|
Apple er en religion. |
Besvar | Side 123 50> |
Forfatter | ||
Ophørt
-- Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Nord Falster Status: Offline Point: 1196 |
Emne: Apple er en religion. Sendt: 24-Maj-2011 kl. 15:09 |
|
Jeg læste en artikel på mobilsiden.dk og bt. Om religiøse tilstande omkring apple som brand. BT det er for sygeligt. Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 15:52 | |
Ja det mente man også i fjernsynets "barndom". Nu svigtede folk da helt at gå i Kirke
|
||
Ophørt
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:03 | |
|
||
B-CLG
Guld medlem Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:05 | |
Apple har været dygtige til at organisere sig med en messias, evangelister, prædikanter og fanboys. Andre religioner har i sin tid fået deres udbredelse ved at deres "folk" har været gode til at kommunikere, i praksis læse og skrive. Apple har været tilsvarende stærke inden for mediernes grupper af medarbejdere. Og er der noget mediefolk bryder sig om, så er det at være på og sprede budskaber. Derefter kommer alle de andre som godt kan lide at være med i "noget fælles med en tilsyneladende succes". Fænomenet er beskrevet i filmen "Die Welle". - Og glem ikke at Apple har nogle produkter som ser pæne ud og mange er glade for. /B |
||
Ophørt
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:11 | |
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:18 | |
Jeg synes du er mere religiøs i din modstand mod Apple, end fanboys er i deres forherligelser. Dermed bekræfter du jo sådan set religion-sammenligningen, for de fleste religiøse mennesker mener per definition at dem der tror på noget andet end de selv gør, er forkert på den. Jeg er iøvrigt ateist, både inden for "rigtig" religion, og inden for hardware. Jeg vil bare gerne have nogle gode, velfungerende produkter. Og så er jeg bedøvende ligeglad med hvem der leverer dem. |
||
Guests
Gæst |
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:22 | |
Jeg har en iPhone og er meget glad for den. Super telefon. Men vil ikke kalde mig en apple religiøs gut. F.eks. kan jeg ikke forstå iPad. Det siger mig intet og jeg skal absolut ikke have det nyeste af det nyeste apple gear så snart der bliver annonceret noget nyt.
Men det er sindsygt at det nu er blevet videnskabeligt bevist at apple er blevet en religion blandt deres købere. Eller mere nøjagtigt blandt deres fanboys.
|
||
Ophørt
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:25 | |
|
||
B-CLG
Guld medlem Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:25 | |
Jeg skriver ikke, at de kan noget - rent teknisk, som andre ikke kan. Men som jeg har forstået det, er Apple's produktsuite nem at gå til, og elsket af folk som ikke bekymre sig om Apple's lukkede standarder, dominerende position etc. Apple oplever derfor heller ikke samme modvind som eksempelvis Microsoft gjorde engang på grund af deres dominans, og mens Den udskælte Bill Gates rejser rundt og forsøger at redde Afrika med penge, skider Apple på arbejdsmiljø - og slipper faktisk afsted med det fordi apple-folket ikke ønsker at drømmen slutter. Jeg er muligvis lidt overdrivende.... /B |
||
Skyum
Guld medlem Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:28 | |
Otto Kunne ikke være mere enig.
|
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:31 | |
Jeg gider ikke diskutere med dig eftersom du kategorisk nægter at forholde dig til hvad folk skriver til dig alligevel. Jeg har sagt min mening om dit indspark, EOD. |
||
mufcdk1974
Guld medlem Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:32 | |
This thread will end well.............
|
||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||
Besvar | Side 123 50> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |