recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple forsøger at omgå garanti
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple forsøger at omgå garanti

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 15:34
@Mefisto
Og senere i artiklen står der:
"Selv om både han selv og souschefen har bekræftet, at mobilen er bedømt på indikationer udefra, ændrer Michael Bech senere forklaring og oplyser, at telefonen har været åbnet og undersøgt."

Giver ikke indtryk af, at Humac har haft styr på det. Herunder evt., hvad der egentlig står i Apples retningslinjer.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 15:52
Men det ændrer stadig ikke ved at Humac af to omgange har afvist reklamationen pga. fugtindikatoren selv om det virkelige problem var støv i et stik og har tilbudt kunden en ombytter til 3700,- sådan som direktøren for Humac siger retningslinjerne er.

Hvis det vitterlig er rigtigt, at de har haft den åbnet, er det jo også bare dobbelt lamt at de bliver ved med at afvise at reparere den. Så er den, hvem det så er, der har haft den åbent også inkompetent.

Det er så både ekspedienten, direktøren og teknikeren der ikke har "styr på det". Kan du finde på flere undskyldninger? :-)
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 16:57
Undskyldninger overfor hvem?
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19370
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Men i det øjeblik vi ser ir, eller en fugtindikator er påvirket, er Apples spilleregler, at vi ikke må gøre andet end at tilbyde en ombytningstelefon.


Fugtindikatoren kan de ikke se, før de skiller den ad. De har tydeligvis kigget ind i ladestikket og taget lommeulden for at være ir......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Men i det øjeblik vi ser ir, eller en fugtindikator er påvirket, er Apples spilleregler, at vi ikke må gøre andet end at tilbyde en ombytningstelefon.


Fugtindikatoren kan de ikke se, før de skiller den ad. De har tydeligvis kigget ind i ladestikket og taget lommeulden for at være ir......


Klaus


Så hvis der er ir i ladestikket, så skal man betale 3700 for en ombytter.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Men i det øjeblik vi ser ir, eller en fugtindikator er påvirket, er Apples spilleregler, at vi ikke må gøre andet end at tilbyde en ombytningstelefon.


Fugtindikatoren kan de ikke se, før de skiller den ad. De har tydeligvis kigget ind i ladestikket og taget lommeulden for at være ir......


Klaus

Lige for en ordens skyld, så er det ikke mig der siger det du har citeret. Det er Humacs adm. direktør, Michael Bech. Se foregående side.

Der står i en artikel på Politiken at der (også) sidder en indikator i stikket og kunden er blevet tilsendt et billede af lightningningporten samt en forklaring om at telefonen er fugtskadet. Det kan du jo tolke som du vil, men det er stadig et faktum at reklamationen er blevet afvist med påstand om fugtskade, hvilket ikke var rigtigt. Om de skal skille den ad eller ej for fejlagtigt at erklære den totalskadet kan jeg ikke se synderligt relevant.





Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

@Naiera
Nu kender jeg ikke ordlyden i Apples anvisninger til butikkerne. Kender du dem?
Men noget kan tyde på, at Humac medarbejderen har været lidt for ivrig i sin fortolkning, når andre butikker, der har de samme anvisninger, godt kan finde ud af, at bruge den sunde fornuft mht. lommeuld og lignende, og endda sende telefonen til værkstedet, selv om der er tegn på fugtskade.

Der viser sig en generel tendens, når de her forbrugerspørgsmål gang på gang bliver diskuteret her på siden: Der skues utrolig meget til fabrikantens anvisninger og overvejelser. I dette tilfælde Apples anvisninger for, hvordan butikken skal stille kunden, altså forbrugeren. Det kan forbrugeren altså være ligeglad med. Det er butikken, der har et ansvar over for forbrugeren, da det er butikken, der har indgået aftale gennem salg. Ifølge dansk lovgivning. Hvad producenten har af aftaler/forpligtigelser med/over for butikken kan forbrugeren ikke bruge til så meget. Humac skal leve op til de forpligtigelser, de har over for kunden, ikke over for Apple. Der er altså lovfæstet forskel på B2B og B2C.

Når vi taler om B2C, så er forbrugeren ganske godt beskyttet. Det nytter derfor ikke, at man giver køb på disse rettigheder, ved at bruge Apples anvisninger som en form for autoritet for videre handling i detailleddet. Meget af det her er desuden givet i artiklen fra Politiken. Det er derfor, efter min mening, omsonst at diskutere, hvad Apple anviser eller ikke anviser.

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 19:36
der blev tidligere skrevet at jeg skyder efter apple. Egentligt ikke, men jeg reagerer på at et stort firma opfører sig som en krejler på Vorbasse marked.

Efter at have læst lidt i tråden er jeg da også blevet klar over at det umiddelbart er Humac der har lavet fejlen. Men hvad nu hvis de kommer i klemme mellem Apple og forbrugeren, hvor Apple ikke vil godkende at telefonen er dækket af garanti med henvisning til en udløst fugtindikator. Humac kan så køre en sag mod Apple, men deres levegrundlag forsvinder jo, hvis de ikke kan handle med Apples produkter.


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 20:34
Rolig nu. Apple skal jo skaffe deres +30 % aktieafkast et sted fra - og der er kun forbrugerne til at betale ;-)
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:


Hvis du læser hele artiklen kunne noget tyde på, at det er Humac der fejler.


Nu har jeg selv lige læst artiklen før jeg kom herind på recordere, og det er da langt hen ad vejen lige så meget Apples skyld, med de restriktioner de lægger på forhandlernes muligheder for at udføre selv de mindste reparationer. Selvfølgelig ser det ikke så godt ud for Humac, når selv Power og Elmutanten kan finde ud af at fikse "lommeuld".

Dog mener jeg det er ret godt klaret, at man som forbruger ikke selv har tjekket opladerporten, hvis telefonen ikke ville oplade! Hvor svært er det at tage en lommelygte eller noget andet skarpt lys, og kigge i porten?


Det er da MEGET værre, at en "uddannet" iPhone reparatør IKKE ser lommeulden. Hvor pokker skulle fru Jensen vide det fra.
Til top
Dennis_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2013
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:


Hvis du læser hele artiklen kunne noget tyde på, at det er Humac der fejler.


Nu har jeg selv lige læst artiklen før jeg kom herind på recordere, og det er da langt hen ad vejen lige så meget Apples skyld, med de restriktioner de lægger på forhandlernes muligheder for at udføre selv de mindste reparationer. Selvfølgelig ser det ikke så godt ud for Humac, når selv Power og Elmutanten kan finde ud af at fikse "lommeuld".

Dog mener jeg det er ret godt klaret, at man som forbruger ikke selv har tjekket opladerporten, hvis telefonen ikke ville oplade! Hvor svært er det at tage en lommelygte eller noget andet skarpt lys, og kigge i porten?


Det er da MEGET værre, at en "uddannet" iPhone reparatør IKKE ser lommeulden. Hvor pokker skulle fru Jensen vide det fra.

Selvfølgelig, dybt kritisabelt at de ikke opdager det. 
Arbejder selv med reklamationer i en af de førnævnte firmaer, og det er meget tydeligt når der er lommeuld i lightning stik og den ikke kan gå i bund.. Jeg oplever minimum en gang i ugen at der kommer reklamationer pga. Det.
Så det er mærkeligt at det ikke er det første humac undersøger. Lige så snart en kunde med iphone siger at den ikke kan lade, kigger jeg i den, og prøver et kabel og som regel kan man tydeligt mærke at den ikke "låser" som den plejer at gøre, og så gør en tandstik underværker :) .
Kan godt forstå at kunden ikke tænker over det, men humac som netop kun har apple produkter, burde være bekendt med den type fejl. Men de må jo have misforstået det lommeuld som ir, eller set på en fugtindikator og så ikke set mere på det.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:



Det er da MEGET værre, at en "uddannet" iPhone reparatør IKKE ser lommeulden. Hvor pokker skulle fru Jensen vide det fra.


Det er det vel, men når noget ikke virker, så synes jeg det er løjerligt, at man ikke som minimum i det mindste lige TÆNKER over hvad der kunne være galt. Lommeuldsfikset kræver ingen invasive indgreb overhovedet. Det må være det nemmeste fiks i mobiltelefonens historie. Hvis ladestikket ikke virker som det skal, hvad så med at kigge på det?!

Som rimeligt tech-kyndig har jeg selvfølgelig nok bare svært ved at sætte mig ind i en tech-muggles tankegang...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu