Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
|
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 20:32 |
T-duck bare fordi vi er lavet af de samme molekyler betyder vel ikke at vi er ens?
Redigeret af rhsin - 24-Maj-2011 kl. 20:34
|
Mvh
René
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19549
|
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 20:35 |
T-Duck skrev:
Nej men motoren |
Og 2 biler med samme motor kan give vidt forskellige køreoplevelser - nu nævntes VAG biler, der har jeg rimelig bred erfaring........ Klaus
|
|
|
sickchild
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Point: 801
|
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 21:06 |
Nok er det samme indmad i en apple som i andre pc'er men sammensætningen er jo testet sammen så man ved det virker og udførelsen af alt andet er tilpasset på en måde så jeg føler jeg har købt det rigtige produkt. Og kan sagtens forstå at andre har et andet behov og ikke vælger apple.
Men ja andre har stort lige så stort religion i at hade apple og alt andet som mange andre kan lide. og jeg bruger ikke forummet meget men alligevel ser jeg t-duck imod apple i 99% af apple tråde.
|
|
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2404
|
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 21:28 |
T-Duck skrev:
Hvad gør mig til religiøs. |
Da jeg så emneoverskriften på forummets forside var min første tanke at det måtte være en tråd oprettet af dig og sørme så. Hvor mange "Apple overvåger sine kunder/Folk der køber Iphone er hjernevaskede/Derfor er Apple noget skrammel"-tråde er du efterhånden oppe på? Visse religiøse mennesker bruger en hulens masse krudt på at forkynde at de forsager djævlen og alle hans gerninger. Du bruger påfaldende meget energi på at forkynde at du ikke er til Apple, du virker faktisk nærmest missionerende.. I betragtning af at du er så anti-Apple er det utroligt så travlt du har med at holde dig orienteret om hvad der sker på Apple fronten, er der måke en skabs-Apple-fanboy gemt i dig?
Redigeret af strandvasker - 24-Maj-2011 kl. 21:29
|
|
Ophørt
--
Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
|
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 21:58 |
|
|
renenielsen
Bruger
Oprettet: 21-Juli-2006
Point: 133
|
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 22:23 |
Prospect skrev:
Hvorfor bliver biler altid brugt til sammenligning ? Det fungere jo ikke |
Fordi at de kan sammenlignes ret godt Audi eller Volkswagen - den ene koster ret meget end den anden, men basal set gør de begge to det samme, tager en person fra A til B Apple eller HP (de billige modeller) - den ene koster ret meget end den anden, men basal set gør de det samme - bringer dig på nettet, redigere video, organiserer fotos.
Prospect skrev:
Det vil altså sige at de propper de samme ting i deres Imac/Macbook som vi andre putter i vores computere. |
Præcis, der sidder en Intel CPU i hver Mac, grafikkortet er fra Nvidia/AMD, harddisken er også en standard. (Motoren er den samme - Indpakningen er bare mere lækker)
|
LG 55LA860W (DIGI-TV) Sony BDP-S580 Sony STR-DH520 Humax iCord Mini (HD+/Fransat) Apple TV3 (Rental)
|
|
Sionic
Bruger
Oprettet: 27-Juni-2009
Point: 165
|
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 22:30 |
Denne tråd er jo ren blasfemi!
|
|
Alland82
Bruger
Oprettet: 13-Juni-2007
Point: 84
|
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 22:34 |
T-Duck skrev:
Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre? |
Har du nogensinde ejet en Mac?? For det må da være en forudsætning for at være så gal på dem?! Der er en grund til at der ikke er mange der skifter tilbage, og det er ikke hjernevask, tør jeg godt påstå.. Er enig i at folk der blindt køber alt hvad de laver er en anelse overivrige, men Apple kan altså noget med brugervenlighed og brugeroplevelse, som jeg ikke har oplevet mange andre steder.. //Allan
|
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace Synology DS411 | LG 55LM670 -------------- Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 22:41 |
Prospect skrev:
Siden hvornår er apple begyndt at lave bundkort? Harddiske? CPUer? Strømforsyninger? RAM? Drev?
Det vil altså sige at de propper de samme ting i deres Imac/Macbook som vi andre putter i vores computere. |
Dét som folk ikke fatter, når de siger "det er jo den samme indmad bare i en anden indpakning", er at det ER indpakningen der er årsagen til at folk køber Apple (og med "indpakning" mener jeg ikke mindst at produkterne på forhånd er gennemtestede og fungerer sammen). Dét som nogle åbenbart ser som overflødig designer-pjat, det ser andre som selve essensen i produktet. Og så en anden ting: Hvis det alligevel bare er det samme hardware, så vis mig ÉN windows-baseret laptop sammenlignelig med Macbook Air! Vis mig én trådløs router til under 1000,- uden ekstern PSU, i samme størrelse som Airport Express - og som er lige så nem at sætte op. Vis mig én netværks-afspiller - igen med indbygget PSU - på størrelse med Apple TV 2. Dét at få "standard" hardware til at fungere stabilt og med god batteri-levetid i en lækker, kompakt og ikke mindst brugervenlig indpakning, det ER altså penge værd for rigtigt mange mennesker. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det altid skal være så svært for folk at forholde sig til at andre kan have et andet syn på hvilke egenskaber et produkt skal have, end man selv har. Jeg har personligt ikke en kæft at bruge en Apple TV 2 til, og jeg kan sagtens se begrænsningerne i produktet - og hvorfor mange andre heller ikke har noget at bruge den til. Men derfor kan jeg jo godt synes at det er et pisselækkert produkt, uden at jeg er facebook-buddy med Steve Jobs af dén grund.
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19549
|
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 22:49 |
Otto J skrev:
Dét som folk ikke fatter, når de siger "det er jo den samme indmad bare i en anden indpakning", er at det ER indpakningen der er årsagen til at folk køber Apple (og med "indpakning" mener jeg ikke mindst at produkterne på forhånd er gennemtestede og fungerer sammen). Dét som nogle åbenbart ser som overflødig designer-pjat, det ser andre som selve essensen i produktet.
|
Erstat Apple med B&O, det er fuldstændigt det samme. Klaus
|
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 23:08 |
Jeg har aldrig kritiseret b&os prissætning, tværtimod faktisk. Jeg har kritiseret nogle af de valg de tager mht. Bl.a. Billedkvalitet, men ikke prisen for produkterne. Ingen leverer den samme "pakke" for mindre.
|
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 24-Maj-2011 kl. 23:20 |
I bund og grund er min begejstring for Iphone, B&O, Mercedes, Rolex og andre af den slags "luxus-varer", bundet i netop det som Otto skriver, nemlig funktionalitet "out of the box", design og stor herlighedsværdi. HVIS jeg var den type der selv ville rode med programering mm. ville mine valg nok gå en anden vej, men JEG ELSKER KVALITET og ting der fungerer, og når det så også er flot, så er jeg køber, UANSET NAVN.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|