recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Artikel om Squeezebox Duet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketArtikel om Squeezebox Duet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cfuttrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Artikel om Squeezebox Duet
    Sendt: 13-September-2009 kl. 13:43
Hej alle. Jeg har skrevet en (lang) artikel omkring mit setup og Squeezebox Duet, hvad det er godt til osv. og hvordan man f.eks. kan organisere sine musikfiler. Læs den her: http://home1.stofanet.dk/cfuttrup/duet/StreamingAudio.htm

Der er mange gode tips.

Venlig hilsen,
Claus
http://home1.stofanet.dk/cfuttrup/about/about_me.htm

Redigeret af cfuttrup - 15-September-2009 kl. 19:56
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 23:48
Nu er den klikbar for de dovne:
Claus' Squeezebox Duet artikel
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2009 kl. 17:04
Fin artikel.

Tror dog at din kritik af hardwaren i recieveren mest skyldes at dine forventninger har været for høje, man får ikke high-end til den pris.

Duet'en bliver ikke solgt som high-end, dertil har man transporteren, som i parantes bemærket også kan betjenes fra din duet-remote

I øvrigt kan det være du skal se nærmere på den Squeezebox Touch (december).

Jeg har læst Touch har DAC fra samme producent som den i transporteren dog en anden model.
Touch: AKM-AK4420
Transporter: AKM-AK4396.
(higher number doesnt mean better )

Touch understøtter 24b/96khz på samme måde som Transporter også med pass through til ekstern DAC.


Redigeret af Letten - 15-September-2009 kl. 17:04
Til top
cfuttrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2009 kl. 19:55
Hej "tipsen" - tak.

Hej "Letten" - ja du har nok ret i at mine forventninger var højere - altså at lydkvaliteten ville blive bedre end med mit indbyggede PC lydkort (dette er en subjektiv vurdering - men absolut ment helt reelt - Duet'en taber i en direkte benchmark). Efter min mening blev Duet'en rost til skyerne ... også mere end den fortjente. Det var nok derfor jeg selv gik galt i byen.

Det er smart at Transporteren kan betjenes med min remote (det er remoten som gør produktet interessant). Jeg har ikke helt forstået den nye Touch - skal nok se den i levende live, for at forstå den. Skal den hardwires op til stereoanlægget, så man ikke kan gå rundt med den? Jeg har også læst at Touchen kan fortolke 24 bit / 96 kHz. Det ligger dog ikke i DAC valget (fordi Wolfson DAC'en i Duet'en også kan... det ligger et andet sted).

Jeg har meldt mig ind i Forumet på SlimDevices - jeg ville ønske at jeg havde gjort det inden jeg købte Duet'en, fordi så havde jeg nok ikke købt den.

Er der nogen der ved hvad Touch kommer til at koste?

P.S. Jeg retter løbende i artiklen, blandt andet for at afluse den for bugs mv. - og skal nok følge med i denne tråd fremover mht. inputs.

Redigeret af cfuttrup - 15-September-2009 kl. 19:57
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2009 kl. 20:08

Jeg synes heller ikke at DAC er særlig god. Jeg har fra start sagt at jeg får meget bedre lyd, ved at forbinde min Squeezebox via optisk kabel og så lave konverteringen i receiveren. Hvis jeg sammenligner lyden fra en musik cd fra min Sony BD med Squeezecenter, så kan jeg ikke hører forskel.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2009 kl. 20:10
Det er mit indtryk at de fleste vil mene at squeezebox recieveren er noget bedre end et standard pc-lydkort (ved ikke hvilket et du har).

Touchen er kablet op mod anlæg og skal enten betjenes på displayet, eller med den medfølgende ir-fjernbetjening, eller fra duet remoten (også kaldet controller), eller fra en PC via web interface til Squeezecenter.

Pris.

Du kan som trådstarter rette titel.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af cfuttrup cfuttrup skrev:

P.S. Jeg retter løbende i artiklen, blandt andet for at afluse den for bugs mv. - og skal nok følge med i denne tråd fremover mht. inputs.

Du har skrevet tråden på engelsk, hvilket øger den potentielle målgruppe betragteligt udover de danske grænser. MEN du har stadig holdt fast i priser opgjort i DKK, hvilket de færreste nok vil kende til. Du kunne angive USD-priser i parantes og evt. gøre opmærksom på at danske priser ER ganske høje i forhold til resten af verden pga. skatter og afgifter - så udenlandske læsere har nemmere ved at forholde sig til pris-informationen. Derudover er det altid rart med en dato, så man ved hvor gammel evt. pris-information er - og evt. også hvilket land den stammer fra. Til sidst kunne du evt. linke til nogle pris-sammenlignings-sites, så man kunne komme direkte videre til et sted, hvor prisen var opdateret.
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 16:52
Hej,

har du taget artiklen ned; den er i hvert fald ikke tilgægelig lige nu...

Oprindeligt skrevet af cfuttrup cfuttrup skrev:


Jeg har meldt mig ind i Forumet på SlimDevices - jeg ville ønske at jeg havde gjort det inden jeg købte Duet'en, fordi så havde jeg nok ikke købt den.


Blot af nysgærrighed, hvorfor? Kun pga. lydkvaliteten?

Bjørn
Til top
cfuttrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 21:41
Hej alle - tak for indlæggene.

Letten: Lydkortet er det indbyggede i en IBM T60. Det er en RealTek chip efter Intel AC97 standarden.

tipsen: Ja, priserne er i DKK ... måske skulle jeg skrive EUR / USD i parentes. På den anden side kan folk jo bare skøjte hen over denne detalje. For den ekstra strømforsyning handler det om at informere danskerne om hvad det vil koste at gøre nummeret efter - i danmark.

bhaagensen: Nej, jeg har ikke taget siden ned - hele min hjemmeside er nede, og jeg har spurgt Stofanet (2 gange) hvorfor den ikke virker. Venter fortsat på at få den rejst igen. Jeg ville ikke have købt den, hvis jeg havde vidst at den ikke kunne afspille high-definition audio. Det troede jeg faktisk den kunne - jeg har faktisk søgt internettet på kryds og tværs for at finde ud af det ... og DAC'en kan jo godt.

Mvh Claus
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 01:03
Oprindeligt skrevet af cfuttrup cfuttrup skrev:

jeg har faktisk søgt internettet på kryds og tværs for at finde ud af det ... og DAC'en kan jo godt.


Ah, ja, hvis man går så grundigt til værks at man læser chippens datablad, så kan jeg godt forstå at misforståelser kan opstå... Du kan jo alltid anskaffe Touch'en når den kommer (og relokere Receiveren til køkken/bad/etc).




Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 09:14

- Har tidligere set på Forumet på SlimDevices at grunden til at Duet ikke kan afvikle 24/96 er selve CPU'en som ikke har kræfter til at trække det. Hvilket kan betragtes som en bevist produkt differentiering i forhold til Transporter.

- Controller (Duet fjernbetjening) kan bruges med alle varianter af Squeezeboxes

- Du skal se Touch som tilsvarende Duet Receiver. Touch er beregnet til at stå fremme, så man kan se skærmen og evt betjene den. Touch har så den gamle remote som følger med alt andet end Duet.

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Touch har så den gamle remote som følger med alt andet end Duet.

Classic'en har en stor IR fjernbetjening, Boom'en har en lille én af slagsen og dén til Touch'en ser ud til at være lidt større end dén til Boom'en.

Redigeret af tipsen - 23-September-2009 kl. 00:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu