recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4K - Går nogle gange i sort kortvarigt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4K - Går nogle gange i sort kortvarigt

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Ingen af dem er optimal, da der bruges både 50 og 60 Hz, det bedste er at bruge Netflix og You Tube direkte på TV, i stedet for en extern enhed..


Standard frekvens kan med fordel sættes til 50Hz, hvis der benyttes danske apps som f.eks. DR og TV2, da de ikke automatisk kan skifte.


Både DR TV og TV2 Play apps skifter automatisk nu på ATV.


OK. Har ikke selv prøvet, men en anden skrev for kort tid siden, at de stadigvæk ikke gjorde, og da MLB ikke selv kan skifte til 60Hz har det været lidt irriterende.

Så tak for info


Det er så kun live-kanalerne, der kan autoskifte, og på DR er det endda kun DR1.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2019 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Ingen af dem er optimal, da der bruges både 50 og 60 Hz, det bedste er at bruge Netflix og You Tube direkte på TV, i stedet for en extern enhed..


Hvad er det dog for noget vrøvl. Du skal netop bruge en ekstern enhed for at få vist indhold i rette framerate.

Apple TV skal stå til automatisk skift af framerate for at undgå at 24p indhold konverteres til 50 eller 60Hz.

Standard frekvens kan med fordel sættes til 50Hz, hvis der benyttes danske apps som f.eks. DR og TV2, da de ikke automatisk kan skifte.

I har faktisk begge delvist ret, alt efter om man taler Netflix eller YouTube

Mht Netflix er det som Lundahl siger mht. match af framerate, mens radiomanden rammer YouTube bedst.

For til YouTube er er det faktisk en fordel at bruge TV'ets indbyggede app i stedet for ATV'et, da ATV'et sutter seriøst røv mht YouTube, både hvad angår opløsning (max 1080p) og framerate (låst - og særligt slemt hvis man har udgangspunkt i 50 Hz til Danske tjenester uden match funktion)

Så summa sumarrum:

Bedste Netflix: Brug ekstern ATV 4K med match content & framerate aktiveret - den funktion der gør ATV'et til den bedste streamingenhed på markedet til Netflix (og andre streaming-tjenester kombatible med match framerate funktionen)

Bedste YouTube: Brug TV'ets interne App og hold dig langt væk fra ATV mht YouTube. 

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det er så kun live-kanalerne, der kan autoskifte, og på DR er det endda kun DR1.
Ok, det har jeg så til gode at opdage, men nu står ATV'et som udgangspunkt også i 50 Hz og jeg bruger DVB for bedre kvalitet hvis jeg endelig ser flow TV, så hvis det er til 50 Hz der skiftes ...og ikke 25 = ? ... så har jeg jo af gode grunde heller ikke haft mulighed for at opdage det.

I øvrigt kan det på nogle TV være en fordel at starte DRTV via HbbTV (den røde knap når kanalen er tunet) i stedet for at starte DRTV på de TV der også har app/HbbTV-genvej via smart-tv menuen, da flere enheder i den forbindelse forbliver i de 50 Hz TV'et er i når man har tunet DR DVB kanalen, frem for at skifte til smart-tv platformens 60 Hz før adgangen til DRTV

Redigeret af TBC1 - 01-September-2019 kl. 02:08
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Rune Dalsgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2020
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune Dalsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 18:52
Mit Apple TV 4K skifter ikke selv til 50 Hz til DR TV, og 60 Hz til InFuse eller Netflix selvom det er slået til under indstillinger. Andre der oplever dette, og har en løsning? 60 Hz på DR TV kører ikke flydende. Kun på 50 Hz
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Rune Dalsgaard Rune Dalsgaard skrev:

Mit Apple TV 4K skifter ikke selv til 50 Hz til DR TV, og 60 Hz til InFuse eller Netflix selvom det er slået til under indstillinger. Andre der oplever dette, og har en løsning? 60 Hz på DR TV kører ikke flydende. Kun på 50 Hz
du skal sætte den til 50hz fast og så den skifter i Netflix osv
Til top
Rune Dalsgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2020
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune Dalsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 19:06
men så hakker pauseskærmen :(
Til top
Rune Dalsgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2020
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune Dalsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Rune Dalsgaard Rune Dalsgaard skrev:

Mit Apple TV 4K skifter ikke selv til 50 Hz til DR TV, og 60 Hz til InFuse eller Netflix selvom det er slået til under indstillinger. Andre der oplever dette, og har en løsning? 60 Hz på DR TV kører ikke flydende. Kun på 50 Hz
du skal sætte den til 50hz fast og så den skifter i Netflix osv

Men så hakker pauseskærmen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Rune Dalsgaard Rune Dalsgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Rune Dalsgaard Rune Dalsgaard skrev:

Mit Apple TV 4K skifter ikke selv til 50 Hz til DR TV, og 60 Hz til InFuse eller Netflix selvom det er slået til under indstillinger. Andre der oplever dette, og har en løsning? 60 Hz på DR TV kører ikke flydende. Kun på 50 Hz
du skal sætte den til 50hz fast og så den skifter i Netflix osv


Men så hakker pauseskærmen
ja du må overleve så længe det kun er dplay af danske tjenester der skifter frekvens
Til top
Rune Dalsgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2020
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune Dalsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Rune Dalsgaard Rune Dalsgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Rune Dalsgaard Rune Dalsgaard skrev:

Mit Apple TV 4K skifter ikke selv til 50 Hz til DR TV, og 60 Hz til InFuse eller Netflix selvom det er slået til under indstillinger. Andre der oplever dette, og har en løsning? 60 Hz på DR TV kører ikke flydende. Kun på 50 Hz
du skal sætte den til 50hz fast og så den skifter i Netflix osv


Men så hakker pauseskærmen
ja du må overleve så længe det kun er dplay af danske tjenester der skifter frekvens

Hvad mener du? Er det kun dPlay som automatisk kan skifte Hz?
Nu er jeg forvirret :)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Rune Dalsgaard Rune Dalsgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Rune Dalsgaard Rune Dalsgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Rune Dalsgaard Rune Dalsgaard skrev:

Mit Apple TV 4K skifter ikke selv til 50 Hz til DR TV, og 60 Hz til InFuse eller Netflix selvom det er slået til under indstillinger. Andre der oplever dette, og har en løsning? 60 Hz på DR TV kører ikke flydende. Kun på 50 Hz
du skal sætte den til 50hz fast og så den skifter i Netflix osv


Men så hakker pauseskærmen
ja du må overleve så længe det kun er dplay af danske tjenester der skifter frekvens


Hvad mener du? Er det kun dPlay som automatisk kan skifte Hz?
Nu er jeg forvirret :)
ja af de danske tjenester. Dr, tv2 Viaplay og hbo Nordic gør ikke. Derfor sæt din ATV til 50hz og overlev den hakker lidt i pauseskærm
Til top
Rune Dalsgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2020
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune Dalsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Rune Dalsgaard Rune Dalsgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Rune Dalsgaard Rune Dalsgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Rune Dalsgaard Rune Dalsgaard skrev:

Mit Apple TV 4K skifter ikke selv til 50 Hz til DR TV, og 60 Hz til InFuse eller Netflix selvom det er slået til under indstillinger. Andre der oplever dette, og har en løsning? 60 Hz på DR TV kører ikke flydende. Kun på 50 Hz
du skal sætte den til 50hz fast og så den skifter i Netflix osv


Men så hakker pauseskærmen
ja du må overleve så længe det kun er dplay af danske tjenester der skifter frekvens


Hvad mener du? Er det kun dPlay som automatisk kan skifte Hz?
Nu er jeg forvirret :)
ja af de danske tjenester. Dr, tv2 Viaplay og hbo Nordic gør ikke. Derfor sæt din ATV til 50hz og overlev den hakker lidt i pauseskærm

Mange tak for hjælpen :)
Nu er jeg blevet klogere.
God weekend
Til top
rune.alleslev Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2017
Sted: København
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rune.alleslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 20:41
Jeg har lidt det samme issue... og så dog ikke... 

Efter sidste opdatering af TVOS vil ATV helst ikke afspille film med DV. Jeg var inde og kigge i settings og kunne se at den var sat til standard settings (dvs den viser bare i HDR). Så jeg satte den til DV + match FR + match content. Når jeg så ser fx film i iTunes med DV så går skærmen i sort med jævne mellemrum. Det er så irriterende at jeg har slået det fra og nu har sat til "standard" HDR. Æv æv.

DV kører perfekt i Netflix TV app og der er ikke rørt ved kabler ifm opdateringen.

Jeg har LG OLEDC7 og tidligere havde jeg ikke det problem.


Redigeret af rune.alleslev - 10-Januar-2020 kl. 20:42
Rune Alleslev
LG OLED55C9V - Denon receiver + Heos - B&W højtalere - PS4 - ATV 4K
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af rune.alleslev rune.alleslev skrev:

Jeg har lidt det samme issue... og så dog ikke... 

Efter sidste opdatering af TVOS vil ATV helst ikke afspille film med DV. Jeg var inde og kigge i settings og kunne se at den var sat til standard settings (dvs den viser bare i HDR). Så jeg satte den til DV + match FR + match content. Når jeg så ser fx film i iTunes med DV så går skærmen i sort med jævne mellemrum. Det er så irriterende at jeg har slået det fra og nu har sat til "standard" HDR. Æv æv.

DV kører perfekt i Netflix TV app og der er ikke rørt ved kabler ifm opdateringen.

Jeg har LG OLEDC7 og tidligere havde jeg ikke det problem.

Du skal sætte ATV til 50 Hz SDR. Og match framerate og indhold. Så skifter den selv til DV eller HDR, når det er nødvendigt.


Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu