|
"artifacts og Purple snakes"? på P42G10E! |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
Callie
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2005 Sted: Vestamager Status: Offline Point: 563 |
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 09:10 |
Men han oplevede dem én gang, og da fejlen skulle genskabes lykkedes det ham ikke... |
|
Sir_Golf_Alot
Super bruger Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 251 |
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 10:01 |
Hej Jeg har de tre Extended Versions (den grønne, den røde og den blå) De er købt på CDON, men om de er transcoded (som er?) ved jeg ikke. JH |
|
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306 Panasonic DMP-BD35 Yousee HD box Dac Magic Dali lektor 2 Dali Concept Dali Sub Jamo Center Hitachi HDD |
|
bantam
Guld medlem Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 10:09 |
OK - så antager vi, at kildematerialet er i orden indtil det modsatte er bevist. Har du haft held til at reproducere problemet i mørke omgivelser?
|
|
Sir_Golf_Alot
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 10:16 |
Hej alle. Tak for de mange inputs Opdatering af hvad jeg oplever: Kunne mistænke min Hitachi HDD/DVD for at være synderen vedrørende de lilla plamager jeg oplevede første gang. Ændrede opløsning på DVD til 576p som anbefalet i denne tråd, og så omtalte scene i går i mørk stue, uden at opleve fænomenet. Så derefter The Davinci Code uden at opleve fænomenet. Jeg mistænker dog min DVD, da biledet står fint, men underteksterne ser mærkelige ud (flossede, uskarpe) TV: Oplevede det også på Vores Planet på DR1 i aftes. (ikke HD) Da det er mit første Fladskærms TV, kan det jo også være at det blot er mig der er hysterisk (oplevede det ikke på mit CRT TV), og at det jeg oplever er "prisen" for et ellers udmærket TV. Jeg vil i dag prøve om jeg kan få taget lidt billeder af disse "udtværinger", og få dem lagt op i tråden. Opsummering af mit Setup: JH Redigeret af Sir_Golf_Alot - 29-Juni-2009 kl. 10:19 |
|
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306 Panasonic DMP-BD35 Yousee HD box Dac Magic Dali lektor 2 Dali Concept Dali Sub Jamo Center Hitachi HDD |
|
bantam
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 10:56 |
Er det noget i denne stil du oplever, når Tv'et skal vise en gradueret himmel? Og noget i denne stil med billedet i denne tråd, når der skal vises hudfarver? http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=16641455
|
|
Sir_Golf_Alot
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 11:30 |
> bantam: lige på kornet! Det er lige præcist det jeg oplever. JH |
|
Panasonic TX-P42G10E
|
Sploink
Guld medlem Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 11:34 |
Det er så Colour Banding, og ikke Purple Snakes
Ihvertfald på Fårup Sommerland billedet ? Redigeret af Sploink - 29-Juni-2009 kl. 11:39 |
|
Sir_Golf_Alot
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 11:45 |
ok! Color banding? kan man slippe af med et via ændring af settings på TV? - eller er det, det oprindelige materiale der "indeholder dette"? JH |
|
Panasonic TX-P42G10E
|
bantam
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 11:49 |
Prøvede du at skifte gamma mellem f.eks. 2.0, 2.2 eller 2.5 under din nyeste test? Fænomenet er "banding" - men i visse tilfælde kan man opleve banding med variationer i farverne og ikke blot i intensiteten. Typisk oplever man det i hudfarver eller grå flader (det kan være en overskyet himmel eller en grå væg i baggrunden af en scene). Fænoment opstår pga. afrundingsfejl i konverteringen fra RGB til component (YCbCr) og tilbage igen (og kan dermed opfattes som en systemfejl). Den første konvertering (RGB->YCbCr) foretages under produktionen af kildematerialet, den sidste del foretages typisk af TV'et. Hvis TV'et laver for store afrundingsfejl i YCbCr->RGB, kan knapt synlige fejl i kildematerialet forstærkes og blive generende. (Jeg er fristet til at komme med en længere forklaring, da det er noget jeg har brugt en del tid på at undersøge - men det må komme ved lejlighed eller på opfordring, så jeg ikke trætter for mange.)
|
|
bomndk
Super bruger Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 11:53 |
Af hjertet tak - jeg får ondt i hovedet når I bliver for tekniske |
|
Mvh
Bo |
|
Sir_Golf_Alot
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 12:04 |
Hej Ved LOTR (DVD) prøvede jeg at ændre på gamma, uden at de lilla plamager opstod. Ved TV billeder, syntes jeg ikke at ændring af gamma, afhjælper de nævnte fænomener. JH |
|
Panasonic TX-P42G10E
|
Simon R.
Guld medlem Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 15:30 |
Hvis du ikke har colour banding på dine Blu-Ray film men derimod oplever det på TV, skyldes det nok TV-signalet - eller rettere, at det materiale der vises, er komprimeret med et codec der ikke kan "finde ud af" at gengive materialet godt nok. Du kan fx se det på Kanal 5's airlook grafik, der er også tydelig colour banding i de røde farveovergange, og det er ikke dit TV der er noget galt med men derimod materialet. Jeg oplever det også tit på TV-udsendelser men aldrig på Blu-Ray på mit PX80.
|
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |