|
Apple forsøger at omgå garanti |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
Skalle06
Guld medlem Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
@Mefisto
Og senere i artiklen står der: "Selv om både han selv og souschefen har bekræftet, at mobilen er bedømt på indikationer udefra, ændrer Michael Bech senere forklaring og oplyser, at telefonen har været åbnet og undersøgt." Giver ikke indtryk af, at Humac har haft styr på det. Herunder evt., hvad der egentlig står i Apples retningslinjer. |
|||
Go outside, the graphics are amazing!
|
|||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1666 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men det ændrer stadig ikke ved at Humac af to omgange har afvist reklamationen pga. fugtindikatoren selv om det virkelige problem var støv i et stik og har tilbudt kunden en ombytter til 3700,- sådan som direktøren for Humac siger retningslinjerne er.
Hvis det vitterlig er rigtigt, at de har haft den åbnet, er det jo også bare dobbelt lamt at de bliver ved med at afvise at reparere den. Så er den, hvem det så er, der har haft den åbent også inkompetent. Det er så både ekspedienten, direktøren og teknikeren der ikke har "styr på det". Kan du finde på flere undskyldninger? :-)
|
|||
Skalle06
Guld medlem Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Undskyldninger overfor hvem?
|
|||
Go outside, the graphics are amazing!
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fugtindikatoren kan de ikke se, før de skiller den ad. De har tydeligvis kigget ind i ladestikket og taget lommeulden for at være ir...... Klaus |
|||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så hvis der er ir i ladestikket, så skal man betale 3700 for en ombytter. |
|||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1666 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Lige for en ordens skyld, så er det ikke mig der siger det du har citeret. Det er Humacs adm. direktør, Michael Bech. Se foregående side. Der står i en artikel på Politiken at der (også) sidder en indikator i stikket og kunden er blevet tilsendt et billede af lightningningporten samt en forklaring om at telefonen er fugtskadet. Det kan du jo tolke som du vil, men det er stadig et faktum at reklamationen er blevet afvist med påstand om fugtskade, hvilket ikke var rigtigt. Om de skal skille den ad eller ej for fejlagtigt at erklære den totalskadet kan jeg ikke se synderligt relevant. |
|||
Skyhigh
Bruger Oprettet: 20-Juni-2016 Status: Offline Point: 79 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der viser sig en generel tendens, når de her
forbrugerspørgsmål gang på gang bliver diskuteret her på siden: Der skues
utrolig meget til fabrikantens anvisninger og overvejelser. I dette tilfælde
Apples anvisninger for, hvordan butikken skal stille kunden, altså forbrugeren.
Det kan forbrugeren altså være ligeglad med. Det er butikken, der har et ansvar
over for forbrugeren, da det er butikken, der har indgået aftale gennem salg. Ifølge
dansk lovgivning. Hvad producenten har af aftaler/forpligtigelser med/over for
butikken kan forbrugeren ikke bruge til så meget. Humac skal leve op til de
forpligtigelser, de har over for kunden, ikke over for Apple. Der er altså
lovfæstet forskel på B2B og B2C. Når vi taler om B2C, så er forbrugeren ganske godt beskyttet.
Det nytter derfor ikke, at man giver køb på disse rettigheder, ved at bruge Apples
anvisninger som en form for autoritet for videre handling i detailleddet. Meget
af det her er desuden givet i artiklen fra Politiken. Det er derfor, efter min
mening, omsonst at diskutere, hvad Apple anviser eller ikke anviser. |
|||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
der blev tidligere skrevet at jeg skyder efter apple. Egentligt ikke, men jeg reagerer på at et stort firma opfører sig som en krejler på Vorbasse marked.
Efter at have læst lidt i tråden er jeg da også blevet klar over at det umiddelbart er Humac der har lavet fejlen. Men hvad nu hvis de kommer i klemme mellem Apple og forbrugeren, hvor Apple ikke vil godkende at telefonen er dækket af garanti med henvisning til en udløst fugtindikator. Humac kan så køre en sag mod Apple, men deres levegrundlag forsvinder jo, hvis de ikke kan handle med Apples produkter. |
|||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|||
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1262 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Rolig nu. Apple skal jo skaffe deres +30 % aktieafkast et sted fra - og der er kun forbrugerne til at betale ;-)
|
|||
Brianigenigen
Guld medlem Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er da MEGET værre, at en "uddannet" iPhone reparatør IKKE ser lommeulden. Hvor pokker skulle fru Jensen vide det fra. |
|||
Dennis_m
Bruger Oprettet: 16-Februar-2013 Status: Offline Point: 73 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Selvfølgelig, dybt kritisabelt at de ikke opdager det. Arbejder selv med reklamationer i en af de førnævnte firmaer, og det er meget tydeligt når der er lommeuld i lightning stik og den ikke kan gå i bund.. Jeg oplever minimum en gang i ugen at der kommer reklamationer pga. Det. Så det er mærkeligt at det ikke er det første humac undersøger. Lige så snart en kunde med iphone siger at den ikke kan lade, kigger jeg i den, og prøver et kabel og som regel kan man tydeligt mærke at den ikke "låser" som den plejer at gøre, og så gør en tandstik underværker :) . Kan godt forstå at kunden ikke tænker over det, men humac som netop kun har apple produkter, burde være bekendt med den type fejl. Men de må jo have misforstået det lommeuld som ir, eller set på en fugtindikator og så ikke set mere på det.
|
|||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
Det er det vel, men når noget ikke virker, så synes jeg det er løjerligt, at man ikke som minimum i det mindste lige TÆNKER over hvad der kunne være galt. Lommeuldsfikset kræver ingen invasive indgreb overhovedet. Det må være det nemmeste fiks i mobiltelefonens historie. Hvis ladestikket ikke virker som det skal, hvad så med at kigge på det?! Som rimeligt tech-kyndig har jeg selvfølgelig nok bare svært ved at sætte mig ind i en tech-muggles tankegang... |
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |