|
Arcam rDac har ikke givet forventet løft... |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Rasmus8D
Guld medlem Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-April-2012 kl. 19:17 |
Hejsa
Har idag købt en Arcam rDac med en god wolfsen DAC indbygget... Den skulle give bedre lyd mellem mit Apple TV og Onkyo 809. Jeg sidder dog tilbage med en rigtig skuffende oplevelse, jeg havde de helt store forventninger og SLAM, kan næsten ikke høre forskel? Jeg "tror" der er en smule mere frihed i toppen, anelse mere dybde, men det er så svært at høre, at jeg skal sidde og trykke frem og tilbage tusinde gange for at overbevise mig selv om, at der er en snært af forandring! I Onkyoen sidder der en god Burr Brown DAC, men syntes det utrolig lyden er næsten så identisk som den er? Har sat den til med optisk fra Apple TV og så TeraLabs phono kabler ind i forstærkeren, og den tager det fra det analoge signal, i Pure Direct mode... Må sige det var øv :/ Eller rettere er det self ok, fordi det vel tegn på Onkyoens DAC er god? Nogen der har gjort lign. oplevelser?
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg mener ikke at Onkyo-receivere overhovedet har rigtige analoge modes. Alt kommer igennem receiverens DAC.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
Rasmus8D
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm... Hvor finder jeg ud af dette?
|
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den kan være lidt tricky.
Tjek manualen omkring Pure Direct, eller kontakt evt. Onkyo om det. Mindes at huske at Strecker herinde fra fandt ud af at hans Marantz kun omgik den interne DAC, hvis han benyttede et bestemt sæt analoge input i direct mode. Derudover er der også en mulighed for at rDac simpelthen ikke er god nok, til at kunne være en seriøs konkurrent til den interne i din receiver, og du skal have fat i en bedre for at kunne fornemme et løft.
|
|
Rasmus8D
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, har lige spurgt inde på deres forum (facebook), så vil jeg prøve og se om jeg kan læse mig lidt frem... Det alligevel vildt nok hvis den viser sig ikke at være bedre!
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Korrekt. Altså, jeg mener ikke det var Strecker der fandt ud af det (først), men det er helt rigtigt at kun én indgang, tilgået med knappen på forsiden af receiveren, tillod helt igennem analog behandling af et signal. Og jeg har aldrig hørt om lignende på Onkyo. Deres receivere er lidt mere gearet imod at have de seneste features, end at levere audiofil ydelse. |
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
Rasmus8D
Funktioner
Tak(0)
|
Men det kan sgu da ikke passe, burde vel være en måde og få lov! ;)
|
|
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
Først og fremmest: Lad nu være med at gå i selvsving ;-) Det er da ikke sikkert det er recieverens skyld at du ikke kan høre forskel. Det er min opfattelse at forskellen på at køre analog eller digital ind i en surround reciever er ganske beskeden. Hvis du ikke har gode højttalere som er stillet ordentligt op er det slet ikke sikkert du kan høre forskel. Hvem siger også at den lille rDac er bedre end recieveren selv?
Nu ved jeg ikke om din reciever overhovedet kan sende analog lyd direkte igenne uden intern AD/DA konvertering, men du kan evt prøve at tilslutte rDac til 7.1 indgangen. Det er ofte den indgang på en surround reciever der processerer mindst på signalet, - hvis overhovedet noget. MVH
Redigeret af tvkartoffel - 17-April-2012 kl. 21:41 |
|
Rasmus8D
Funktioner
Tak(0)
|
Ja men er skam heller ikke oppe i det røde feldt, nok nærmere overrasket.. Nej mit udstyr er ikke High end, min onkyo 809 er sat til system audio sæt, bestående af xp60 (mantra) Comet center og jiffy rear... Og sub 175 som rosinen i pølseenden! ;)
|
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville ikke rakke ned på dit udstyr. Der er næppe noget i vejen med det. Mit er skam mere beskedent :-). Min pointe var bare at det er min opfattelse at små forskelle ofte pustes op til nærmest at være nat og dag når folk taler og skriver om dem. Min egen erfaring er at der er forskelle, men at de vitterlig er små.
MVH |
|
Rasmus8D
Funktioner
Tak(0)
|
Nej nej tog det skam heller ikke sådan ;) er bare realistisk og så dyrt er det jo slet ikke... Nej bestemt er forskelle ikke nat og dag... Men må indrømme at jeg har vitterlig meget svært ved at høre om der reelt er nogen ;/
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |