Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Simon, TC
Super bruger
Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 22:35 |
Kandersen skrev:
Simon, TC skrev:
Kandersen skrev:
Otto J skrev:
Kandersen skrev:
Bemærk, jeg afviser ikke at Mac kan være lige så smart/brugbar som en traditionel PC. Jeg afviser at den til mer-prisen skulle være tilsvarende bedre. |
Det kan man jo altid fremføre. Er en Panasonic plasma merprisen værd i forhold til en LG? Er en Mercedes merprisen værd i forhold til en BMW? Er en Amarone merprisen værd i forhold til en Ripasso? Ja for nogle, nej for andre. Men man kan altså ikke lave nogen generisk, objektiv konklusion på hvornår et bedre, men dyrere produkt er pengene værd. Det afhænger helt og holdent af den enkelte bruger. Du forsøger at ophøje det til en generisk beslutning, om en Mac er merprisen værd eller ej. Sådan fungerer verden altså ikke.
|
Hvad er det for noget vås. Det er ganske konkret det jeg snakker om. Og skal vi være helt specifik, så er det/kan det være beregninger. Hvis du har en maskine i en neutral kasse der kan udføre dine beregninger på X tid, så går det hverken hurtigere eller langsommere af, at det nu er en designet kasse. Den del er sgu da et ufravigeligt faktum! Der er selvfølgelig også de mennesker, der tror deres maskiner er bedre, fordi de ser smarte ud. Men jeg formoder ikke vi skal tale så meget om dem |
Igen med design-tingen.. Er vi ude i indebrændt jalousi her, eller? |
Hvis kan da godt tage den igen, hvis det gør det nemmere for dig. Så kan du da se den smiley 2 gange. Betydningen er den samme. Tja, det er pudigt nok den samme sætning. Jalousi, naah. Men det hænger nok sammen med noget af det jeg skrev for snart flere dage siden, at designet ikke er det JEG vægter højst. |
Nej, DU vægter ikke designet højt - derfor virker det også ekstra useriøst at du igen og igen liiiige skal klemme ud mellem sidebenene hvordan du har det med at det har en betydning for andre. At du placerer en smiley efter sådan en omgang, betyder ikke at jeg synes du er sjov - eller dobbeltsjov når der er to -og det betyder slet ikke, at jeg ikke har tænkt mig at citere dig for det.
|
Tape Connection MKII
|
|
bird
Super bruger
Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 22:43 |
Gad vide hvornår Tapeconnection beder sine medarbejdere stoppe med at deltage i disse følelsesladede debatter, der kan skade kerne-forretningen.
Otto klarer det ok, men Simon har mistet grebet og er alt for involveret følelsesmæssigt i det her. Det giver ikke ligefrem goodwill til forretningen.
|
|
Sionic
Bruger
Oprettet: 27-Juni-2009
Point: 165
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 22:45 |
petrucci skrev:
- Kopierer/flytter du en mappe med filer over til et andet sted hvor der i forvejen er en mappe med samme navn, så "merger" du ikke de 2 mapper i OSX. Nææ...OSX sletter skam de filer der eksisterede i den mappe du kopierede/flyttede den til uden at advare dig.
| Det crap blir' endelig fix'et i Lion. Merge folders When you try to combine two folders with the same name, the Finder now offers to merge them into a single folder. Keep both files When you attempt to add a file to a folder that contains a file of the same name, the Finder now offers to keep both files, appending the word “copy” to the name of the new file.
Redigeret af Sionic - 07-Juni-2011 kl. 22:53
|
|
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6668
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 23:19 |
Sionic skrev:
Det crap blir' endelig fix'et i Lion.
Merge folders When you try to combine two folders with the same name, the Finder now offers to merge them into a single folder.
Keep both files When you attempt to add a file to a folder that contains a file of the same name, the Finder now offers to keep both files, appending the word “copy” to the name of the new file. |
Sjovt nok synes jeg godt om den måde det er på nu. Der hvor jeg arbejdede var produktionen langt an på at nye annoncer i en mappe erstattede den gamle udgave (som også lå i en mappe). Der måtte til enhver tid kun eksistere én udgave af en annonce - den nyeste. Ellers kunne der ske mange fejlindrykninger.
Vi producerede på den måde at et indesign dokument + alle nødvendige billedfiler lå i én mappe til hver annonce. Derfor var det en ulempe hvis mapperne blev "merget".
|
Venlig hilsen KB
|
|
Brixen
Guld medlem
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 23:22 |
...
Redigeret af Brixen - 08-Juni-2011 kl. 05:40
|
Venlig hilsen KB
|
|
Sionic
Bruger
Oprettet: 27-Juni-2009
Point: 165
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 23:40 |
Brixen skrev:
Sjovt nok synes jeg godt om den måde det er på nu. Der hvor jeg arbejdede var produktionen langt an på at nye annoncer i en mappe erstattede den gamle udgave (som også lå i en mappe). Der måtte til enhver tid kun eksistere én udgave af en annonce - den nyeste. Ellers kunne der ske mange fejlindrykninger.
Vi producerede på den måde at et indesign dokument + alle nødvendige billedfiler lå i én mappe til hver annonce. Derfor var det en ulempe hvis mapperne blev "merget".
| Du kan sikkert stadig bruge "Replace" som før. Det er nok for at beskytte nye brugere fra at fx. at slette hele deres musik bibliotek...
|
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 23:55 |
Simon, TC skrev:
Nej, DU vægter ikke designet højt - derfor virker det også ekstra useriøst at du igen og igen liiiige skal klemme ud mellem sidebenene hvordan du har det med at det har en betydning for andre. |
Øhh ja, hvordan var det nu lige jeg gentagende gange har skrevet, at jeg har det med det?
Simon, TC skrev:
At du placerer en smiley efter sådan en omgang, betyder ikke at jeg synes du er sjov - eller dobbeltsjov når der er to -og det betyder slet ikke, at jeg ikke har tænkt mig at citere dig for det. |
Hvad så hvis jeg sætter 3 smilies på, lader du så være? Du kan da citerer mig for hvad som helst, og også gerne ting jeg ikke har skrevet. Den eneste du udstiller er dig selv. I det her tilfælde burde du måske lige tænkt dig en smule mere om, eller alternativt have allieret dig med din kollega (Otto), da det sådan set var en kommentar til ham. Og måske spurgt ham, hvordan han opfattede det, inden du fare i flint og blot starter en unødig ballade. Du kunne også have valgt at spørge mig, men jeg er nu ikke så sikker på, at jeg ville have haft den sammen gennemslagskraft over for dig.
|
|
|
Brixen
Guld medlem
|
Sendt: 08-Juni-2011 kl. 00:06 |
Sionic skrev:
Du kan sikkert stadig bruge "Replace" som før. Det er nok for at beskytte nye brugere fra at fx. at slette hele deres musik bibliotek... |
Problemet har nok været at man godt nok fik en advarsel, men mange har ikke været klar over at advarslen også var sidste chance for at fortryde. Det var let at slette flere GB på den måde. Og da det slettede ikke kommer i papirkurven, gør det ondt.
|
Venlig hilsen KB
|
|
petrucci
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
|
Sendt: 08-Juni-2011 kl. 07:52 |
Sionic, det tog godt nok også sin tid for dem at fikse dette problem ;)
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 08-Juni-2011 kl. 08:01 |
Kandersen skrev:
I det her tilfælde burde du måske lige tænkt dig en smule mere om, eller alternativt have allieret dig med din kollega (Otto), da det sådan set var en kommentar til ham. Og måske spurgt ham, hvordan han opfattede det, inden du fare i flint og blot starter en unødig ballade. Du kunne også have valgt at spørge mig, men jeg er nu ikke så sikker på, at jeg ville have haft den sammen gennemslagskraft over for dig. |
Simon er en voksen mand, og han bestemmer selv hvad han skriver og ikke skriver. Jeg kan ikke rigtigt se at hans "angreb" er værre end mit angreb - eller dine angreb for den sags skyld - og iøvrigt er jeg sådan set enig med ham. Og igen mener jeg at du kritiserer andre for at gøre det samme som du selv - hvorfor skulle Simon ikke opfatte dine indlæg lige så bogstaveligt som du insisterer på at opfatte andres? Når det er dine indlæg, så skal man pludselig fortolke og måske endda spørge ind til meningen, mens du rask væk konkluderer alverdens ting ud fra én sætning. Jeg ved godt at det ser voldsomt ud at der står Tape Connection på to aktive brugere, men vi har altså ikke nogen koordinerede agenda'er når vi skriver på nettet. Det sker bare en gang imellem at vi er enige... Men tråden her har kørt cirka 40 sider for langt allerede, så for MIT vedkommende er jeg ude nu - Simon kan svare for sig selv.
|
|
petrucci
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
|
Sendt: 08-Juni-2011 kl. 08:06 |
JEG synes nu det var ret tydeligt at den kommentar fra Kandersen ikke skulle tages alvorlig overhovedet - blinkende smileyer og den måde sætningen var konstrueret på viser IMO tydeligt at det var en drillende joke-kommentar. Og jeg er så iøvrigt ENIG med ham i at der findes folk der tror deres maskine er bedre fordi den ser smartere ud. Jeg kender selv et par stykker.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 08-Juni-2011 kl. 08:12 |
petrucci skrev:
JEG synes nu det var ret tydeligt at den kommentar fra Kandersen ikke skulle tages alvorlig overhovedet - blinkende smileyer og den måde sætningen var konstrueret på viser IMO tydeligt at det var en drillende joke-kommentar. |
Hvordan ser du om det var begge sætninger i afsnittet, eller kun den sidste sætning, som smiley'en hentyder til? Hvordan er det "tydeligt?"
|
|