recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV-4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV-4

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Fedt! Så er der plex

Har rodet lidt med det her til aften. Det virker fint op til 10gb filer men komplette BD rips med HD lydspor er den ikke glad for. Det hakker og der kommer ingen lyd :-/

Det må næsten være din server der ikke kan følge med så.

Her virker det fint med BD rips på 30+ gb og DTS-HD og Dolby Atmos.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Hvad bruger du, til at rippe dine BD med? Og hvordan afspiller du dem?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 10:27

Fedt! Så er der plex

Har rodet lidt med det her til aften. Det virker fint op til 10gb filer men komplette BD rips med HD lydspor er den ikke glad for. Det hakker og der kommer ingen lyd :-/

Det er også det jeg tænker. Kan bare ikke forstå det for så gammel er den heller ikke. Det er en 2012 mac mini

Jeg har godt nok ikke den nyeste OS på.

Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Prøv "AirVideo TV" fra InMethod, den har ikke alle de "bell and whistles" features som Plex, tilgengæld får du en "problemfri" videoafspiller.

Den vil jeg lige kigge på! Tak

Redigeret af Berdel - 04-November-2015 kl. 10:29
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 10:28

Fedt! Så er der plex

Vil det sige at dit Apple TV 4 kan via Plex sende Dolby Atmos / Dolby True HD / DTS-HD MA via passthrough til din receiver / processor?

Og hvordan ser det ud? jeg kan læse mig frem til at Apple TV4 ikke understøtter 24 fps 

Redigeret af Vejrup - 04-November-2015 kl. 10:30
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 10:47
Jeg prøvede Ookla Speedtest i går aftes. Jeg har kabel i min ATV4, så jeg forventede at den kunne maxe min 90/30 YouSee linie ud. Men det kan den ikke. Den ligger på ca 33Mbps både op og ned. Mine andre devices har ingen problemer med at trække de 90Mbps i download.

Det er ikke noget reelt problem, da mine streams ligger langt under 33Mbps. Det er bare lidt mystisk. Og nu opdager jeg at det billede af Speedtest der vises i Recorders test, også lander på de circa 33 Mbps op og ned. Det er s** da mærkeligt. Er der andre der oplever dette?

J

Redigeret af Jwin - 04-November-2015 kl. 11:00
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Bruger DVDFab.

Har dem liggende på min PC og så installeret Plex server og så afspiller jeg dem via Plex på min ATV 4.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Fedt! Så er der plex

Vil det sige at dit Apple TV 4 kan via Plex sende Dolby Atmos / Dolby True HD / DTS-HD MA via passthrough til din receiver / processor?

Og hvordan ser det ud? jeg kan læse mig frem til at Apple TV4 ikke understøtter 24 fps 

Plex omkoder alt HD lyd til alm. Dolby Digital på ATV 4.

Ja ATV 4 understøtter ikke 24 fps, men det er ærlig talt ikke noget jeg ligger mærke til.

Redigeret af Giffel - 04-November-2015 kl. 10:59

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 11:00
Så du får hverken HD lyd eller Atmos.! træls boks!
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 11:00

Bruger DVDFab.

Har dem liggende på min PC og så installeret Plex server og så afspiller jeg dem via Plex på min ATV 4.
Jeg har DVDFab. Skal de rippes i noget bestemt? Jeg har næsten ikke brugt det, så ved ikke om der kan rippes på forskellige måder. Med musik ved jeg bare, at der er noget som hedder mp3, med mere. Så er lidt på tynd is.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Jeg prøvede Ookla Speedtest i går aftes. Jeg har kabel i min ATV4, så jeg forventede at den kunne maxe min 90/30 YouSee linie ud. Men det kan den ikke. Den ligger på ca 33Mbps både op og ned. Mine andre devices har ingen problemer med at trække de 90Mbps i download.

Det er ikke noget reelt problem, da mine streams ligger langt under 33Mbps. Det er bare lidt mystisk. Og nu opdager jeg at det billed af Speedtest der vises i Recorders test, også lander på de circa 33 Mbps op og ned. Det er s** da mærkeligt. Er der andre der oplever dette?

J

Jeg kører WiFi på min ATV 4 og har en 300/300 fra Stofa.
Når jeg tester med Speedtest får jeg 320/320 på WiFi og omkring 95/95 med kabel fordi ethernetporten på ATV 4 kun er 10/100.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Så du får hverken HD lyd eller Atmos.! træls boks!

Nope, det kan den ikke, kun Dolby Surround op til 7.1.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 11:04

Bruger DVDFab.

Jeg har DVDFab. Skal de rippes i noget bestemt? Jeg har næsten ikke brugt det, så ved ikke om der kan rippes på forskellige måder. Med musik ved jeg bare, at der er noget som hedder mp3, med mere. Så er lidt på tynd is.

Jeg ripper altid til MKV.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu