|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 21> |
Forfatter | |
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
alle de problemer der opstår med flash kan man ikke bagudrettet klandre computerproducenterne for.. men vi kan klandre nu og fremtidsprogrammørerne af flash for at lave noget der ikke kører ordentligt på VORES computer
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
![]() |
rhsin, jeg er da enig. Man kan meget i Flash og det kan både være en fordel og en ulempe. Men man kan aldrig gardere sig mod dårligere programmører der laver tunge ting. De findes sandelig også i øvrige webteknologier (javascript, php, asp, .net) og kan sagtens kreere røvlangsomme sider uden brug af flash. Med det argument mener jeg ikke man kan beskylde Adobe for de tunge flashsider.
lunddal, så er vi her igen :) Der er ingen der rigtig ved hvad der er sket bag gardinerne mellem Adobe og Apple. De påstår hver især noget forskelligt og det er så op til folk at vælge hvad de tror på. Efter at have set Apples generelle modstand mod Flash i offentligt skue (iOS, keynotes osv.) så hælder JEG mest til at de nok ikke har brugt kræfter nok for at få det til at spille ordentligt på OSX. Du kan så mene noget andet og det er helt fair. Der er bare ingen af os der har 100% facts :) |
|
![]() |
|
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
Du misser så stadig pointen i at det er Adobes opgave at få Flash til at virke ordentlig på en MAC, og det burde jo ikke være så forfærdelig svært, når nu der ikke er så mange konfigurationer som med Windows............vel? ![]() |
|
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|
![]() |
|
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
Hvis ikke T-duck argumentation i den grad haltede, så var der heller ikke noget at komme efter, og jeg kan ved gud heller ikke se hvorfor de 2 fra TC ikke kan deltage i en debat som denne, de har jo også lov til at være her som privat personer. Folk burde squ kunne se forskel på hvornår de diskutere som privat personer og hvornår de har TC hatten på. |
|
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
petrucci: jeg mente nu også at det var programmørerne af reklamerne i flash (eller andre teknologier) der bør få r*ven på komedie.. for det er i sandhed dem der laver lort i den.. på godt og ondt.. mulighederne er bare så vidtrækkende i flash at det nok er et problem som adobe bliver nødt til at få styr på uanset platform (og det kan man hverken klandre apple eller windows for.. det er adobes hovedpine.. da flash er deres projekt).. da folk uden ordentlig indsigt.. og ikke mindst folk med onde hensigter kan gøre noget ved vores computere via normale og tilforladelige sites som eks netaviser og andet.. som i den grad kan påvirke computerens performance.. og worst case måske inficere den med skidt... og den risiko var jeg egentligt helst foruden.. og var prisen at så brugte man ikke flash (eller andet med samme muligheder) so be it... så måtte man udviklerne imellem finde frem til en sikrere standard som også tog hensyn til den computer der blev brugt.... nok besværligt.. så det nemmeste var blot at man droppede dem
![]() Redigeret af rhsin - 30-Marts-2011 kl. 11:59 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
![]() |
Jo, men det er nu engang svært HVIS Apple er modvillige overfor flash og de ikke kan samarbejde ordentligt med Adobe om at få det til at spille max. På trods af det (eller pga. samarbejdet? noone knows) har Adobe jo netop været igang de sidste par år med nye optimerede versioner der også gælder OSX. :) |
|
![]() |
|
![]() |
petrucci: jamen nu har apple jo netop været ude og meddele at de finder at det er adobe som er særdeles træge med at få rettet de ting der volder problemer.. så de peger pilen tilbage på adobe
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
rhsin, jeg er ikke helt enig. Vil du så også klandre Apple, MS, Google, Mozilla for ikke at dæmme op for de laaaaangsomme javascript/asp/php websites? Et par linjers loop-kode kan få en browser til at gå amok. Fordelen ved Flash er her, at man kan vælge at installere en ad-blocker eller helt lade være med at installere Flash. I de andre eksempler er man sgu tvunget til at browse siderne :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Netop. Og Adobe peger pilen den anden vej. Hvem taler sandt? Nobody knows, ergo TYDER det hele på at de ikke kan få et ordentlig samarbejde op at køre. |
|
![]() |
|
Ophørt ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Nord Falster Status: Offline Point: 1196 |
![]() |
Men kunne det være en top programmør fra adobe som er var blevet udlånt til MS for at få styr på win7 i sin tid. Så æblet er bare surt
|
|
![]() |
|
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
Ja nemlig fordi Adobe har super meget erfaring i et kode OS. Det kan du virkelig ikke selv mene det her vel?
|
|
![]() |
|
Simon R. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
![]() |
T-Duck et spot on indblik i din argumentationsform... ![]() Desuden kører Flash da fint på Mac, jeg har ingen problemer. Men at det nogle gange gør tingene mere langsommelige kommer vi vist ikke udenom, uanset platform. Og jeg har set Flash køre på en HTC Incredible, og jeg forstår godt hvorfor Apple har fravalgt det på iPhone. De har jo ikke fravalgt det på Mac, for en computer har en del mere CPU+GPU at gøre godt med end en telefon, og så er der også plads til noget større batteri på en laptop end i en telefon... ![]() Redigeret af Simon R. - 30-Marts-2011 kl. 12:22 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 21> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |