recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Argon vs. Hall
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Argon vs. Hall

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Argon er et "klistermærke", så jeg ved ikke lige, om jeg ville kalde det en audiofil komponent.
https://www.hifiklubben.dk/c/21/argon-audio-behind-the-scenes/
Mvh. JørgenT
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Argon er et "klistermærke", så jeg ved ikke lige, om jeg ville kalde det en audiofil komponent.
argon ejes af Lyngdorf og er hans budget mærke.
https://www.proff.dk/roller/nordic-hi-fi-as/n%C3%B8rager/tv-og-radio/0NJQAPI07QS/

Så nej det er ikke bare et klistermærke. Og det ville være falsk markedsføring at de skriver om solo "Da vi designede SOLO sørgede vi for at lave et produkt, der vil gøre audiofile glade, men til en pris hvor alle kan være med. Med et signal og støj-forhold på over 120 dBA, 64 bit volumenkontrol og brug af high-end komponenter dér, hvor de virkelig gør en forskel (men ikke hvor de ikke gør), er du sikret at alle detaljerne fra din yndlingssang flyder klart ud af dit anlæg"
Hvis du ikke selv havd designet den. Ja det kan godt være de køber komponenter og samle dem selv og fin tuner. Men det gør de andre mærker også
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2021 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Argon er et "klistermærke", så jeg ved ikke lige, om jeg ville kalde det en audiofil komponent.


Det var denne tekst/test jeg refererede fra....
<h2 ="article__sub sub" style="-sizing: border-; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: "Roboto Condensed", sans-serif; font-size: 2rem; font-stretch: inherit; line-height: 1.35; vertical-align: line; color: rgb71, 67, 64;">Audiofile egenskaber</h2><div ="article__text" style="font-size: 16px; -sizing: border-; margin: 0px 0px 2.4rem; padding: 0px; border: 0px; font-family: Lora, serif; font-stretch: inherit; line-height: 1.625; vertical-align: line;"><p style="-sizing: border-; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: inherit; font-size: inherit; font-style: inherit; font-variant-caps: inherit; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: line;">Solo lover audiofil lydkvalitet i 24-bit/192 kHz takket være ESS Sabre ES9018 DAC og Burr Brown Opamps samt otte separate, interne strømforsyninger. Det er værd at bemærke, at det er Roon, der opnår den høje 24-bit/192 kHz-lyd, mens Airplay 2 og Chromecast må nøjes med 16-bit/44,1 kHz.

<p style="-sizing: border-; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: inherit; font-size: inherit; font-style: inherit; font-variant-caps: inherit; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: line;">

<p style="-sizing: border-; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: inherit; font-size: inherit; font-variant-caps: inherit; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: line;">Bond Cool

<p style="-sizing: border-; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: inherit; font-size: inherit; font-variant-caps: inherit; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: line;">

tror lige du skal tjekke efter igen med Chromecast for den under støtter om til 96/24 nu
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 09:12
Ja, og faktisk endnu højere... - "Maksimal opløsning: 16-bit/44,1 kHz via AirPlay 2 (CD-kvalitet), 24-bit/192kHz via Chromecast og Roon"

Nu er det AirPlay jeg kommer med, så kan alligevel ikke udnytte det Embarrassed

Nogen som kan finde spec. på Hall ?

Bond Cool

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Ja, og faktisk endnu højere... - "<span style="font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 14.100000381469727px;">Maksimal opløsning: 16-bit/44,1 kHz via AirPlay 2 (CD-kvalitet), 24-bit/192kHz via Chromecast og Roon"</span>
<span style="font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 14.100000381469727px;">
</span>
<span style="font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 14.100000381469727px;">Nu er det AirPlay jeg kommer med, så kan alligevel ikke udnytte det Embarrassed</span>
<span style="font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 14.100000381469727px;">
</span>
<span style="font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 14.100000381469727px;">Nogen som kan finde spec. på Hall ?</span>
<span style="font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 14.100000381469727px;">
</span>
<font face="Roboto, sans-serif"><span style="font-size: 14.100000381469727px;">Bond Cool</span>
<font face="Roboto, sans-serif"><span style="font-size: 14.100000381469727px;">
</span>
hvorfor ikke bruge Chromecast? Det kan både Apple og Android, hvis app'en understøtter det
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 09:25
Jo, men så skal der jo en ekstra boks ind i signalvejen... ?

Derfor kunne jeg godt tænke mig at finde spec. på feks. Hall - eller andre lig. produkter.

Bond Cool

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2021 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Jo, men så skal der jo en ekstra boks ind i signalvejen... ?

Derfor kunne jeg godt tænke mig at finde spec. på feks. Hall - eller andre lig. produkter.

Bond Cool

når jeg søge på den hall. Så understøtter nden kun airplay2, Spotify connect og dlna. Så den understøtter nok ikke længere op end til 44,1/16

Redigeret af T-Duck - 29-December-2021 kl. 10:51
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu