recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple er en religion. 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple er en religion. 

 Besvar Besvar Side  123 50>
Forfatter
Besked
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Emne: Apple er en religion. 
    Sendt: 24-Maj-2011 kl. 15:09
Jeg læste en artikel på mobilsiden.dk og bt. Om religiøse tilstande omkring apple som brand. BT det er for sygeligt. Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 15:52
Ja det mente man også i fjernsynets "barndom". Nu svigtede folk da helt at gå i Kirke Tongue
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det mente man også i fjernsynets "barndom". Nu svigtede folk da helt at gå i Kirke Tongue
Men der er jo videnskabeligt bevis nu.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg læste en artikel på mobilsiden.dk og bt. Om religiøse tilstande omkring apple som brand. BT det er for sygeligt. Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?

Apple har været dygtige til at organisere sig med en messias, evangelister, prædikanter og fanboys.

Andre religioner har i sin tid fået deres udbredelse ved at deres "folk" har været gode til at kommunikere, i praksis læse og skrive.

Apple har været tilsvarende stærke inden for mediernes grupper af medarbejdere. Og er der noget mediefolk bryder sig om, så er det at være på og sprede budskaber.

Derefter kommer alle de andre som godt kan lide at være med i "noget fælles med en tilsyneladende succes".

Fænomenet er beskrevet i filmen "Die Welle".

- Og glem ikke at Apple har nogle produkter som ser pæne ud og mange er glade for.

/B
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg læste en artikel på mobilsiden.dk og bt. Om religiøse tilstande omkring apple som brand. BT det er for sygeligt. Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?

Apple har været dygtige til at organisere sig med en messias, evangelister, prædikanter og fanboys.

Andre religioner har i sin tid fået deres udbredelse ved at deres "folk" har været gode til at kommunikere, i praksis læse og skrive.

Apple har været tilsvarende stærke inden for mediernes grupper af medarbejdere. Og er der noget mediefolk bryder sig om, så er det at være på og sprede budskaber.

Derefter kommer alle de andre som godt kan lide at være med i "noget fælles med en tilsyneladende succes".

Fænomenet er beskrevet i filmen "Die Welle".

- Og glem ikke at Apple har nogle produkter som ser pæne ud og mange er glade for.

/B
Hvad kan de produkter som andre ikke kan? Det er det jeg ikke kan se. Kun på designet, men det synes jeg der er andre der er pænere. men smag og behag
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  Hvad kan de produkter som andre ikke kan? Det er det jeg ikke kan se.


Jeg synes du er mere religiøs i din modstand mod Apple, end fanboys er i deres forherligelser. Dermed bekræfter du jo sådan set religion-sammenligningen, for de fleste religiøse mennesker mener per definition at dem der tror på noget andet end de selv gør, er forkert på den.

Jeg er iøvrigt ateist, både inden for "rigtig" religion, og inden for hardware. Jeg vil bare gerne have nogle gode, velfungerende produkter. Og så er jeg bedøvende ligeglad med hvem der leverer dem.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:22
Jeg har en iPhone og er meget glad for den. Super telefon. Men vil ikke kalde mig en apple religiøs gut. F.eks. kan jeg ikke forstå iPad. Det siger mig intet og jeg skal absolut ikke have det nyeste af det nyeste apple gear så snart der bliver annonceret noget nyt. 

Men det er sindsygt at det nu er blevet videnskabeligt bevist at apple er blevet en religion blandt deres købere. Eller mere nøjagtigt blandt deres fanboys. 
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  Hvad kan de produkter som andre ikke kan? Det er det jeg ikke kan se.


Jeg synes du er mere religiøs i din modstand mod Apple, end fanboys er i deres forherligelser. Dermed bekræfter du jo sådan set religion-sammenligningen, for de fleste religiøse mennesker mener per definition at dem der tror på noget andet end de selv gør, er forkert på den.

Jeg er iøvrigt ateist, både inden for "rigtig" religion, og inden for hardware. Jeg vil bare gerne have nogle gode, velfungerende produkter. Og så er jeg bedøvende ligeglad med hvem der leverer dem.
Hvad gør mig til religiøs. For jeg har kun de ting der funger for mig. og der er forskellige brands. Men en ting jeg aldrig bruger det er ipod, da lyden er ringe i forhold til walkman mp3'er. og computer kender i jo mit smag for os'er. Jeg billige fjernsyn, men sony BD-afspiller. med pioneer reciever. Men en apple fan, ville have alt i apple. Så såsom apple snart komme med fjernsyn. siger rygter
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  Hvad kan de produkter som andre ikke kan? Det er det jeg ikke kan se. Kun på designet, men det synes jeg der er andre der er pænere. men smag og behag

Jeg skriver ikke, at de kan noget - rent teknisk, som andre ikke kan. Men som jeg har forstået det, er Apple's produktsuite nem at gå til, og elsket af folk som ikke bekymre sig om Apple's lukkede standarder, dominerende position etc.

Apple oplever derfor heller ikke samme modvind som eksempelvis Microsoft gjorde engang på grund af deres dominans, og mens Den udskælte Bill Gates rejser rundt og forsøger at redde Afrika med penge, skider Apple på arbejdsmiljø - og slipper faktisk afsted med det fordi apple-folket ikke ønsker at drømmen slutter.

Jeg er muligvis lidt overdrivende....

/B
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  Hvad kan de produkter som andre ikke kan? Det er det jeg ikke kan se.


Jeg synes du er mere religiøs i din modstand mod Apple, end fanboys er i deres forherligelser. Dermed bekræfter du jo sådan set religion-sammenligningen, for de fleste religiøse mennesker mener per definition at dem der tror på noget andet end de selv gør, er forkert på den.

Jeg er iøvrigt ateist, både inden for "rigtig" religion, og inden for hardware. Jeg vil bare gerne have nogle gode, velfungerende produkter. Og så er jeg bedøvende ligeglad med hvem der leverer dem.
Otto Tongue    Kunne ikke være mere enig.Clap
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad gør mig til religiøs.


Jeg gider ikke diskutere med dig eftersom du kategorisk nægter at forholde dig til hvad folk skriver til dig alligevel. Jeg har sagt min mening om dit indspark, EOD.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:32
This thread will end well.............
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 50>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu