|
Apple TV 4K - Går nogle gange i sort kortvarigt |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||||||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Det er så kun live-kanalerne, der kan autoskifte, og på DR er det endda kun DR1. |
||||||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
I har faktisk begge delvist ret, alt efter om man taler Netflix eller YouTube Mht Netflix er det som Lundahl siger mht. match af framerate, mens radiomanden rammer YouTube bedst. For til YouTube er er det faktisk en fordel at bruge TV'ets indbyggede app i stedet for ATV'et, da ATV'et sutter seriøst røv mht YouTube, både hvad angår opløsning (max 1080p) og framerate (låst - og særligt slemt hvis man har udgangspunkt i 50 Hz til Danske tjenester uden match funktion) Så summa sumarrum: Bedste Netflix: Brug ekstern ATV 4K med match content & framerate aktiveret - den funktion der gør ATV'et til den bedste streamingenhed på markedet til Netflix (og andre streaming-tjenester kombatible med match framerate funktionen) Bedste YouTube: Brug TV'ets interne App og hold dig langt væk fra ATV mht YouTube.
I øvrigt kan det på nogle TV være en fordel at starte DRTV via HbbTV (den røde knap når kanalen er tunet) i stedet for at starte DRTV på de TV der også har app/HbbTV-genvej via smart-tv menuen, da flere enheder i den forbindelse forbliver i de 50 Hz TV'et er i når man har tunet DR DVB kanalen, frem for at skifte til smart-tv platformens 60 Hz før adgangen til DRTV Redigeret af TBC1 - 01-September-2019 kl. 02:08 |
||||||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||||||
Rune Dalsgaard
Ny bruger Oprettet: 10-Januar-2020 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Mit Apple TV 4K skifter ikke selv til 50 Hz til DR TV, og 60 Hz til InFuse eller Netflix selvom det er slået til under indstillinger. Andre der oplever dette, og har en løsning? 60 Hz på DR TV kører ikke flydende. Kun på 50 Hz
|
||||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
|
||||||
Rune Dalsgaard
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
men så hakker pauseskærmen :(
|
||||||
Rune Dalsgaard
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Men så hakker pauseskærmen
|
||||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
|
||||||
Rune Dalsgaard
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Hvad mener du? Er det kun dPlay som automatisk kan skifte Hz? Nu er jeg forvirret :)
|
||||||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
|
||||||
Rune Dalsgaard
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Mange tak for hjælpen :) Nu er jeg blevet klogere. God weekend
|
||||||
rune.alleslev
Junior bruger Oprettet: 09-Oktober-2017 Sted: København Status: Offline Point: 25 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Jeg har lidt det samme issue... og så dog ikke...
Efter sidste opdatering af TVOS vil ATV helst ikke afspille film med DV. Jeg var inde og kigge i settings og kunne se at den var sat til standard settings (dvs den viser bare i HDR). Så jeg satte den til DV + match FR + match content. Når jeg så ser fx film i iTunes med DV så går skærmen i sort med jævne mellemrum. Det er så irriterende at jeg har slået det fra og nu har sat til "standard" HDR. Æv æv. DV kører perfekt i Netflix TV app og der er ikke rørt ved kabler ifm opdateringen.
Jeg har LG OLEDC7 og tidligere havde jeg ikke det problem. Redigeret af rune.alleslev - 10-Januar-2020 kl. 20:42 |
||||||
Rune Alleslev
LG OLED55C9V - Denon receiver + Heos - B&W højtalere - PS4 - ATV 4K |
||||||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Du skal sætte ATV til 50 Hz SDR. Og match framerate og indhold. Så skifter den selv til DV eller HDR, når det er nødvendigt. |
||||||
Venlig hilsen
KB |
||||||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |