|
Apple TV 4K - Går nogle gange i sort kortvarigt |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |||
MortenP
Guld medlem Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 654 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-August-2019 kl. 09:58 |
||
Hej
Jeg har et Apple TV4K som kører ganske glimrende, og er nemt at bruge. Men jeg oplever i Netflix at når jeg f.eks. går ud af en serie og vil tilbage til hovedmenuen, så går skærmen i sort i 5-6 sekunder for så at vende tilbage igen. Jeg har et LG 65" LED TV, som understøtter 4K. og jeg har IKKE slået HDR til, da jeg synes menu osv. ser træls ud på apple tv'et, og i øvrigt ikke kan se den store forskel ellers :-). Kan det være den funktion hvor den selv skifter Hz? Og er der en måde at undgå at den går i sort (men at den stadig har den automatiske funktion?) På forhånd tak.
|
|||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 1401 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeps det er højt sandsynligt når dit TV skifter skærmfrekvens, og nej det kan du ikke gøre noget ved, andet end at slå den automatiske skærmfrekvens fra på ATV.
|
|||
Mvh Jesper
|
|||
MortenP
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ok. tak
Er der ulemper ved det?. Kan man med fordel sætte den på en fast skærmfrekvens? og i så fald, hvilken er optimal? |
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ingen af dem er optimal, da der bruges både 50 og 60 Hz, det bedste er at bruge Netflix og You Tube direkte på TV, i stedet for en extern enhed. HDR giver billedet giver billedet et extra pift. Der skiftes automatisk til HDR når det er via App på TVet. Bruger altid kun TVet til Netflix og You Tube.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad er det dog for noget vrøvl. Du skal netop bruge en ekstern enhed for at få vist indhold i rette framerate. Apple TV skal stå til automatisk skift af framerate for at undgå at 24p indhold konverteres til 50 eller 60Hz. Standard frekvens kan med fordel sættes til 50Hz, hvis der benyttes danske apps som f.eks. DR og TV2, da de ikke automatisk kan skifte. |
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ulempen ved at sætte den ved en fast frekvens er, at en del indhold så vil blive konverteret. Netflix er primært 24p, og det bør du ikke sætte AppleTV til, da interfacet så bliver langsomt. Redigeret af lunddal - 30-August-2019 kl. 11:34 |
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg får det bedste resultat direkte på TVet, i sær hvad angår HDR, det ser bedre ud end via You See boksen, har også en Shield, men den kan ikke vise HDR. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Både DR TV og TV2 Play apps skifter automatisk nu på ATV.
|
|||
lunddal
Funktioner
Tak(0)
|
||
Trådstarter har et AppleTV, der ingen problemer har med dette, så din erfaring med YouSee boks og Shield er så ikke til så meget hjælp, Og så er Netflix låst til 60Hz i app'en på mange tv. Redigeret af lunddal - 30-August-2019 kl. 12:26 |
|||
lunddal
Funktioner
Tak(0)
|
||
OK. Har ikke selv prøvet, men en anden skrev for kort tid siden, at de stadigvæk ikke gjorde, og da MLB ikke selv kan skifte til 60Hz har det været lidt irriterende. Så tak for info Redigeret af lunddal - 30-August-2019 kl. 12:29 |
|||
MortenP
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak.
Jeg lever vist bare med at det lige blinker sort en periode :). Jeg synes AppleTV interfacet er LANGT bedre end mit LG's indbyggede. nemmere at navigere i, og så er den bare lynhurtig.
|
|||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Online Point: 6211 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Indstil Apple TV til 60 Hz, det virker fint med min LG OLED
Redigeret af jake51 - 30-August-2019 kl. 15:51 |
|||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |