|
Argon vs. Hall |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 408 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-December-2021 kl. 17:12 |
|
Argon Audio Solo: (audiofile komponenter)
16-bit/44.1 khz. (Airplay 2) 24-bit/192 khz. (Roon - som ikke er muligt pt.) Hall Wifi Streamer: Kan ikke finde info vedr. lydkvalitet og opbygning (komponenter) ? Bond |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Argon er et "klistermærke", så jeg ved ikke lige, om jeg ville kalde det en audiofil komponent.
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Størsteparten af den elektronik der sælges i dag er “klistermærke”. Det gælder alt fra hvidevarer til TV. I gamle dage var det Phillips elektronik der var indeni B&Os produkter. Så det vil jeg ikke lade mig skræmme af.
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan godt være, men hvis en hi-fi-komponent er et såkaldt klistermærke, så ville jeg ikke kalde det audiofilt. Det er simpelthen ikke det samme som en vaskemaskine. |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mnjaaanej….. Klaus
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
@Nairera.
Hæ hæ. Det har du ret i. Jeg prøvede bare at sige, at der nok ikke er den store forskel, når det kommer til stykket. Man skal vælge den der undrstøtter de standarder, man afspiller fra. Og måske låne en med hjem og teste på eget anlæg. Specifikationer er bare en løs rettesnor. Jeg bruger selv en gammel airport Express til at streame AirPlay 2. Det gør den så glimrende. Ved ikke om dem er audiofil.
Redigeret af Mufti - 28-December-2021 kl. 17:35 |
||
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ved godt B&O modificerede en del. Eksempelvis Phillips strømforsyning i TV var lidt blød i det, hvilket resulterede i uroligt billede. B&O stod klippefast.
|
||
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 408 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var denne tekst/test jeg refererede fra.... Audiofile egenskaberSolo lover audiofil lydkvalitet i 24-bit/192 kHz takket være ESS Sabre ES9018 DAC og Burr Brown Opamps samt otte separate, interne strømforsyninger. Det er værd at bemærke, at det er Roon, der opnår den høje 24-bit/192 kHz-lyd, mens Airplay 2 og Chromecast må nøjes med 16-bit/44,1 kHz. Bond |
||
bbond
Funktioner
Tak(0)
|
|
Helt fint... og ja - men nu var det altså specifikationer, til sammenligning, jeg efterspurgte Ps. jeg har også en gammel Airport Express som, stadig "levere varen" men det løser jo ikke mit spørgsmål.... Bond |
||
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
|
Joe.
Men det siger forsvindende lidt om lydkvaliteten. Og hvis jeg skal være helt ærlig er forskellen på det du har nu og de to du spørger til minimal.
|
||
bbond
Funktioner
Tak(0)
|
|
B&O var, i en periode, økonomisk presset hvilket resulterede i et samarbejde med Philips. (var det i 80erne?) Video-maskinerne var 1:1... man kunne flytte hele "indmaden" om mellem de to. Tvét var næsten 1:1 men mere kompleks da B&O selv modificerede billedebehandlingen, bla. de ikoniske "gardiner" Dog var designet og ikke mindst, den unikke (fjern)betjening intakt .... hvilket egentlig ikke har noget med mit indlæg at gøre... Bond Redigeret af bbond - 28-December-2021 kl. 19:26 |
||
bbond
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for dit svar... men i dit første indlæg skriver du "nok ikke" (nogen forskel) og nu er du sikker !? Any way...jeg ved godt hvad jeg har, og af erfaring ved jeg også at den, efterhånden aldrende Airport Express, ikke "køre" på alle anlæg... bla. det som, muligvis, skal udstyres med den moderne teknologi Og igen.. det handler ikke om Airport Express eller B&O .... men bare som overskriften siger (og gerne spec. på Hall) så skal jeg nok selv købe ind og lytte Bond |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |