recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV (ATV) opsætning til Plex-"hack"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV (ATV) opsætning til Plex-"hack"

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV (ATV) opsætning til Plex-"hack"
    Sendt: 23-August-2013 kl. 14:59
Hej...
 
Har for kort tid siden investeret i en ATV til overføring af Musik til soundbar m.m.
 
Siden har jeg - af flere omgange - set og læst at man via et lille indgreb kan få enheden til at tilgå ens NAS direkte og afspille film i formaet X264 e.l.
 
Her er opsætningen:
Router: Dlink DIR-855
Synology 412+
ATV (AppleTV)
 
Er der nogle herinde, som har fået dette til at fungere og som kan linke eller komme med en nem og forståelig vejledning, så jeg kan få dette gjort selv. Og hvad opnåes der evt. ekstra udover dette...?
 
Fortsat god dag og jeg håber der er nogle som kan hjælpe.
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 16:12
Hej 
Gætter på at det er apple tv 3 du har.
Hvis jeg husker rigtig er den stadig ikke blevet jail broken.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af technology technology skrev:

Hej 
Gætter på at det er apple tv 3 du har.
Hvis jeg husker rigtig er den stadig ikke blevet jail broken.
 
Hej Technology...
 
Det er ganske korrekt at det er en ATV3 og der ikke er et komplet Jailbreak til denne enhed endnu...
 
Men alt andet lige, så er der fundet et mindre hul, så den kan sættes op til at "arbejde" sammen med PLEX-serveren. Og det er dette jeg ønsker at udnytte.
 
Da jeg allerede har mulighed for, at køre PLEX-server fra min Synology NAS... :-)
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19251
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 17:19
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du læst:

http://forums.plexapp.com/index.php/topic/69410-read-before-posting/

Klaus
 
Hej KlausDM...
 
Jeg har været forbi der, men desværre uden det store held.
 
Derfor jeg spørger i dette forum, om der er nogen som har fået det til at fungere på en SYNOLOGY server og hvordan de gjorde. Dels for at få en hjælp og evt. lige have en og spare med, såfremt der opstod et symptom. :-)
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 04:31
http://lmgtfy.com/?q=plex+apple+tv+3


Redigeret af turbonegro - 24-August-2013 kl. 04:32
Til top
popsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér popsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af turbonegro turbonegro skrev:

http://lmgtfy.com/?q=plex+apple+tv+3

Hold kæft hvor er jeg bare super glad for folk gider stille deres spørgsmål i dette forum, så jeg undgår at skulle Google og ende med 591.999 ubrugelige hits. På denne måde får jeg, og sikkert mange andre, belyst netop vores problem hurtigt og effektivt...
... det der så trækker voldsomt ned, er alle de arrogante bedrevidende idioter, som kun kan finde ud af at bruge Google i stedet for at hjælpe med en besvarelse...
Til top
akafester Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Sted: Farum
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akafester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 10:20
Jeg har selv en synology og et appleTV 3. 
Det var meningen at jeg skulle have prøvet det her.

Men det jeg har fundet frem til er at der er et fremragende forum først og fremmest linket til herunder.

Hvis man har en synology kan man med fordel bruge denne guide til opsætningen.

Hele ideen er at du rerouter apples trailer app til det her plexconnect som så snakker sammen med plex media serveren. Det kræver dog, så vidt jeg har læst mig til, at serveren kan transcode. Men har som sagt ikke leget med det endnu.
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S
Til top
Bamse82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bamse82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 13:35
Hej.

Jeg benytter det på atv2 (uden jailbreak) og med en pc som server. Det virker super fint og er nemt at sætte op. Største udfordring er at jeg ikke kan få den tl at afspille img og iso filer, men eller fint system.

/Lasse
BenQ W1000+ / RaspXBMC / Xbox360 / Wii / PS3 / Onkyo TX-NR609 + Denon AVR-1604 / Harbosat x5 / Harbosub x2 / Basshaker x 2
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Oprindeligt skrevet af turbonegro turbonegro skrev:

http://lmgtfy.com/?q=plex+apple+tv+3

Hold kæft hvor er jeg bare super glad for folk gider stille deres spørgsmål i dette forum, så jeg undgår at skulle Google og ende med 591.999 ubrugelige hits. På denne måde får jeg, og sikkert mange andre, belyst netop vores problem hurtigt og effektivt...
... det der så trækker voldsomt ned, er alle de arrogante bedrevidende idioter, som kun kan finde ud af at bruge Google i stedet for at hjælpe med en besvarelse...


popsi - du er også velkommen til at BETALE for support! :D vi er såmænd ikke bedrevidende men vil dog ofte stå ret fast på at man helst gerne SELV må gøre bare en lille bitte smule af forarbejdet, altså at man aktivt deltager i problemløsningen fremfor at læne sig tilbage og forvente det hele leveret på et sølvfad - DET er nemlig arrogant.

Kører man så fast - så er vi der for at hjælpe, men der er altså ingen der tjener penge på at deltage her og når det er SÅ let at google 3 ord - så burde man jo ligesom også selv kunne finde ud af den del - ikke?
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 678
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af akafester akafester skrev:

Jeg har selv en synology og et appleTV 3. 
Det var meningen at jeg skulle have prøvet det her.

Men det jeg har fundet frem til er at der er et fremragende forum først og fremmest linket til herunder.

Hvis man har en synology kan man med fordel bruge denne guide til opsætningen.

Hele ideen er at du rerouter apples trailer app til det her plexconnect som så snakker sammen med plex media serveren. Det kræver dog, så vidt jeg har læst mig til, at serveren kan transcode. Men har som sagt ikke leget med det endnu.

Jeg bruger selv denne slags løsning og det virker kanon.

Alle mine film ligger godt nok i et apple-venligt format, så jeg kan ikke svare på spørgsmålet omkring transcoding.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2013 kl. 14:19
ja det virker så ikke mere efter den nyeste opdatering af ATV! - så hullet er lukket.
http://forums.plexapp.com/index.php/topic/79086-when-apple-updates-apple-tv/

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu