recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv sort skærm Tv2 play
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv sort skærm Tv2 play

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2022 kl. 11:42
Okay, jeg forstod første indlæg som om, at der var sorte udfald i HDMI-signalet mellem Apple TV og TV-skærm.

Hvis det er streamet der stopper, så må fejlen ligge hos TV 2 Play. Jeg tror jeg har set, hvad du mener, på live-streaming på TV 2 Play, senest i en af pauserne mellem Rune og Djokovic. Jeg behøver dog ikke genstarte Apple TV. Hjælper det ikke at genstarte appen (dobbeltklik på hjemknappen og 'swype' op på TV 2 Play appen)?
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2022 kl. 11:53
Hos mig hjælper det kun at genstarte ATV.
Og du har ret, det var ret irriterende midt i den fantastiske tenniskamp i går 😤
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2022 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Og du har ret, det var ret irriterende midt i den fantastiske tenniskamp i går 😤


Jeg så kampen via en PC og der var der ingen problemer. Er der forskel på app til PC og til Apple TV?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér joensson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2022 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Og du har ret, det var ret irriterende midt i den fantastiske tenniskamp i går 😤


Jeg så kampen via en PC og der var der ingen problemer. Er der forskel på app til PC og til Apple TV?

Flemming

På serversiden er det typisk de samme streams der serves. Det er typisk noget HTTP live streaming - HLS som serves som en M3U8 fil hvori der ligger en flok links til det samme indhold i forskellig bitrate.
 
HLS er en udbredt standard, men selve decoding processen af de rå MP4 streams er typisk ikke noget den enkelte app som TV2Play gør selv, men noget der håndteres af operativsystemet som app'en kører på. Så i praksis i den slags apps beder app'en bare OS'et om at afspille en given HLS url (M3U8 med mp4 links i) - og så tager operativsystemet over derfra. 

Derfor kan decoding af codecs i de streams der ligger i en HLS stream godt opføre sig forskelligt på forskellige operativsystemer. 
De streams der peges på i HLS er også af kort varighed og hver gang et segment afsluttes så hentes næste segment og i samme omgang vurderer operativsystemet om den kan fortsætte med samme bitrate eller skal skifte til en bedre eller dårligere bitrate i HLS streamen. 

Så overordnet er det det samme der burde ske - men længere nede i stakken kan der alligevel være forskelle der gør brugeroplevelsen af det der burde være det samme indhold temmelig forskellig.

I de systemer jeg har været med til at lave skyldes den slags problemer som regel at content produceren har fået valgt en MP4 profil eller flag i encoding processen som ikke virker lige godt på tværs af operativsystemerne. 

Du kan evt se Apples HLS authoring requirements her (https://developer.apple.com/documentation/http_live_streaming/http_live_streaming_hls_authoring_specification_for_apple_devices) - prøv og kig under Video sektionen - bare de første få punkter. Man kan relativ hurtigt komme galt i byen når man producerer indhold der skal virke på tværs af operativsystemer da de ikke nødvendigvis har præcis de samme requirements :). 


Redigeret af joensson - 10-November-2022 kl. 15:50
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2022 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Jeg har et ATV 4k 2.gen. Der opstår sort skærm ca. 2-3 gange om dagen, når der ses TV2 play live, -ret irriterende.
Dette kan hver gang klares ved at genstarte ATV.
Mit ATV er fuldt opdateret(16.1) og jeg har et utal af gange slettet Tv2 play app'en og reinstalleret for at få sidste nye version, både med og uden total genstart af ATV før reinstallation. Intet hjælper.
Kan det virkeligt være rigtigt at jeg skal genstarte mit ATV flere gange om dagen, for at følge med i liveudsendelser (især sport) pga. sort skærm ?, -eller har alle med ATV 4k 2.gen samme problem ?

Vi har også et Apple Tv 4 (A1625) og vi har aldrig haft problemer med TV2 Play appen.
Har du prøvet at opdatere TV2 appen, ved at gå ind i store og check om der skulle stå "opdater" ved appen?
//Guldhammer
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2022 kl. 23:45
Ja, jeg har opdateret et utal af gange, både ATV og Tv2 play app'en, intet hjælper. Jeg ved ikke om problemet kun er på ATV 4k 2.gen.
Mine sønner (3stk) har alle ATV 4k 1. gen og ingen af dem har nogle problemer. Hvis jeg indsætter et af deres ATV i mit opsæt, er der heller ingen problemer. Så min teori er at der er en fejl i Tv2 play app'en, der kun giver sig til kende på ATV 4k 2. gen
Til top
Putzi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Oktober-2022
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Putzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 07:18
Vi har ingen problemer med to ATV (2021) samt et ATV (2022).

Hvordan er dine ATV "Video og lyd" indstillinger?
Hvad er resultatet hvis du udfører ATV testen "Kontroller HDMI-forbindelse"?
Bruger du kabel eller WiFi på ATV?
Hvad er resultatet hvis du kører app "Speedtest by Ookla" på dit ATV?

Til top
Putzi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Oktober-2022
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Putzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 07:57
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 08:30
Tusind tak for gode råd 😃 jeg vil prøve det efter mit barnebarns dåb i dag. I hører nærmere.
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 18:06
Mine Video og lydinstillinger står på: 4k HDR og Dolby Atmos tilgængelig
ATV siger ved HDMI-kontrol: " Din HDMI forbindelse ser ud til at virke"
Jeg bruger kablet forbindelse
Speedtest viser 942Mbit download og 59Mbit upload.

Problemet er her åbenbart at HDMI porten skal gå fra std-mode til enhanced-mode på Onkyo. Dette skulle kunne gøres ved at holde knappen BD/DVD nede og så trykke på on/standby knappen, herefter skulle man med flere tryk på on/standby knappen kunne veksle mellem std- og enhanced-mode. MEN dette virker ikke på min Onkyo 646.
Så jeg får stadig dagligt sort skærm på live udsendelser på Tv2 play appen på mit ATV 4k 2. gen
Til top
Ham den anden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2022
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham den anden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 18:18
Har mit AT4 K (det helt nye) koblet til min NAD stereo forstærker og oplever også de udfald så tror bestemt det er et generelt problem de har. 

Til top
Putzi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Oktober-2022
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Putzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 18:29
Jeg har ikke problemer med ATV (2022) tilkoblet med HDMI til soundbar Philips Fidelio B95 og så via HDMI eARC til LG TV.

Hvis ikke allerede gjort så sørg for at ATV match dynamisk område samt match billedfrekvens er slået til.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu