recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Argh -Onkyo TX-NR808 HDMI Board
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Argh -Onkyo TX-NR808 HDMI Board

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Det er en fin maskine, men har nogle mangler i form af hdmi 2.0 og hdcp 2.2.
Ikke at det er hamrende nødvendigt, så hvis du kan leve uden så skal du nok blive glad for 5009'eren.

Jeg kan ikke lige læse mig frem til ud af specs om SR6009 har HDMI 2.0 og HDCP 2.2, eller om jeg skal helt op i 5010?

 
Du kan godt gå ud fra at der ikke er HDCP 2.2 hvis ikke det direkte står der. Heller ikke selv om der står den er kompatibel med 4k (det er den i praksis ikke, uden HDCP 2.2).

Hvad Maranz angår så har de altså leveret nogle enheder der ikke har været så heldige. I hver fald er der mange der har brokket sig over at nogle af deres modeller har haft tendens til "låse" så det skulle genstartes med tænd/sluk. Bla. 5009 hvis jeg ikke husker helt galt.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 11:22
af de receivere vi snakker om.
ALLE har/har været produkter som Tapeconnection sælger/har solgt. Yamaha er UDEN sammenligning dem der har færrest fejl/reklamationer. Hvilket var mit grundlag da jeg købte receiver. Jeg skulle bare have noget med ATMOS.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Vild påstand. Hvad med nogen af de mindre high-end mærker, som måske ikke er lige så udbredte, men tilgengæld levere byggekvalitet på et niveau, hvor de masseproduceret produkter slet ikke kan følge med.


masseproduktion og byggekvalitet går fint hånd i hånd.

edit : Anthems gamle udgave af receiveren ,havde massiv HDMI issues

Redigeret af p.las - 21-Oktober-2015 kl. 11:25
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Hvad Maranz angår så har de altså leveret nogle enheder der ikke har været så heldige. I hver fald er der mange der har brokket sig over at nogle af deres modeller har haft tendens til "låse" så det skulle genstartes med tænd/sluk. Bla. 5009 hvis jeg ikke husker helt galt.


Jep, og Marantz har haft nogle modeller, hvor der har været tilbagekaldelsesaktion på. Og jeg husker vi har haft nogle få stykker, som havde fejl, af den ene eller anden slags.
Men generelt er de gode og driftssikre.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

masseproduktion og byggekvalitet går fint hånd i hånd.


Netop! Hvis der er styr på produktion - og komponentvalg - så slår det f.eks. "håndbygget" med flere længder.

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:


edit : Anthems gamle udgave af receiveren ,havde massiv HDMI issues


Det var dog ikke defekter som hos ONKYO, med dårlige komponenter. Mener at kunne huske at det var handshake-problemer og lign.?

M.v.h.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 15:47
Hmmm, jeg begynder at hælde mod Yamaha, specifik RX-A750.

Jeg har kun haft Denon og Onkyo - Denon'en var der aldrig problemer med, og blev solgt videre da jeg for lidt over 4 år siden  købte min Onkyo.

Det er sgu utroligt at man erstatter et HDMI board med et andet med samme defekt... 2 HDMI boards på lidt under 5 år er ikke i orden i min verden...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 07:10
Så er det slut - her til morgen er min Onkyo "helt død", den tænder, men intet reagerer, og det hjælper ikke at tænde og slukke som det plejer.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 16:25
Jeg har i dag valgt at købe en "billig" Denon AVR-X220W.

Jeg havde simpelthen ikke lyst til at give 7-8000 for en receiver, så HIFI-Klubben fik lov at sælge den til mig, de 5200,- passede bedre i mit budget.

De mente at det måske kunne blive et problem med mine XTZ 99.36'ere, men jeg hører ikke meget musik - det er mest TV, Gaming og film.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Så er det slut - her til morgen er min Onkyo "helt død", den tænder, men intet reagerer, og det hjælper ikke at tænde og slukke som det plejer.
Har prøvet at se hvad Onkyo siger til nok en reparation, eller om de helt afviser? (jeg er bare nysgerrig Smile )

Mvh. JørgenT
Til top
ISkull Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2015
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ISkull Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 20:56
Hvordan er lyden på dine nye Denon i forhold til Onkyo'en? Har du oplevet nogen markante forskelle?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Så er det slut - her til morgen er min Onkyo "helt død", den tænder, men intet reagerer, og det hjælper ikke at tænde og slukke som det plejer.
Har prøvet at se hvad Onkyo siger til nok en reparation, eller om de helt afviser? (jeg er bare nysgerrig Smile )

Mvh. JørgenT

Det har jeg faktisk ikke - jeg har nok opgivet lidt på forhånd da det ikke var helt nemt at få det igennem sidst, og nu er der så gået 2 1/2 år mere.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af ISkull ISkull skrev:

Hvordan er lyden på dine nye Denon i forhold til Onkyo'en? Har du oplevet nogen markante forskelle?

Det er begrænset hvor meget jeg har fået den motioneret endnu - har kun set et par serier, og ikke afspillet hverken musik eller film.

En ting har jeg dog fundet ud af - dens indbyggede scaler skyndte jeg mig at slå fra, den opførte sig lidt underlig når den skulle scale til 4K, logo'er på TV kanaler f.eks. stod og "blafrede" underligt...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu