recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Argon vs. Hall
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Argon vs. Hall

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Argon vs. Hall
    Sendt: 28-December-2021 kl. 17:12
Argon Audio Solo: (audiofile komponenter)

16-bit/44.1 khz. (Airplay 2)
24-bit/192 khz.  (Roon - som ikke er muligt pt.)

Hall Wifi Streamer

Kan ikke finde info vedr. lydkvalitet og opbygning (komponenter) ?

Bond Cool

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 17:18
Argon er et "klistermærke", så jeg ved ikke lige, om jeg ville kalde det en audiofil komponent.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 17:23
Størsteparten af den elektronik der sælges i dag er “klistermærke”. Det gælder alt fra hvidevarer til TV. I gamle dage var det Phillips elektronik der var indeni B&Os produkter. Så det vil jeg ikke lade mig skræmme af.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Størsteparten af den elektronik der sælges i dag er “klistermærke”.

Det kan godt være, men hvis en hi-fi-komponent er et såkaldt klistermærke, så ville jeg ikke kalde det audiofilt. Det er simpelthen ikke det samme som en vaskemaskine.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 17:29

I gamle dage var det Phillips elektronik der var indeni B&Os produkter.

Mnjaaanej…..

Klaus 
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 17:34
@Nairera.

Hæ hæ. Det har du ret i.

Jeg prøvede bare at sige, at der nok ikke er den store forskel, når det kommer til stykket.

Man skal vælge den der undrstøtter de standarder, man afspiller fra. Og måske låne en med hjem og teste på eget anlæg. Specifikationer er bare en løs rettesnor.

Jeg bruger selv en gammel airport Express til at streame AirPlay 2. Det gør den så glimrende. Ved ikke om dem er audiofil. Wink

Redigeret af Mufti - 28-December-2021 kl. 17:35
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

I gamle dage var det Phillips elektronik der var indeni B&Os produkter.

Mnjaaanej…..

Klaus 
Jeg ved godt B&O modificerede en del. Eksempelvis Phillips strømforsyning i TV var lidt blød i det, hvilket resulterede i uroligt billede. B&O stod klippefast. Smile
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Argon er et "klistermærke", så jeg ved ikke lige, om jeg ville kalde det en audiofil komponent.

Det var denne tekst/test jeg refererede fra....

Audiofile egenskaber

Solo lover audiofil lydkvalitet i 24-bit/192 kHz takket være ESS Sabre ES9018 DAC og Burr Brown Opamps samt otte separate, interne strømforsyninger. Det er værd at bemærke, at det er Roon, der opnår den høje 24-bit/192 kHz-lyd, mens Airplay 2 og Chromecast må nøjes med 16-bit/44,1 kHz.

Bond Cool

Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 19:01

@Nairera.

Hæ hæ. Det har du ret i.

Jeg prøvede bare at sige, at der nok ikke er den store forskel, når det kommer til stykket.

Man skal vælge den der undrstøtter de standarder, man afspiller fra. Og måske låne en med hjem og teste på eget anlæg. Specifikationer er bare en løs rettesnor.

Jeg bruger selv en gammel airport Express til at streame AirPlay 2. Det gør den så glimrende. Ved ikke om dem er audiofil. Wink
Helt fint... og ja - men nu var det altså specifikationer, til sammenligning, jeg efterspurgte  Wink

Ps. jeg har også en gammel Airport Express som, stadig "levere varen" men det løser jo ikke mit spørgsmål....

Bond Cool

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 19:04
Joe.

Men det siger forsvindende lidt om lydkvaliteten.

Og hvis jeg skal være helt ærlig er forskellen på det du har nu og de to du spørger til minimal.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 19:19

Størsteparten af den elektronik der sælges i dag er “klistermærke”. Det gælder alt fra hvidevarer til TV. I gamle dage var det Phillips elektronik der var indeni B&Os produkter. Så det vil jeg ikke lade mig skræmme af.

B&O var, i en periode, økonomisk presset hvilket resulterede i et samarbejde med Philips. (var det i 80erne?)
Video-maskinerne var 1:1... man kunne flytte hele "indmaden" om mellem de to.
Tvét var næsten 1:1 men mere kompleks da B&O selv modificerede billedebehandlingen, bla. de ikoniske "gardiner" 
Dog var designet og ikke mindst, den unikke (fjern)betjening intakt Big smile

.... hvilket egentlig ikke har noget med mit indlæg at gøre... Wink

Bond Cool

Redigeret af bbond - 28-December-2021 kl. 19:26
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 19:57

Joe.

Men det siger forsvindende lidt om lydkvaliteten.

Og hvis jeg skal være helt ærlig er forskellen på det du har nu og de to du spørger til minimal.
Tak for dit svar... men i dit første indlæg skriver du "nok ikke" (nogen forskel) og nu er du sikker !?
Any way...jeg ved godt hvad jeg har, og af erfaring ved jeg også at den, efterhånden aldrende Airport Express, ikke "køre" på alle anlæg... bla. det som, muligvis, skal udstyres med den moderne teknologi Big smile
Og igen.. det handler ikke om Airport Express eller B&O ....
men bare som overskriften siger (og gerne spec. på Hall) så skal jeg nok selv købe ind og lytte Wink

Bond Cool

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu