|
Argon TT-pladespiller hopper riller over |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Næ egentlig ikke, hvor mange timer har den spillet, det ved vi jo intet om. Det er ikke unormalt, at en PU skal skiftes efter 1000 timer.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
Kirchgässner
Junior bruger Oprettet: 23-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er allerhøjest det halve - ca. 400 timer.
|
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2227 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad har den så spillet? Gamle, ridsede, og beskidte singler, som heller ikke lyder godt i indløbsrillen, hvor man kan være nervøs for, om pick up'en bliver der, eller helt problemfrie LP'er?
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
Kirchgässner
Junior bruger Oprettet: 23-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Problemet er uanset om jeg afspiller gamle eller helt nye plader.
|
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2227 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan er den så placeret? Vibrerer den, når der spilles? Mange, hvis ikke, alle pladespillere har en transportsikring i form af skruer, som skal løsnes. Er dette gjort? Hvis den da har transportsikring... Står højttalerne tæt på pladespilleren? Hvis ja, så prøv at flytte dem længere væk fra den.
Redigeret af mnielsen - 20-Oktober-2024 kl. 17:53 |
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
Kirchgässner
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ingen af delene. Den står langt fra højttaleren og har ingen transportskruer.
|
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg formoder, at du har fulgt/set videoen omkring setup af din pladespiller.
Din tonearm med kontravægt monteret, skal være i balance/vater, gøres uden beskyttelseslåg til pickup’en. Skala drejes derefter til 0, kontravægten må ikke drejes førend skala er på 0. Nu drejes kontravægten, som regel mod uret, indtil den korrekte pickup downforce er indstillet. Herefter spændes kontravægt fast (skrue på kontravægten), dette gøres med forsigtighed. Dine kabler tilsluttes pladespiller og aktive højttalere, når RIAA bag på pladespiller er i On, tilsluttes kabler i aux indgang på højttalere. Din pickup kan have taget skade, efter “voldtægt” med et tocifret ekstra antal gram oven på pickup’en.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
Kirchgässner
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har kontrolleret alt det nævnte, og problemet er der stadigvæk, så jeg tror jeg skal på jagt efter en ny pickup.
|
||
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 269 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Få den hellere tjekket, før du skyder mere krudt af. Hvis armen er skæv på grammafonen eller fejlmonteret, er der ingen PU'er der kan afhjælpe dit problem.
|
||
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 ahorn
|
||
JeTex
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan jo også være en skæv/bukket cantilever, og det vil en ny pickup afhjælpe.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4747 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja og især hvis der er små pilfingre i husstanden. Jeg fik selv bukket et nåleophæng bagover af min søn da han var lille
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 269 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En cantilever, så lærte jeg også noget i dag.
Ole Mørch ville have vidst det, hvis han stadig lever. Alt lige, kan man vel ikke få nok pick-upper, hvis man gerne vil lære sin afspiller bedre at kende. De bliver slidt uanset med kalkstøv, hårboller og hvad ved jeg (bitter erfaring fra gamle dage) .
|
||
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 ahorn
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |