|
Apple TV 4 - 50Hz/60Hz |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er godt nok ikke mange Netflix-understøttede enheder der kan sende 23.976 ud.
Én ting er hvis man viser 50 eller 60Hz ved den anden opdateringshastighed; noget helt andet og langt mindre forstyrrende er den judder man får, når man viser 24 billeder i sekundet ved 60Hz. Dét har jeg selv kigget på i årevis. |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2036 |
60 Hz materiale ved 50 Hz output er naturligvis usammenligneligt meget være (reelt slet ikke funktionelt) end 23,976 fps ved 50/60 Hz. ...Hjernen kan vænne sig til 23,976 fps ved 50/60 Hz og sortere den tilførte judder støj/uro fra, i hvertfald i nogen grad, lige som hjernen også kan vænne sig til at høre musik i en bil med en larmende bilmotor og andre sub-optimale forhold. Men den vil altid være langt bedre stillet og helt fri for at skulle arbejde med forstyrrelserne og forvrængningerne hvis man har 23,976 output til 23,976 materiale. Personligt fravælger jeg udstyr der ikke kan outputte 23,976 materiale i 23,976. Min hjerne har nemlig vænnet sig til ukompromitteret afspilning og bliver voldsomt forstyrret og irriteret over den judder-uro der tilføres er når 23,796 materiale outputtes med 50/60Hz. Hvorfor nøjes, når det er muligt at få det gjort ordentligt? Redigeret af TBC1 - 06-September-2016 kl. 15:11 |
|
![]() |
|
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Er det muligt at få en streamingboks, der har native danske apps som DRtv, TV2 Play, ViaPlay osv. og som samtig kan outputte 23,976? |
|
Go outside, the graphics are amazing!
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12422 |
Hvilke afspillere med Netflix er det egentlig, der kan sende 23.976 ud? Desuden er 23.976 ved 50Hz og 60 ved 50Hz det samme problem. 24Hz speedet op til 50Hz giver ingen judder, men selvfølgelig et billede der kører 4% for hurtigt. Dette giver selvfølgelig også problemer med lyden. Redigeret af Naiera - 06-September-2016 kl. 17:30 |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2036 |
@Skalle06 & Naiere Jeg ved ikke om der findes stand-alone streamingbokse/afspillere der kan sende 23,976 ud. (Shield et muligt bud?) Som beskrevet på side 2 benytter jeg af samme grund selv PC til ordentlig afspilning @23,796
Speedup er noget der benyttes i forbindelse med TV stationer der transmitterer i 50 Hz og noget der blev brug tilbage i PAL DVD-dagene. Det er ikke noget der er aktuelt på hverken Blu-ray eller hos Netflix anno 2016. ...Der ligger det meste materiale (film/serier) i 23,976 fps, jævnfør i øvrig nedenstående data fra Netflix egen App, allerede tidligere postede: ![]() ...Det er netop af den grund at der opstår irriterende judder ved afspilning af Netflix i 50/60 Hz. Denne judder opstår ikke i forbindelse med materiale speeded op til 25fps og udsendt på TV stationer med 50Hz. Redigeret af TBC1 - 07-September-2016 kl. 02:34 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |