t. er mange problemer hermed og faktisk anbefaler blot at køre alm. ARC… men forstår godt at du ønsker en nyere model. 

Det du linker til er ikke en effektforstærker 


Redigeret af Bravo - 20-Juli-2022 kl. 20:40
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2022 kl. 21:02
Hvad er det man skal med (e)ARC hvis man alligevel bare sætter sin UHD-afspiller og sit Apple TV til forforstærkeren?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2022 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Fx den her: https://elektronik-lavpris.dk/p32009/cs-pa-1mk-ii-sort-dynavox-mini-forstaerker-2-x-50w-sort/


Det der er jo ikke en effektforstærker; det er en integreret forstærker som ikke har noget der bare ligner "home theater input", eller hvad man nu kalder det.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2022 kl. 21:12
Mit kabel som er fræst ind i væggen giver lidt knuder når jeg sætter ATV til forstærker og sender billede OG lyd til tv

Når ATV sidder direkte i TV og tv så sender KUN lyd til reciever virker det fint :-)

Derfor eARC kravet :-)

Aner helt ærligt ikke hvor billig man kan få en effekt forstærker - det var kun for at spare penge ift MRX740...
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2022 kl. 21:21
Køb en brugt forstærker på dba.

Redigeret af Flippo - 20-Juli-2022 kl. 21:21
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2022 kl. 23:28
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2022 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Fx den her: https://elektronik-lavpris.dk/p32009/cs-pa-1mk-ii-sort-dynavox-mini-forstaerker-2-x-50w-sort/


Det der er jo ikke en effektforstærker; det er en integreret forstærker som ikke har noget der bare ligner "home theater input", eller hvad man nu kalder det.

Den fås også med bluetooth


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2022 kl. 09:44
En effektforstærker skal ha flere muskler.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2022 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvad er det man skal med (e)ARC hvis man alligevel bare sætter sin UHD-afspiller og sit Apple TV til forforstærkeren?

Det er heller ikke sikker man gør det. Forstærkeren skal understøtte et hav af evigt muterende HDMI funktioner for ikke at blive en stopklods.

Jeg har lige selv siddet med den udfordring, at min forstærker hverken har eARC eller kan håndtere HDR, eller nyeste HDCP og at ATV 4k ikke kan bitstreame og dermed pakker lyden ud til multikanal PCM, som ikke kan sendes over alm ARC. Resultatet af det er, at jeg ikke kan få 4k/HDR på skærmen og surroundsound i højttalerne, på samme tid. Enten/eller. - I hvert fald ikke uden eARC extractor, som så i stedet fucker med HDMI CEC i et omfang, så jer er nødt til at slå det fra og bruge tre fjernbetjeninger i stedet for en. Grrr ...

Med det in mente ville aldrig købe en AVR uden eARC. Lige den feature kan redde en fra meget bøvl.

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2022 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Syntes ikke du skal lade dig afskrække af manglen af eARC. 

En af mine kammersjukker arbejder i en hi-fi biks og nævner flere gange at der p.t. er mange problemer hermed og faktisk anbefaler blot at køre alm. ARC… men forstår godt at du ønsker en nyere model. 

Det du linker til er ikke en effektforstærker 

Man kan ikke bruge alm. ARC sammen med ATV til surround sound, da ATV ikke kan bitstreame. ATV pakker lyden ud til multikanal PCM, som ikke er kompatibelt med ARC.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2022 kl. 13:59
Det er præcis derfor jeg er lidt "skal/skal ikke" ift ny receiver - der kommer hele tiden nyt, så det er p.. dyrt at være firstmover :-(

Og min Sony "gør det egentlig ok", men savner alligevel noget mere defineret lyd & dybere/strammere bas 

Min stue er beklædt med Rockfon loft, godt for akustik, men det tager ALT lyd og gør rummet lidt "lyddødt"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu