|
Argh -Onkyo TX-NR808 HDMI Board |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har hørt at fra og med næste generation ONKYO-receivere, følger der en "IKEA-manual" med, som viser trin-for-trin, hvordan man selv skifter kondensatorer.
![]() ![]() ![]() Spøg til side. Jeg kan se at de nye kondensatorer kun er 16 volt. Er det et problem? M.v.h. |
|
![]() |
|
Steffe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2012 Sted: Nej Status: Offline Point: 48 |
Næh, vi målte spændingen over dem. Det var 3.5, 5 og 12V. Så tror ikke det er et problem. De skal jo bare fodre de forskellige kontrollere og de bruge typisk de spændinger. Min ven har mere styr på de detaljer end mig :) Ellers må de jo skiftes, men tager lidt tid at få hjem fra ebay ;)
Og ja, der burde følge en lidt mere detaljeret manual med. Ville have købt ny, men grundet 4K/atmos stadig er lidt usikkert, så ville jeg gerne vente og så forsøgte vi bare. Havde jo intet at miste..
Redigeret af Steffe - 15-November-2015 kl. 15:59 |
|
![]() |
|
Steffe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2012 Sted: Nej Status: Offline Point: 48 |
Her er forklaringen fra min ven..
"voltage rating af caps siger bare noget om, hvor stor spænding man kan bruge uden den dielektriske elektrolyt bryder sammen og kapacitoren essentielt kortslutter. Der er ikke noget i vejen for at bruge nogle med højere rating, så længe de andre specs opfylder ens krav." |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |