recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antivirus_Windows Defender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antivirus_Windows Defender

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 06:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

har bemærket, at uanset hvilket antivirusprogram, jeg benytter, så er det bedst, jævnligt at opdatere programmet manuelt - selv om det er indstillet til at opdatere automatisk, så sker det bare ikke. Prøv selv!

Det må være ved dig der er en fejl..
Kører med MSE og har ikke manuelt opdateret i "årevis". Alligevel er sidste opdatering fra i dag.

Klaus

Fra hvornår så? Klokkeslet, altså... Fordi der udsendes nemlig opdateringer FLERE GANGE om dagen!
Til top
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2014
Sted: Nordsjælland
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 15:51
Hej alle jer, der har givet alle de mange svar.

Desværre har jeg været forhindret i at svare tilbage før nu. Men, som man siger: "Bedre sent end aldrig". Hvor om alting er, så er jeg blevet en hel del klogere af jeres indlæg.

Jeg får det ud af dem, at jeg føler mig tryg ved at bruge Windows Defender som antivirus-program; og at bruge det alene, og IKKE sammen med et andet antivirus-program.

Med hensyn til om "det ene eller det andet" program er bedre end de andre, er jeg enig med jer om, at det for os "almindelige" brugere, som jeg, er umuligt helt afgørende at tyde de forskellige tests, som af og til bringes til torvs i pressen og på nettet; - -

' - - og så lige til dig, der skriver om at blive nærmest 'omklamret' af en udbyder, som man er ved at 'afskedige': Jo, se på min nye Acer her ligger der et prøveprogram fra McAfee. Det er gratis - MEN kun i en måned !! - Den måned er jeg i endnu; og hver dag dukker der helt ubuddent en opdatering op, OG et meget generende 'skilt' på næsten halvdelen af min skærm. Det kan kun fjernes, hvis jeg klikker 'ja' i rubrikken 'fortsæt med det'; - det sidste er sådan lidt frit oversat af mig.

M.v.h. leant

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 16:03
Gå i Programmer og Funktioner, og fjern McAfee herfra - så burde du være fri for det.

EDIT:

Eller også, hvis det ikke ligger der, så skal du blot slette det fra skrivebordet.

Redigeret af turbo2 - 21-Januar-2015 kl. 16:06
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 16:42
Det kan godt være at du føler dig tryg. Men alle de tests jeg har set viser det samme, at Microsoft er det der er dårligst til at finde vira.

Så jeg ville finde noget andet.

Og husk også at få noget anti malware, som er noget andet end virus. F.eks malwarebytes
Til top
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 17:09
Tak Turbo2 for tippet. Nu slap jeg af med McAfee.

Til PerW: Tja, men det jo det dér med troværdigheden af testene, som jeg var inde på. Nuvel; - jeg vil alligevel lytte til dig: Er 'malwarebytes' gratis? - og er det uafviseligt nødvendigt? - Jeg spørger, fordi jeg er nødt til at holde mig til gratis programmer; - tja, du ved her i denne for mange trange økonomiske tid.

M.v.h. leant
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 17:23
Hvis det skal være gratis, så bruger jeg Bitdefender, som findes i en gratis version.

Bitdefender er et Antivirus program

Malwarebytes er et anti malware software. Malware er noget andet end virus (reklamer etc). Malarebytes er gratis i en periode, herefter er der ingen aktiv scanner, men kun en manuel scanner og så kommer den ind imellem op og spørger om du ikke vil købe. Men hent den indimellem og scan din computer og afinst. så igen.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 21:45
Hmm, jeg ville ikke køre Windows Defender ved siden af andre anti malware programmer. Jeg ville heller ikke køre andre sideløbende.
Det øger risikoen for konflikter, og maskinen skal faktisk også kunne bruges.

Find et program som tager de forskellige trusler der måtte være behov for.

Husk i den forbindelse, at de fleste programmer kun har den helt store beskyttelse i betalingsversionen.

I øvrigt en finurlig verden. I nogle definitioner er malware en fællesbetegnelse for forskellige trusler som virus, trojanere, ransomware etc. andre steder er det defineret mere selvstændigt.

Lige nu ser Bitdefender rigtig godt ud. Jeg benytter det selv (betalingsversion) på en maskine og er tilfreds. Men hvis et andet system kommer ud næste år som det bedste, skal jeg så skifte system? I årevis har der været en række programmer som i praksis har været næsten lige gode. Ved afinstallation er der næsten altid et eller andet som bliver liggende tilbage og roder i maskinen og efter et par forskellige AV systemer, ligger der blot mere gammelt skrammel.
Så en anden tilgang er at vælge et system og holde fast i det i de år maskinen kører.

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af leant leant skrev:

Tak Turbo2 for tippet. Nu slap jeg af med McAfee.

M.v.h. leant

Det var godt! Men hvilket at tippene var det så? Kan jo nemlig ikke lige huske det selv, pga. min gamle hukommelse...
Til top
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 11:49
Hej Turbo2

Ja, det med hukommelsen kender jeg selv; - min egen er nu 71 år, såh - joh - ind i mellem smutter der noget. Se nu f.eks. her, hvor jeg i flere dage ikke har husket at tjekke denne tråd; - -

' - - nuvel, det tip jeg henviser til, var det med at slippe af med McAfee inde fra kontrolpanelet under "fjern programmer". Det gik som det skulle, - ja, og som det da bør. Men hertil må jeg føje, at jeg tidligere i andre situationer har oplevet, at denne 'selvfølgelige' (kunne man sige) løsning IKKE fungerede; - ja, og så var det, at jeg her ikke var kommet i tanker om den.

Hvornår er det mon, at kontrolpanelets "fjern program" ikke virker? - Som jeg i en anden tråd har 'underholdt' jer med, ved jeg i hvert fald, at det ikke fungerer ovre på en af mine gamle Dell-enheder, når jeg dér vil befri mig for styresystemet UBUNTU 14.04 !!

M.v.h. leant
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu