recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV til streaming af Stofa web tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV til streaming af Stofa web tv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pvnrecordere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pvnrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV til streaming af Stofa web tv
    Sendt: 04-Januar-2020 kl. 02:03
Hej

Jeg har Stofa WebTV app som jeg forsøger at streame til mit Sony Tv via iPhone/iPad til Apple TV. Internet/WIFI leveres af Telenor via kobber.

Mit problem består i, at streaming ofte fryser og/eller bliver afbrudt. Ret irriterende, da det ofte ikke er muligt at starte streamingen igen fra samme sted.
Ofte fryser WebTV appen, så den skal genstartes, inden jeg kan genoptage streaming.

Jeg er usikker på hvor problemet opstår?
* der er næppe TV’et, da jeg oplevede samme problem med begge mine Sony TV.
* er det mit Apple TV?
* da problemet opstår både ved anvendelse af iPhone og iPad, tænker jeg st problemet ikke er her.
* er det Stofa WebTV der ikke dur sammen med Apple TV?
* mit Telenor WIFI virker stabilt og leverer +25 MB

Er der nogen der har et bud på hvor fejlen opstår?
Hilsen

Peter
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 04:25
Du kan jo prøve at streame fra DRTV appen.

Hakker den?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 13:58
Selvom wi-fi virker stabilt kan der sagtens komme afbrydelser, specielt hvis flere streamer samtidig i huset eller naboer på samme wi-fi kanal. Jeg bruger kabel for at få optimal forbindelse. Er der en grund til du ikke bruger Stofa app på Apple TV? 

Redigeret af Steen6400 - 04-Januar-2020 kl. 13:59
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 14:09
Hjemme hos os bruger vi udelukkende Stofas WebTV app til at se flowTV. Det kører trådløst på Apple TV (4K version). 
Vi oplever også at streamingen fryser/stopper - men det kan den også finde på, når vi ser noget via andre streaming apps (fx Viaplay). 
Jeg har en ide om, at det er fordi den kører trådløst. Så jeg har tænkt mig at kable Apple TV'et, i håb om at undgå det.
Til top
pvnrecordere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pvnrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 14:26
@ Mufti
Tak for tippet, det vil jeg prøve, for at udelukke Stofa WebTV


Redigeret af pvnrecordere - 04-Januar-2020 kl. 14:31
Hilsen

Peter
Til top
pvnrecordere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pvnrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 14:27
@Steen6400
Ang Stofa app på Apple TV, så kendte jeg ikke den mulighed. Tak for tippet.


Redigeret af pvnrecordere - 04-Januar-2020 kl. 14:32
Hilsen

Peter
Til top
pvnrecordere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pvnrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 14:31
@Kristian3th
Tak for tippet om at kable Apple TV. Men jeg vil helst undgå det, så det bliver plan B.


Redigeret af pvnrecordere - 04-Januar-2020 kl. 14:33
Hilsen

Peter
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 18:37
Jeg bruger Stofas app på 3 stk apple tv 4K via wifi og har aldrig oplevet ustabilitet.
Jeg har så nok kælet lidt for wifi med 3 ubiquity ap fordelt over mine 140 m2 og trækker nemt 100mbit ved alle apple tv (dog ikke samtidigt).
Jeg har både kørt med 150mbit fra Stofa via antenne og 300mbit fra Fibia via fiber, og det har virket perfekt fra begge internetleverandører.
Til top
pvnrecordere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pvnrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du kan jo prøve at streame fra DRTV appen.

Hakker den?

Lørdag aften prøvede jeg DR TV appen. Billedet frys nogle gange, men startede selv igen. Antal gange blev reduceret til 1/4. En enkelt gang frys appen, så appen skulle lukkes ned.

Så det tyder på at det er Stofa WebTV der er ustabil.
Hilsen

Peter
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 11:44
Hvis du ikke allerede har, så prøv at installere “Speedtest by Oolla” på dit Apple TV for at måle den reelle hastighed. 
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 12:03
...

Redigeret af Steen6400 - 05-Januar-2020 kl. 12:05
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af pvnrecordere pvnrecordere skrev:

Lørdag aften prøvede jeg DR TV appen. Billedet frys nogle gange, men startede selv igen. Antal gange blev reduceret til 1/4. En enkelt gang frys appen, så appen skulle lukkes ned.

Så det tyder på at det er Stofa WebTV der er ustabil.
Når DRTV heller ikke kører stabilt må det da være din internetforbindelse, kan ikke se hvorfor du mener Stofa WebTV er ustabil. Jeg vil nærmere kalde det en manglende feature i Stofa app'en til at huske, hvor man kom til.


Redigeret af Steen6400 - 05-Januar-2020 kl. 12:05
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu