|
antivirus program anbefaling |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ok det ender så nok med en ny bærbar ,dem med win8 kan de starte op med alm skrivebord eller skal jeg gå efter en med win7 pro evt touch skærm i str 15"
|
||
![]() |
||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
|
Du ville have langt større glæde af Malwarebytes til 150kr end nogle af de nævnte AV programmer. 98% af det skidt og ragelse der inficere computerne er malware/spyware m.m. Malwarebytes forhindre det meste i ende på computeren.. Jeg har fixet utallige computere med browser hijackers, malware som havde MSE (som jeg ellers godt kan anbefale) McAfee m.m. installeret.
|
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
|
Microsoft stopper for support af Win XP i april, hvorefter man heller ikke kan downloade fx Microsoft Security Essentials. Opdateringer af MSE fortsætter dog frem til juli 2015.
Trådstarter jetdirect spørger om en pc med Win 8 kan starte op med alm. skrivebord. Ja, men det kræver at man installerer et særligt startprogram, fx IObit Start Menu. Redigeret af Vilhelm - 23-Januar-2014 kl. 17:04 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
|
Ja win 8.1 der er gratis at opdatere til, hvis det kun er win 8 på. Men win8.1 kan sættes til at starte på skrivebord automatisk uden 3. Parts programmer
|
||
![]() |
||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
|
Avg
Den har jeg brugt i mange år. Jeg har aldrig haft virus. Så kan klart anbefale den. |
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
|
Tak for denne præcisering. Ang. AVG og MSE (Microsoft Security Essentials): Jeg brugte for år tilbage AVG, men skiftede til MSE, da den kom frem og fik gode karakterer. Det har jeg aldrig fortrudt. Jeg ser at folk med AVG af og til har problemer med at opdatere AVG når der kommer nye versioner - idet AVG forsøger at lokke folk til at skifte til en betalingsversion. Redigeret af Vilhelm - 23-Januar-2014 kl. 20:04 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
det er den oplevelse jeg også har med awast
men ms ess er lagt på nu så må vi se hvordan det kører . vedr win8 er den stabil nok ifh til 7 og er touch noget og gå efter i skærm tak for jeres svar
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Et sted i denne tråd, blev Ubuntu smidt på banen... Du kunne også PRØVE Ubuntu frem til den dag i april, hvor XP dør... Der kan hentes en installation, som kører "ved siden af" XP her: http://www.ubuntu.com/download/desktop/windows-installer Dette er Ubuntu Wubi. Efter installation og genstart, vil du få valget mellem at starte på XP eller Ubuntu. Dette vælges ved at trykke på piletasterne og trykke Enter. Herefter vil computeren starte op på det valgte system. Det er det, der også i "fagsprog" kaldes Dualboot.
Men på denne måde kan du stille og roligt finde ud at, om Ubuntu er noget for dig. Dette system er slet ikke SÅÅÅ vanskeligt at finde ud af....
|
||
![]() |
||
JesA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
|
Ahhrg, ligefrem at sige at AVG forsøger "at lokke" folk til at købe deres betalingsversion, og at der er opdaterinsproblemer på gratis-versionen er altså ikke sandt...... Bruger selv AVG, og opdat. er fuldstændig gnidningsløst - man får tilbuddet, om man ønsker betalings-versionen, og sætter man ikke flueben ud for dette tilbud foregår opdat. af gratis-versionen helt automatisk. Jeg har prøvet flere forsk. andre (gratis) Anti-virus programmer, og jeg finde AVG bedst/sikrest/nemmest!! MVH Jesper Redigeret af JesA - 23-Januar-2014 kl. 21:13 |
||
![]() |
||
|
Mange mennesker har det ikke så let med computer som du vist tror. Flere gange har jeg måttet hjælpe AVG-brugere ud af problemer. Nogle er ufrivilligt kommet til at sidde med en betalingsversion. Andre har ikke kunnet finde den gratis version. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
AVG har også førhen gemt den gratis version rigtigt godt - var det egentligt ikke på en hjemmeside helt for sif selv? Men den er meget nem at finde her: http://www.avg.com/eu-en/homepage Når man holder musemarkøren over "PC", kan man let finde hen til, hvor den er.
Men ja - det er rigtigt: Ved installation skal man huske at sætte prikken i Basic-udgaven, hvis det er den, man vil have. Glemmer man dette, så får man netop betalingsudgaven. Dette kan så ændres i Programmer og indstillinger. Her får man, udover, selvfølgelig muligheden for at afinstallere igen, ELLER nedgradere til gratis-version. Beklager igen, hvis linket ikke er klikbart - det ser det ikke ud til at være før afsendelse...
|
||
![]() |
||
jonlanghoff ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juni-2008 Sted: Danmark Status: Offline Point: 241 |
|
Jeg har brugt Avast's gratisudgave i 10 år nu, og dén anbefaler jeg altid når folk spørger om råd - den er diskret og ikke særligt ressourcetung. Eneste down-side er at den skal have genfornyet sin licens årligt, hvor den så prøver prøver at prakke én deres betalingsudgave på. Dette siger man dog bare nej tak til og så kan man køre videre med gratisudgaven.
Med hensyn til firewall på hjemmecomputeren, så er der ingen grund til ikke bare at bruge den indbyggede Windows firewall, med mindre man har nogle ganske særlige behov for customisering, og i så fald ville jeg anbefale at man brugte en hardware firewall. Arbejder med computernetværk til dagligt, så stol trygt på at jeg taler sandheden.. :) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |