recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV eller alternativ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV eller alternativ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 17:27
2. Via HDMI
3. Du kan kun bruge en ekstern netværkshardisk (NAS) og ikke en alm. ekstern harddisk. Man kan ikke tilslutte en ekstern harddisk direkte til en atv.

Hvis du kan få fat i en atv2 kan du ved at jailbreake den installere xbmc og derved få direkte fat i medie filer på en nas.
Hvis ikke, er der en del apps som kan installeres på en iPhone/iPad som kan afspille mediefiler direkte fra en nas hvorefter man bruger airplay til at videresende mediefilen til ATV'en

Bemærk atv2 kan kun afspille 720p ikke 1089p. Det kan atv3 derimod.
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 17:32
Kunne se på dba at alle ATV2 er ret dyre, det er så grundet dette jailbreaking?
Det er ikke lige noget der umiddelbart lyder som noget for mig. Den skal primært bruges til Netflix.
Kan den iøvrigt klare HBO og Viaplay også?
På Apples side nævner de kun Netflix.

Jailbreaking gør ikke andet end at man kan bruge en NAS?
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

1. Nej. ATV2 kan også
2. Ja
3. Ja via app på iPhone/iPad. ATV2 kan endvidere jailbreakes så man kan afspille NAS filer direkte fra ATV'en.
Hmm , er du sikker på at ATV2 kan klare 1080p?
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2007
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokken32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 18:12
Skal du primært bruge den til netflix, ville jeg hoppe på apple tv 3.
Du skal dog være opmærksom på at den ikke kan output 24p.

Jeg har selv wd tv live gen 3 som har den fordel at den kan output 24p 
samt afspille fra nas.

Må erkende menuerne går noget trægt i forhold til hvad jeg har set apple tv kan.

Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2011
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 18:28
Hvis du vil have HBO, Viaplay og Netflix med 5.1 lyd i samme boks, er det vidst kun Samsung der kan levere lige i øjeblikket. Der får du så også mulighed for at sætte USB enheder til. Jeg tror endda man kan få en Plex app til dem, har dog ikke fået undersøgt det nærmere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 18:32
Hvad er det for en Samung box?

Gør 24p nogen stor forskel?

Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2011
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 18:45
Det er deres BD afspillere jeg tænker på, men umiddelbart synes jeg det er jungle at finde ud af hvilke tjenester de forskellige modeller understøtter. Ifølge denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120544&title=samsung-bdes6000-netflix-hbo , kan den model ihvertfald klare de tre du efterlyser.
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 18:58
Hopgreve@ nej men det skriver jeg jo også
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 19:01
Kort fortalt med Apple tv: den kan ikke afspille andre videoformater end man kan købe. Apple hjælper musik og film rettighedshavere mod kopiering af deres indhold.
Hvis du selv har rippet en dvd, skal den konverteres til et format Apple tv kan afspille.

Tilføjelse:
Med Apple tv får du Netflix, Podcast, YouTube, Trailere, Vimeo, Flickr og andre tjenester + du kan leje film i iTunes store. Filmene kommer der samtidig med de kommer på videoudlejning.
Desuden er der Airplay.

Så en Apple tv boks kan bruges til en del.

Redigeret af Brixen - 26-April-2013 kl. 19:07
Venlig hilsen
KB
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Hopgreve@ nej men det skriver jeg jo også
OK , jeg misforstod så indlæggetSmile....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 19:04
Tak for alle indlæg.

Jeg vil overveje enten ATV3,SAMSUNG BD-ES6000 (som lyder ret spænde, nogen der har erfaring med den?) og så WD TV Live.

Må igang med at tjekke brugtmarkedet ;)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Apple TV giver mest mening, hvis du har andre Apple dimser som iPhone/iPad og/eller er inde i Apples økosystem med iTunes. Der kun en udgave af Apple TV i butikkerne - nemlig 3. udgave.

Jeg synes det er forkert at stille det op på den måde. Apple TV kan sagtens bruges, om det så var det eneste æbleprodukt i hele huset. Netflix, NBA, iTunes-leje, Podcasts (inkl. DR) osv. fungerer helt fint, uden noget som helst til hjælp. Jeg mener det, også uden iPad, iPhone eller Mac, er det bedste streaming-produkt på markedet.

WDTV Live har jeg også, og det er fint nok, men kun værd at bruge tid på, hvis man vil have noget billigt der kan streame indhold lokalt. Den æder alt, men er ret sløv at bruge, og, som nævnt, en smule ustabil i brug.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu