recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple vs Andre elektronik/software firmaer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple vs Andre elektronik/software firmaer

Besvar Besvar Side  <1234 21>
Forfatter
Besked
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 07:58
Otto nu taler vi om ubuntu 10.04 og op efter. Mac snowleopard og win 7. Og ikke de ældre os'er. Hvis du læser mit indlæg rigtig
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Øhh otto? Hvad har en 3 gammel tråd med det her at hører?

Ikke en pind. Det var bare for at påvise hvor tåbeligt det er at bakke sine argumenter op med "jeg har læst engang".

Uanset hvad, så er det lodret forkert at sige at man aldrig oplever flash problemer på Win7 og Ubuntu. Du kan selv google videre, jeg fik masser af hits og tog et par tilfældige links. Men essensen er at du leverer en komplet diffus, udefineret kilde for at en Apple engang har fejlet. Du har læst om det engang, ja det er flot. Ingen har sagt at Apple er fejlfri, så hvor du vil hen med dét argument ved jeg ikke. Men nu leverer DU, modsat Apple "Fanboys", en direkte påstand om at man aldrig vil opleve at flash hakker på Win7 eller Ubuntu. Dét er godt nok en temmeligt modig påstand.

At én oplever det på sin Mac, betyder vel ikke at alle oplever det, vel? Jeg har jo heller ikke sagt at ALLE der installerer Ubuntu, får problemer med det, jeg har sagt at det ikke er problemfrit for alle. Det er ikke det samme.

Hvis du vil kritisere Apple for noget, så er det helt fint, men kan du så ikke kritisere dem for noget du VED noget om, i stedet for noget du har "læst om engang".
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 08:14

Otto nu taler vi om ubuntu 10.04 og op efter. Mac snowleopard og win 7. Og ikke de ældre os'er. Hvis du læser mit indlæg rigtig

Youtube hakker i win7:

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 08:17

Og Youtube hakker i Ubuntu 10.04:

Var der mere?
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 09:15
Jeg har engang hørt at månen er en grøn ost. LOL
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Skulle kun være et problem med den gamle version - den nye er vist teflon.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 09:35
Microsoft skal designe deres Windows til at fungere med tusindvis/titusindvis af hardware-kombinationer. Apple skal designe deres OSX til hva...en snes (eller to?) forskellige maskiner?   Med det i tankerne, skulle man mene at alt (inkl. flash) skulle køre mere problemfrit i OSX end i Windows. Og om ikke andet, så skulle det være nemt at optimere systemet til at kunne køre tingene mere flydende.

Pointen? Man forstår bedre hvis visse Windows maskiner (found by random on google) kunne have problemer med flydende video, da folk selv kan ha samlet maskinen og gjort en masse forkert (dårlig noname-hardware, forkert samlet, manglende hardware kompatibiliteter osv.). Derimod er det IMO lidt mere pudsigt når Macs får problemer med lignende ting. Det samme med de mange grafiske bugs der har været de seneste år.

Når det så er sagt...så synes jeg at denne tråd ikke er andet end en flamebait-tråd, da den uundgåeligt vil komme til at omhandle den sædvanlige Mac vs. PC krig hvor begge parter vil forsvare det system de foretrækker. Jeg vil kun konkludere at jeg personligt er LANGT mere imponeret over Windows 7 end både OSX og Ubuntu, specielt når man tager i betragtning alle de hardware-kombinationer der findes og hvor godt Win7 generelt håndterer det.
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 09:36

Nu synes jeg der mangler en tråd, så vi kan blande ipod med imac, og sony walkman, med fx hp computere.

I kender alle mit synspunkt på mac. Men med min ipod nano, blev jeg skuffet over at lyden er lige så dårlig som no name mp3 afspillere.

Og nu er der nogen der vil skrive, har du hørt ipod touch, så ja. arbejde med det, med min stammegruppe. Men min nano har jeg skrottet, for den ringe lyd gad jeg ikke mere. men nu bruger jeg min gamle sonyeerikson som mp3 afspille med bedre lyd, og lige så nem at finde ud af. Så apple og kvalitet hænger sammen. NEJ det gør det ikke. langt fra.

Denne tråd er for at aflaste mac vs win-pc

Hold da op hvor er det et godt fundament at starte endnu en korstogs-tråd på LOL Men held og lykke - mindreværd viser sig på mange måder Wink

Redigeret af Simon R. - 30-Marts-2011 kl. 10:06
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Skulle kun være et problem med den gamle version - den nye er vist teflon.
Jeg synes bare ikke rigtig farven ligner teflon, jeg tror stadig det er en grøn ost.
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 10:25
Jeg begriber ikke hvorfor 2 tapeconnection personer som jeg har generel respekt for, ser som sin mission at nedgøre og udstille T-duck med alt hvad han siger.

T-Duck fik solgt sin sag dårligt med ubuntu, og jeres formål i denne tråd er illustrere mangler ved hans udsagn. Det kan godt være at i griner lidt af ham, ryster på hovedet over middags-sandwichen, men så lad det da blive ved det (og hold det internt i frokoststuen).

Denne tråd er generel uinteressant og er en holdningsdiskussion.

Redigeret af bird - 30-Marts-2011 kl. 10:26
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 8627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Microsoft skal designe deres Windows til at fungere med tusindvis/titusindvis af hardware-kombinationer. Apple skal designe deres OSX til hva...en snes (eller to?) forskellige maskiner?   Med det i tankerne, skulle man mene at alt (inkl. flash) skulle køre mere problemfrit i OSX end i Windows. Og om ikke andet, så skulle det være nemt at optimere systemet til at kunne køre tingene mere flydende.

Det er så Adobes opgave og ikke Apples, men det har du jo overordentligt svært ved at forstå.

Du laver gang på gang den fejl (på samme måde som T-Duck) at fordi du har læst en eller anden Adobe-mand en eller anden gang har udtalt sig om manglende GPU acceleration i en eller anden Mac OS X version, så overfører du det til at være et problem for Flash generelt og tilsyneladende også til Mac OS X generelt - uanset version.

For det første omhandler GPU acceleration KUN afspilning af h.264, hvilket slet ikke performer ordentligt på nogen som helst platform i Flash, hvorfor Adobe også er begyndt med Stage Video, der forbedrer ydelsen markant. (Summa summarum: Der ER GPU acceleration af h.264 video indkapslet i Flash i Mac OS X, og Stage Video kom med Flash Player 10.2.152.26 til alle platforme i starten af februar.)

For det andet, så er det T-Duck hentyder til sikkert denne tråd, og det er netop "god" gammeldags Flash grafik i bannerannoncer, der er problemet. Bemærk at der også meldes om problemer på en Windows 7 pc.

Men det er nu engang Adobes opgave at få Flash til at køre godt, og med "en snes (eller to?) forskellige maskiner" burde det da være en nem opgave, ik'?

En lille tidbit: Adobes kode er så vidt mulig altid krydsplatform, hvilket gør det nemmere for Adobe, men desværre gør oplevelsen dårligere på diverse platforme, da intet er optimeret ordentligt.

Adobe har i CS programmerne også deres egen renderingteknologi i stedet for at benytte henholdsvis Aero/DirectX og Quartz.

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Pointen? Man forstår bedre hvis visse Windows maskiner (found by random on google) kunne have problemer med flydende video, da folk selv kan ha samlet maskinen og gjort en masse forkert (dårlig noname-hardware, forkert samlet, manglende hardware kompatibiliteter osv.). Derimod er det IMO lidt mere pudsigt når Macs får problemer med lignende ting.

Ja, for det burde jo være nemt for Adobe at levere noget ordentligt.

Men derudover mener du ikke at folk kan gøre en masse forkert på en Mac, såsom at installere en masse skrammel?

Redigeret af lunddal - 30-Marts-2011 kl. 10:43
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 10:46

Nu læse jeg en om en macbook pro der er 1.5 år som hakker når den kører flash på nettet. Jamen, det oplever man ikke ved win7 og ubuntu
øhh jo.. det har jeg ved flere websites oplevet.. på en næsten ny win7pro med 4gb ram i5 3,33mhz
Men det er indholdsafhængigt.. noget kører fint.. og nogle reklamer er noget møj der gør scroll træls og hakkende (HP Compaq 8100 elite minitower)

Redigeret af rhsin - 30-Marts-2011 kl. 10:49
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 21>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu