recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4K - Går nogle gange i sort kortvarigt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4K - Går nogle gange i sort kortvarigt

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV 4K - Går nogle gange i sort kortvarigt
    Sendt: 30-August-2019 kl. 09:58
Hej

Jeg har et Apple TV4K som kører ganske glimrende, og er nemt at bruge. Men jeg oplever i Netflix at når jeg f.eks. går ud af en serie og vil tilbage til hovedmenuen, så går skærmen i sort i 5-6 sekunder for så at vende tilbage igen. 

Jeg har et LG 65" LED TV, som understøtter 4K. og jeg har IKKE slået HDR til, da jeg synes menu osv. ser træls ud på apple tv'et, og i øvrigt ikke kan se den store forskel ellers :-). 

Kan det være den funktion hvor den selv skifter Hz?

Og er der en måde at undgå at den går i sort (men at den stadig har den automatiske funktion?)

På forhånd tak.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 10:12
Jeps det er højt sandsynligt når dit TV skifter skærmfrekvens, og nej det kan du ikke gøre noget ved, andet end at slå den automatiske skærmfrekvens fra på ATV.
Mvh Jesper
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 10:39
Ok. tak

Er der ulemper ved det?. Kan man med fordel sætte den på en fast skærmfrekvens? og i så fald, hvilken er optimal?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 11:13
 Ingen af dem er optimal, da der bruges både 50 og 60 Hz, det bedste er at bruge Netflix og You Tube direkte på TV, i stedet for en extern enhed.

 HDR giver billedet giver billedet et extra pift. Der skiftes automatisk til HDR når det er via App på TVet.
Bruger altid kun TVet til Netflix og You Tube.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Ingen af dem er optimal, da der bruges både 50 og 60 Hz, det bedste er at bruge Netflix og You Tube direkte på TV, i stedet for en extern enhed..


Hvad er det dog for noget vrøvl. Du skal netop bruge en ekstern enhed for at få vist indhold i rette framerate.

Apple TV skal stå til automatisk skift af framerate for at undgå at 24p indhold konverteres til 50 eller 60Hz.

Standard frekvens kan med fordel sættes til 50Hz, hvis der benyttes danske apps som f.eks. DR og TV2, da de ikke automatisk kan skifte.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Ok. tak

Er der ulemper ved det?.


Ulempen ved at sætte den ved en fast frekvens er, at en del indhold så vil blive konverteret.

Netflix er primært 24p, og det bør du ikke sætte AppleTV til, da interfacet så bliver langsomt.

Redigeret af lunddal - 30-August-2019 kl. 11:34
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 11:39
 Jeg får det bedste resultat direkte på TVet, i sær hvad angår HDR, det ser bedre ud end via You See boksen, har også en Shield, men den kan ikke vise HDR.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Ingen af dem er optimal, da der bruges både 50 og 60 Hz, det bedste er at bruge Netflix og You Tube direkte på TV, i stedet for en extern enhed..


Standard frekvens kan med fordel sættes til 50Hz, hvis der benyttes danske apps som f.eks. DR og TV2, da de ikke automatisk kan skifte.

Både DR TV og TV2 Play apps skifter automatisk nu på ATV.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Jeg får det bedste resultat direkte på TVet, i sær hvad angår HDR, det ser bedre ud end via You See boksen, har også en Shield, men den kan ikke vise HDR.



Trådstarter har et AppleTV, der ingen problemer har med dette, så din erfaring med YouSee boks og Shield er så ikke til så meget hjælp,

Og så er Netflix låst til 60Hz i app'en på mange tv.

Redigeret af lunddal - 30-August-2019 kl. 12:26
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Ingen af dem er optimal, da der bruges både 50 og 60 Hz, det bedste er at bruge Netflix og You Tube direkte på TV, i stedet for en extern enhed..


Standard frekvens kan med fordel sættes til 50Hz, hvis der benyttes danske apps som f.eks. DR og TV2, da de ikke automatisk kan skifte.


Både DR TV og TV2 Play apps skifter automatisk nu på ATV.


OK. Har ikke selv prøvet, men en anden skrev for kort tid siden, at de stadigvæk ikke gjorde, og da MLB ikke selv kan skifte til 60Hz har det været lidt irriterende.

Så tak for info

Redigeret af lunddal - 30-August-2019 kl. 12:29
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 13:25
Tak. 

Jeg lever vist bare med at det lige blinker sort en periode :). 

Jeg synes AppleTV interfacet er LANGT bedre end mit LG's indbyggede. nemmere at navigere i, og så er den bare lynhurtig. 
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 15:50
Indstil Apple TV til 60 Hz, det virker fint med min LG OLED

Redigeret af jake51 - 30-August-2019 kl. 15:51
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu